Bab 2

29.7K 719 44
                                    



"Fina, I need to handle the Jerry's summonned. You know, the one that had been sued by his previous club due to his action for leaving the team before the contract ended."

"Okay bos"

"So, you handle this new case. I'll give you the details later. I hope you'll give us the best of you, so that I can trust you to handle big cases in the future." fail di tangan dihulur kepada Fina.

"Are you just giving me a chance to prove my capability? Oh, God, thank you. Sure boss, I'm not going to disappoint you."

Ameer memberi senyuman kepada lepasan graduan undang-undang yang baru di ambil bekerja dua bulan yang lalu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ameer memberi senyuman kepada lepasan graduan undang-undang yang baru di ambil bekerja dua bulan yang lalu. Melihat kesungguhan bekerja Fina mengigatkannya kembali kepada dirinya selepas tamat belajar dahulu. Hasil kerja kerasnya dulu, Ameer mampu untuk membuka firma guaman sendiri sekarang. Malahan, syarikatnya dilantik menjadi syarikat guaman rasmi untuk pasukan bola sepak yang terkenal di Malaysia.

"Okay, I'm looking forward for result. All the best. If anyone is looking for me, tell them I'm out for meeting with Star Football Club."

"So, that's all for today. Thank you for your cooperation"

Semua pemain dan staff di bawah Pasukan Bola Sepak Star berjabat tangan diakhir mesyuarat bersama dengan peguam pasukan itu.

"Am, malam ni busy tak?"

Ameer memandang Syamil dengan pandangan tidak percaya.

"Kau tengah nak ajak aku dating ke ni? Oh nooooo..!!" gurau Ameer. Tahu niat sebenar Syamir yang suka mengajaknya melepak.

"Apa ni? Apa ni?" sampuk Hafiz Zulhaimy.

"Ni, bekas-bakal-adik-ipar-tak-jadi-kau ajak aku date. Haha"

Papp!

Ameer menggosok bahunya yang ditepuk kuat oleh Syamir.

"Apa ni Mir, sakitlah main pukul-pukul I, I tak kuaadddd" Syamir mula buat muka meluat apabila Ameer memulakan adegan-adegan gediknya yang mengalahkan maknyah itu.

"Kenapa pulak kau kata aku bekas-bakal-adik-ipar-tak-jadi Amy? Aku masih lagi bakal-adik-ipar kan Amy kan?"

"Perasanlah kau." Amy malas melayan.

"Kau tengok muka aku ni" Ameer mula serius.

Amy dan Syamir mula pelik dengan permintaan Ameer yang sememangnya aneh lagi menggelikan di pendengaran normal seorang lelaki. Tapi dituruti juga permintaan Ameer dengan memberikan pandangan yang pelik.

"What's wrong bro? Kau nak pindah overseas ke?" soal Syamir pelik.

"Nope. Aku just nak kau hadam. Muka bakal adik ipar Amy ni. Hahaha" serentak itu ketawa Ameer meletus hingga menarik perhatian beberapa pemain dan staff yang masih berada di bilik mesyuarat itu.

"Biadaplah kau ni. Janganlah sailang member. Tak baik tau." Syamir mula buat muka sedih.

"Mir, aku rasa kau patut jadi pelakonlah. Kau salah bidang ini." Amy pula menambah menyakat Syamir.

"Ntah kau, bagilah chance kat member yang single ni. Kau dah ada Maria, Amni, Zaida, Isma..." bicara Ameer terhenti apabila mulutnya ditutup rapat oleh tangan kasar Syamir.

Mereka meninggalkan bilik mesyuarat itu dengan perbualan yang bersambung-sambung sampailah ke lobi di mana mereka berpisah setelah berjanji untuk melepak pada malam harinya.





"Tak bolehlah Hana, abang dah janji dengan member abang nak lepak ni. Ini pun dah lambat."

"Ala, tolonglah, kali ini je. Okay, macam ini. Hana ikut abang. Nanti kat sana Sara pick up Hana. How? Is that okay?"

"Up to you lah, you only have 6 minutes. If you're late, then goodbye. Your time starts now."

Berlari Hana mendengar arahan abangnya. Bila aura kapten pasukan seorang Hafiz Zulhaimy dah keluar. Memang tak ada siapa berani nak melawan. Hana sekadar bersiap ala kadar memandangkan dia cuma menunggu Sara untuk menjemputnya untuk bermalam di rumah rakannya itu.









 Hana sekadar bersiap ala kadar memandangkan dia cuma menunggu Sara untuk menjemputnya untuk bermalam di rumah rakannya itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Geng, sorry lambat. Ni budak ni mengada nak tumpang pulak tetiba."

Hana cuma memerhatikan tingkah abangnya yang berjabat tangan dengan empat orang rakannya itu. Dia hanya memberikan senyuman terhadap rakan abangnya itu. Sehinggalah pandangan Hana tertumpu pada seorang lelaki yang sedari tadi asyik memerhatikannya.

'Ameer Hadeef!'

Undang-Undang Cinta ✔Where stories live. Discover now