ㅡ Selasa, 13/12.
Diruang Tamu, Jam 10:12 AM.
"Korang rasa kita patut percayakan lelaki tadi tu ke?" Soal Jungkook. Yang lain hanya mengangkat bahu mereka.
"Mungkin ianya hanya perangkap." Kata Taehyung pulak. Jungkook terangguk-angguk.
"Tapi, Jiminn dah pergi ke flashback an? Dimana lelaki tu diseksa? Aku tak rasa lelaki tu jahat. Aku rasa dia cakap perkara yang betul." Kata Yoongi.
"Aku rasa appa Jimin the master." Kata Jin disambut oleh Namjoon dengan anggukan.
---
"Jimin!" Aku terus meluru kearah empunya suara itu. Aku nampak Taehyung berada diluar bilik yang aku berada tadi.
Aku ingatkan Jungkook.
Sebaik sahaja dia nampak aku, dia terus meluru kearah aku lalu memegang bahuku. Senyuman terukir pada wajahnya.
Dia peluk aku seerat-eratnya. Aku tersenyum lalu memeluk dia jugak. "Aku ingatkan kau dah takde.." katanya dengan suara yang serak.
Aku tersengih lalu membalas pelukannya. "Taehyung-ah, aku tak sangka kau boleh jumpa aku dalam bangunan ni" Aku meleraikan pelukkannya. Senyumannya terus pudar apabila mendengar pernyataan aku.
"Hobi hyung.. yang bagitahu aku." Aku terus memandang Taehyung dengan pandangan yang tersentak. Hoseok hyung??..
"Tapi dia kena--" Taehyung mengangguk. Wajahnya sedih. Aku syak ada something yang berlaku dekat Hoseok hyung skang ni.
"Sebelum dia kena pergi ke pusat kedatangan, dimana the master berada. Kau.. tahu kann the master tu apa?" Aku mengangguk. Dia memetik jarinya. "Bagus, jadi, pusat kedatangan adelah dimana gamers terima hukuman. So, hobi hyung dah ditangkap sebab langgar peraturan." Katanya. Aku mula berasa simpati pada Hoseok hyung.
"Tapi.. kenapa dorang tak tangkap aku? Aku bersama Hoseok tadi." Kata aku. Taehyung hanya mengangkat kedua bahunya tanda tidak tahu.
"Well, skang kau dengan aku. Apa kata kita pergi selamatkan Hobi hyung? Kita lepaskan dorang hoseok hyung dulu" taehyung memberi cadangan. Aku mengerutkan dahiku.
"Dorang? Apa maksud kau, dorang?" Soal aku. Taehyung terdiam.
"Jungkook, Hoseok dan namjoon kena tangkap. Kita tak boleh pergi tanpa dorang." Taehyung menggaru lehernya. Aku hanya menunduk.
"Macam mana dengan Jin hyung?" Taehyung pandang aku buat seketika lalu mengangkat bahunya. "Aku tak tahu apa jadi kat Jin hyung.." kata Taehyung perlahan.
Aku harap lah Jin hyung masih lagi tak kena tangkap. Sebab dia adelah satu-satunya harapan aku. Aku tak tahu nak percayakan Taehyung atau tidak, sebab aku tak tahu type dia.
Maybe dia the controller? Sebab, macam mana Jungkook kena tangkap,tapi dia masih lagi terlepas?
Tak kot. Baik aku pikir positif.
"Jadi, yoongi hyung belum kena tangkap lagi lah?" Soal aku. Taehyung hanya mengangguk dengan kata-kata aku.
"Kita kena cari Jin hyung dan Yoongi hyung dulu." Taehyung memandang aku dengan pandangan tak berkelip.
YOU ARE READING
gamers.
Mystery / Thriller"GAME adalah sebahagian daripada hidup aku dan tiada sesiapa boleh halang aku daripada bermain game." Dahulu , bermain game adalah hidupku aku. Tidak kira pagi menginjak , petang menyapa dan malam, hanya game sahaja satu-satunya benda yang aku had...