"Malam ni kita tidur sini."
"Tidur sini? I thought you are busy, just now your client called you."
"Let them be. I need 'us-time' with you. To dig everything that I need." Ameer bersuara senada merenung wajah Hana di hadapannya.
"Don't give me that look!" Hana bersuara perlahan.
"What look?"
"You tengok I dengan pandangan seorang lawyer yang tengah cari bahan bukti. There's nothing to prove Am. I love you till the point that I don't care to give up everything for you." Lirih suara Hana. Tidak tahu bagaimana lagi mahu meyakinkan Ameer.
"I love you too. Like really. Really love you." Hana merenung mata Ameer mencari ketulusan ucapan suaminya itu.
"But, bagi I masa sikit. It's a bit tough, I just shocked. Tak sangka orang yang I cari sebenarnya ada depan mata I." Ucap Ameer sudah boleh berdiplomasi tidak lagi sedingin tadi. Hana hanya menganggukkan kepala, tidak mahu menggesa suaminya itu.
'I akan pastikan you tak perlu kan masa yang lama.' Bisik Hana menanam azam.
Ameer segera ke bilik air setelah check-in ke dalam hotel berhampiran pantai Port Dickson itu. Hana hanya memerhati langkah suaminya. Hana hanya memerhatikan langkah suaminya sejak tadi dari mula si suami keluar dari bilik air. Ameer yang perasan renungan isterinya hanya membiarkan, malas mahu membalas. Takut tergoda. Maklumlah, magnet aura seoranng Hana belum mampu ditepis walau dalam keadaan fikiran yang serabut.
Ameer berpaling mahu menyidai tuala yang dipakai.
"Oh, mak kau!" Ameer terkejut apabila Hana berdiri betul-betul dibelakangnya. Tuala yang dipegang tadinya turut terjatuh.
"Bie comel sangat kalau terkejut macam ni." bisik Hana perlahan sekadar untuk pendengaran Ameer. Hana ketawa perlahan, lucu melihat Ameer yang terkejut melihatnya. Ameer buat muka beku, walaupun muka sudah memerah menahan malu terlepas laku depan si isteri. Melihat muka beku Ameer, Hana jadi geram.
Ego!
Bukan dia tak perasan tingkah Ameer yang serba tak kena sejak diperhatikan olehnya tadi.
'Come on Hana!' Hana mula mahu melancarkan misi merebut semula hati Ameer.
Tangan Hana menarik baju yang berada dalam pegangan Ameer. Ameer diam memerhati tingkah isterinya. Akalnya kuat mahu menolak perbuatan Hana, takut cair. Namun, badannya kaku, tidak mahu mengikut arahan akalnya. Tangan Hana semakin rancak memainkan peranan melihat suaminya itu diam tidak berkutik. Ameer masih lagi diam walaupun hatinya sudah tidak menentu, tangannya sudah seram sejuk menahan tingkahnya sendiri daripada membalas perbuatan isterinya.
Melihat halkum Ameer yang sudah turun naik menelan air liur, Hana tarik senyum. Lantas, bibirnya dilabuhkan ke halkum Ameer. Ameer yang sudah tidak keruan terus memaut bibir Hana yang sedari tadi singgah ke serata tubuhnya yang terdedah.
Level menggoda Hana naik satu level lagi apabila Ameer mula memberi respon. Kepalanya disengetkan bagi mendalami ciuman Ameer yang mula merakus. Tangannya pula mula menarik tali pinggang Ameer. Ameer pula mula menarik keluar baju yang dipakai isterinya. Tubuh direbahkan keatas katil. Hana menarik kepala Ameer mendekat dengan wajahnya. Bibir Ameer disambar sebelum bibir bawah suaminya digigit membuatkan desahan Ameer mula terkeluar.
"I love you bie." Desah Hana tepat di telinga Ameer.
"I love you more sayang." Balas Ameer sambil meneruskan 'kerjanya'.
Hana menarik nafas lega mendengar luahan Ameer. Sekurang-kurangnya dia tahu Ameer masih menyayanginya. Hana tahu Ameer bukan jenis lelaki yang suka bermanis mulut atau jenis lelaki yang berkata tanpa memaksudkannya.
Tidur Ameer dan Hana selepas subuh terganggu apabila Iphone Ameer berbunyi, Iphone di atas meja dicapai. Ameer menjawab telefon dalam keadaan mamai.
"Hello. Hmm. Okay. Esok I masuk office. You sediakan file kes tu. Esok I masuk, I'll study the case. Okay. Hmm." Telefon di letak. Rambut Hana di dadanya dibelai manja, malah rambut panjang itu dicium penuh perasaan.
"Siapa call bie pagi-pagi macam ni?" tanya Hana dalam keadaan mamai sambil dia menopang dagu diatas dada Ameer. Manja.
"Fina sayang." Jawab Ameer.
"Fina sayang?" Hana menyoal kembali dengan nada berbeza.
"No. I mean, that was Fina. Sayanggggg." Ameer berkata dengan nada yang sudah diperbetulkan. Ketawa kecilnya lepas. Tidak menyangka sisi cemburu Hana yang comel pada tanggapannya. Hidung Hana ditarik manja.
"Fina? Siapa tu? Kenapa nak kena call pagi-pagi?" soal Hana tidak puas hati.
"Staff dekat my firm lah. Assistant cum lawyer baru. Sepatutnya I kena masuk office pagi ni, tapi I'm enjoying our 'us-time' here. Kalau boleh I nak kita lama-lama sikit. But, sorry to say, kita kena balik petang ni. I ada case urgent nak kena handle." Jari-jemari Hana yang sedari tadi bermain di dadanya diambil lalu dikucup setiap satu jari itu.
Tiba-tiba Hana mendapat idea.
"Bie!" jeritan Hana mengejutkan Ameer.
"Sayang! Janganlah jerit-jerit. I terkejut tau." Amaran manja yang keluar daripada mulut Ameer itu membuat Hana ketawa. Lantas dada Ameer diusap perlahan.
"Alolo. Bieeeee..." sengaja suaranya dileretkan.
"Apa kata, I jadi assistant you sementara nak cari kerja yang betul-betul related dengan my field? Boleh tak? Lagipun kesian staff you, dah jadi lawyer cum assistant pulak." Hana menyuarakan ideanya tadi. Ameer memerhati wajah isterinya dengan riak tidak percaya. Hana pula mula mengenyitkan mata.
"You nak ke jadi assistant je?" tanya Ameer kembali. Hana mengangguk bersungguh-sungguh.
"Okay then. Esok you boleh start." Kata Ameer turut teruja dengan idea isterinya. Mungkin ini permulaan baru untuknya dan Hana. Haneef akan diuruskan kemudian kerana Ameer percaya air dicincang takkan putus.
"Thanks bie." Hana mengucup dagu Ameer berulang kali.
"Fina, kenalkan. Ini Hana Zaharah, pekerja baru. Hana, ini Nur Afina. Fina, nanti tunjuk skop kerja as my assistant." Setelah itu Ameer memperkenalkan Hana kepada semua pekerjanya. Namun, tidak diperkenalkan sebagai isterinya.
"Hana masuk bilik saya." Arah Ameer setelah selesai sesi perkenalan antara staff di AH & Co.
"Macam mana sayang?" tanya Ameer setelah pintu ditutup oleh Hana.
"I excited boss. Tapi I takut kalau boss I garang. Please jangan garang-garang, nanti assistant boss ni lari." Usik Hana apabila melihat staff Ameer kelihatan takut-takut dengan Ameer tadi.
"Naughty lah assistant baru I ni. Macam nak kiss kiss je." Tangan Hana ditarik mendekat.
"Bie, behave. Kita kat office you ni. Let me check your schedule." Hana menghentikan perbuatan Ameer sambil menyelak organizer yang mengandungi jadual Ameer. Namun Ameer tetap saja meneruskan perbuatannya. Tangannya menyelak selendang Hana sebelum bibirnya singgah disitu.
"Bieeeee.... Janganlah nanti orang masuk" Hana menarik kepala Ameer sebelum mengucup sekilas bibir Ameer.
Belum pun seminit amaran Hana, pintu dibuka dari luar.
"Abang Am... Oh God. Can I join both of you? Threesome maybe?" suara itu menyentak Hana dan Ameer.
YOU ARE READING
Undang-Undang Cinta ✔
RomanceCinta aku tak ada undang-undang. Cause all of me loves all of you.