ㅡ Isnin, 28/21.
Diruang Tamu, Jam 4:20 PM."Siapa yang berani kenakan jimin?!"
"Woo, woo. Chill taehyung." Yang lain cuba menenangkan Taehyung yang mukanya sudah merah menahan marah tu.
Matany dilirikkan kepada Jin. Dia merenung Jin dengan tajam.
"Mesti kau kan?! Kau adalah the controller tu kan?!kau tukar kad tu sebab nak kasi Jimin mati kan?!"
Jin tak tahu nak cakap apa. Dia hanya duduk diam dan tak membalas pun kata-kata Taehyung.
Dia pun tak tahu, betul ke dia adelah the controller?
"Taehyung! Baik kau diam skang. Ini hanyalah CD. Kau tak nampak ke apa yang dia dah buat kat kau? Kau pun sendiri tahu kan yang jin hyung dalam CD tu adelah bukan Jin hyung?" Yoongi menbackup jin hyung.
Yang lain terdiam.
"Kau ada otak kan, taehyung? Fikir. Jangan bertindak melulu je. Jin hyung lagi tua dari kau. Kau sepatutnya hormat dia."
Taehyung mengeluh. Dia menggaru berlakang lehernya yang tak gatal tu.
"Jin hyung.. mianhae." Katanya. Jin mengukirkan senyuman pada Taehyung lalu menepuk bahunya.
"gwenchana. Aku tahu yang kau cuma risau dengan keselamatan Jimin. Aku tak kesah."
Taehyung mengangguk perlahan. Wajahnya memaparkan riak wajah yang sedih dan menyesal.
Yang lain duduk di posisi mereka semula. Jungkook memerhatikan kesemua hyungnya tu.
Wajah mereka semua seperti tiada perasaan. Semuanya series. Jungkook tak tahu kenapa, tapi..
Dia rasa CD tu memang bukan biasa untuk mereka.
---
"Sapa yang tukar section dekat kad jimin hyung ni?" Jungkook menyoal kawannya yang lain tu menakala aku hanya duduk di atas sofa tanpa membuka mulut langsung.
Semua memandang antara satu sama lain. Riak wajah mereka seperti terpinga-pinga.
"Kenapa? Section dekat kad Jimin ni tertukar ke?" Soal Yoongi. Jungkook mengangguk.
"Ada orang lekatkan section ghost girl dekat kad Jimin padahal section dia yang sebenar adalah the clown." Kini, riak muka mereka semua menjadi terkejut.
"The clown tu senang lah"
"Clown adalah section senang kan? Tapi, ada orang tukar section jimin kepada section paling susah. Okay, tu make sense."
"So," sambung Jungkook. "Sapa yang tukar?" Soal Jungkook.
Dan kini, semua senyap tak berkutik.
Tetiba ada seorang mengangkat tangan.
Dan ianya Taehyung.
Semua terkejut. Even jimin pun tak percaya.
Taehyung adalah kawan baik dia yang sama umur dengannya. Kenapa dia sanggup buat sedemikian pada dia.
YOU ARE READING
gamers.
Mystery / Thriller"GAME adalah sebahagian daripada hidup aku dan tiada sesiapa boleh halang aku daripada bermain game." Dahulu , bermain game adalah hidupku aku. Tidak kira pagi menginjak , petang menyapa dan malam, hanya game sahaja satu-satunya benda yang aku had...