Game ㅡ weird

7.3K 1.2K 711
                                    

Ahad, 27/21.

Diruang tamu, Jam 7:26 PM.

"Adekah ianya hanya aku, atau aku fikir Jin hyung yang dalam ni nampak pelik?" Kata Hoseok memecah kesunyian.

Jin memandang mereka semua. Yang lain memandang nya dengan muka curious.

"Apa? Korang fikir aku yang bagi surat tu dekat Jimin?" Soal Jin. Dia mengangkat keningnya pada semua.

"haah, sebab hyung nampak pelik lah. Masa Jimin hyung keluar dari rumah tu pun, hyung tak banyak cakap.." teka Hoseok. Yang lain mengangguk tanda setuju dengan kata-kata Hoseok.

" and memula tu, kenapa Jin hyung tahu yang Jimin seolah-olah ada dekat rumah tu? Masa jimin terbangun memula tu.." Namjoon juga meneka. Yang lain kini memandang Jin hyung dengan pandangan suspicious.

"Walau apa sekali pun, aku yang dalam CD ni bukan aku. Jadi, aku tak bermaksud pun nak buat benda ni semua." Jin mempertahan kan dirinya. Yang lain mengangguk.

"Tulah, aku pun rasa cemtu."

"Dah, kita tengok je apa yg jadi."

---

"Oh, Jin hyung!" Aku memasukkan surat tu kedalam poket seluar aku. Jin tersenyum lalu duduk dihadapan aku.

"So, macam mana first game?" Soal nya. Aku mengangguk lalu tersenyum.

"Hampir kena bunuh" jin gelak.

"Tu perkara biasa, Jimin. Kitorang hari-hari berdepan dengan maut. Tapi nasib baik lah dapat lepas." Kata Jin. Aku tersenyum.

Macam mana dorang boleh tempuhi semua ni? Hari hari?

"Hyung, hyung ke yang suluhkan lampu dari rumah sebelah?" soal aku. Reaksi Jin mula berubah.

"Macam mana kau tahu?" Jin memandang aku dengan keningnya diangkat.

"Aku nampak hyung." Jin terus tersenyum.

"Kenapa hyung buat camtu?" Jin menggaru kepalanya.

"Well, aku tak boleh biarkan kawan aku kena bunuh depan mata aku tanpa menolong apa-apa." Jin mencapai segelas cawan lalu menuangkan air kedalamnya.

Aku masih lagi keliru. Dalam gelap-gelap macam tu, macam mana Jin hyung boleh nampak aku?

Jin bangun daripada tempat duduknya. Matanya tertancap pada botol kaca disebelah aku tu.
"Apa tu?" Soalnya pada aku. Aku memandang botol kaca tu lalu terkejut. Alamak,dia nampak lak.

"Takde apa hyung, jumpa dekat rumah ghost girl tadi tu.. hehehe" aku tersengih macam orang bodoh. Alah, lantak lah. Janji dia percaya kata-kata aku.

Jin hyung membuat mulut 'o' lalu dia berlalu pergi dan join yang lain.

aku still suspicious dengan Jin hyung. Dia act pelik sejak aku keluar daripada rumah ghost girl tadi.

---

"Hai Jimin hyung, tak tidur lagi?" aku nampak Jungkook yang sedang berdiri dekat daun pintu bilik aku sambil senyuman bunnynya ditayangkan.

 gamers.Where stories live. Discover now