"Misha please. I'm married. It's over between us."
"We can start over again baby." Misha masih berusaha memujuk Ameer.
"No. There is nothing such start over again. I'm happy with all I've now. My career, my family, my wife. So please, I doakan you jumpa dengan lelaki yang lebih baik dan bahagia sampai syurga."
"Tapi you lelaki terbaik untuk I Ameer. Look, I tahu I salah. Masa tu I mentah lagi Am, I tak fikir panjang. But, not anymore. I realized that you're the one that I need. I cari you dah lama. Sampailah baru ni colleague I tunjuk akhbar yang you menang kes perebutan pemain bola tu. Then, I cari you punya firma. Tup, I dapat jugak jumpa you akhirnya. Don't you get that? Jodoh kita kuat Am." Rengek Misha masih belum berputus asa mahu memujuk Ameer.
"What did you expect from me Misha?" tanya Ameer senada. Tidak cukup dengan sikap si adik, Haneef. Sikap si Misha menambah lagi serabut di kepalanya.
"I am expecting us to get back and married and then happily ever after. Like what we used to dream back then." Ucap Misha teruja.
"Sorry to disappoint you. I never expect that to happen in my life. Ever."
"Especially when I caught you cheating with your so-called soulmate" sambung Ameer lagi.
"Benda itu dah lama berlalu Am. Can't we just start balik dari awal? Give me a chance baby." Pujuk Misha lagi.
"I'm so sorry Misha. You know I'm not that kind of person, I don't want to repeat history. Let history just remains as history. So do you. I'm happy with my wife."
"Tapi Am.."
"Enough. Please leave while I'm still respect you. I bet you don't need any police to drag you out." Ameer sudah mula bertegas.
"Please Cik Misha. While I still treating you nice." Tekan Ameer lagi apabila Misha tidak berganjak dari tempatnya tadi.
Telefon pejabat diangkat.
"Fina, panggil polis bantuan di bawah. Segera!" telefon diletak kembali sambil mengamati riak Misha.
"How could you do this to me, Am? I datang niat baik nak baik semula dengan you." mata Misha sudah mula berkaca.
"Nak runtuhkan rumah tangga orang boleh dikira sebagai niat baik ke?" sinis.
Misha mula beralah. Sedar sudah tiada ruang baginya di hati Ameer lagi.
"I minta maaf kalau selama seminggu ni itu yang you rasa I tengah lakukan. I didn't mean to runtuhkan rumah tangga you. I minta maaf. I think this as a proper good bye. I minta diri dulu. semoga you bahagia dengan isteri you." Misha mengorak langkah mahu meninggalkan pejabat Ameer.
"Misha." Panggilan Ameer membuat Misha menoleh kembali.
"I doakan you jumpa lelaki yang baik dan mampu bahagiakan you dunia akhirat." Ucap Ameer ikhlas. Misha membalas kata-kata Ameer dengan senyuman ikhlas dan anggukan kecil. Pasrah. Ameer memerhati langkah Misha meninggalkan pejabatnya.
Ameer menarik nafas lega.
'Alhamdulillah, settle satu masalah.' Ameer melepaskan kelegaan. Yakin dengan kata-kata Misha yang kedengaran ikhlas tadi. Dia turut mendoakan yang terbaik untuk Misha.
Hatinya, melayang mengigatkan adiknya, Haneef.
Sudahnya semua kerjanya tidak terusik sehingga dia meminta Fina membatalkan temujanji bersama Star FC pada yang sepatutnya berlangsung pada petang itu. Teringat perbuatannya yang berpura-pura meminta Fina memanggil polis bantuan, tujuannya hanya mahu menggertak Misha.
YOU ARE READING
Undang-Undang Cinta ✔
RomanceCinta aku tak ada undang-undang. Cause all of me loves all of you.