Bab 25

20.4K 524 26
                                    

"Hana, you okay?" Ameer melambai tangannya di hadapan Hana.

"Haa?" Hana terkejut lalu menoleh kearah sekeliling pejabat Ameer.

"Fina dengan Misha dah keluar tadi. You tengok Misha macam orang nak gaduh. I pun takut tengok." Tegur Ameer.

"Kalau you layan gedik dia I pijak-pijak perut you." getus Hana geram.

"Taklah sayang." Ameer geli hati melihat cemburu Hana. Hana hanya menjeling dengan reaksi Ameer.


Pinggangnya terasa dipeluk dari belakang. Ameer mengucup sekilas leher Hana.

"You masak apa sayang?" tanya Ameer sambil menjengukkan kepala ke dalam kuali.

"Mee goreng basah. Boleh tak? Ke you nak makan lain?"

"Kalau you tanya I, I nak makan you je." balas Ameer sebelum menjilat sedikit cuping telinga Hana.

"Banyaklah you. Dah nak siap ni. Sekejap ye bie." Hana menepuk tangan Ameer yang sudah bermain di perutnya, minta dilepaskan. Meja yang sudah di kemas di hidang dengan mee yang sudah siap digoreng. Malam itu mereka makan dengan bersederhana di rumah yang di perkatakan Ameer sebelum ini.

"Sayang, esok kan I ada banyak meeting kat luar. Baliknya nanti you nak tunggu I kat office ye, I takut I lambat" tanya Ameer usai makan malam.

"Alaaaaaa, nanti I seorang." Rengek Hana.

"I cuba balik office seawal yang boleh. Nak buat macam mana, kereta you kat rumah ayah lagi kan? Nak mintak tolong Ayie dia dah balik pulak. Amy pulak esok training full. Janganlah susahkan dia. Takpe. I janji. Minggu ni je. Sebab I memang tengah banyak kes nak kena handle." Pujuk Ameer. Hana mengangguk lemah.


"Hana, I nak keluar pergi meeting ni. If anyone looking for me, tell them that I going out for meeting. Ask them to call or come tomorrow after lunch." Hana menganggukkan kepala sebelum menggerakkan bibir meminta Ameer berhati-hati tanpa mengeluarkan suara. Ameer membalas dengan senyuman sebelum berlalu.

Hana pula menyibukkan diri di pejabat guaman Ameer sehingga tidak sedar jam sudah berlalu ke pukul 5.


"Hana, dah pukul 5.30 ni. I balik dulu ye. You tunggu boss eh?" tanya Fina.

"Yes. I kenalah tunggu boss. It's okay, you balik je dulu. I okay seorang, lagipun kejap lagi boss balik."

"Okay then. Take care ye." Fina berlalu untuk balik meninggalkan Hana seorang diri. Hana segera membuka aplikasi whatsapp untuk mengingatkan suaminya itu.


Bunyi pintu pejabat yang dibuka membuat Hana menoleh sambil tersenyum. Namun, senyumannya mati melihat tubuh yang mucul dari balik pintu itu.

"Maaf Cik Misha, Cik Fina baru je balik. Lagipun Cik Misha datang lambat sangat ni. Waktu pejabat dah habis."

"I tak nak jumpa Fina. I nak jumpa Ameer. Mana Ameer?" balas Misha sombong.

"Encik Ameer ada meeting luar. Jadi tak balik office semula. Ada apa ye Cik Misha cari bos?"

'Nak menggediklah tu!' Hana pandang Misha dengan riak tidak senang melihat tingkah Misha yang asyik memerhati pejabat AH & Co itu.

"Suka hati I lah nak jumpa buah hati I. You tak perlu sibuk."

"Tapi Encik Ameer tak balik office semula. Saya nak balik ni. Kalau Cik Misha nak jadi guard kat sini I tak kisah tinggal you seorang kat dalam ni." sengaja Hana menghalau Misha secara halus.

Undang-Undang Cinta ✔Where stories live. Discover now