Last Experiment Game
9:24 PM | 220317 | MAZE" apa yang kau tunggu lagi?"
aku memandang kearah Jihyun yang sedang memandang aku sambil tersenyum sinis. Sememangnya senyuman itu dihadiahkan khas kepada aku. aku hanya membalasnya dengan padangan yang tajam.
" nak balikkan? bunuhlah" jihyun memeluk tubuhnya.
yang lain terdiam menakala Jungkook sudah tertunduk. Yunju terus melangkah kehadapan lalu berkata, " takde cara lain ke? kita boleh ubahkan rules game ni?" soal Yunju. aku mula sedar yang betul juga kata Yunju itu.
" ya, bleh tukarkan?" soal Namjoon pulak dan kini semua memandang Jihyun untuk menunggu jawapan daripadanya.
" tak."
"kenapa? kau president bukan?" pintas Taehyung pulak. terlakar diwajahnya perasaan tak puas hatinya itu.
" Aniya, aku tak benarkan. lagipun, once rules dah ditetapkan ia tak boleh diedit semula. tambahan pula, ni adelah the last experiment game. Rules memang strict." Jihyun members alasan tak munasabahnya itu. aku hanya mampu mengenggam erat buku lima aku. dia memang sengaja rancang semua ni bukan?
" jimin, " jihyun memanggil aku lalu aku tertoleh padanya. aku nampak dia menghulurkan aku sepucuk pistol berwarna putih, bersih tanpa kesan calar sekali pun. tapi aku hanya memandang pistol tu dengan pandangan yang berkerut. jihyun seperti dapat tangkap apa yang aku pikir skang.
" aku nak kau bunuh dia. be the good son, right? "
aku memandang wajah Jihyun dengan pandangan yang tak percaya. betul ke ni ayah aku? kalau dia gelarkan aku anak dia, habis tu, jungkook bukan? sampai ke hati dia suh anak dia bunuh anak dia sendiri?
aku takkan bunuh jungkook, dia adik aku.
" andwae. aku takkan buat benda keji macam ni" aku berkata tanpa terfikir sejenak pun. yang lain menyokong aku dibelakang menakala omma yang berada disebelah Jihyun itu hanya tersenyum kecil.
" then, " jihyun mengangkat pistol itu salu diacukan tepat pada kepala aku. " gamers semua mesti mati disini dan roh kau akan bersemadi di alam ni" dia berkata dengan nada yang mandatar. mata aku membulat dan jantung aku mula berdegup kencang.
" jimin hyung, just bunuh aku"
aku menoleh kearah Jungkook dengan pandangan yang terkejut begitu juga yang lain. Jungkook hanya memandang aku dengan pandangan serius nya lalu mengangguk tanda dia benarkan aku bunuhnya. aku meluru kearah Jungkook. " jungkook, tak.."aku memegang bahunya menakala dia dah tertunduk.
" kitorang takkan benarkan Jimin bunuh kau, Jungkook" Taehyung menyelit. dia memandang Jungkook yang sedang tertunduk tu dengan pandangan yang tajam.
" tak, ni je caranya untuk hyung semua keluar daripada sini. lakukan je.." Jungkook mencapai tangan aku lalu menggenggam nya dengan erat. aku memandang wajahnya dan perasan yang matanya berkaca. air mata mula memenuhi tubir mataku.
" Jungkook, apa kau cakap ni?" soal Jin hyung dengan nada mandatar.
" k-kitorang takkan b-biarkan kau d-dibunuh. pasti ada cara lain kan?" kata Hoseok tergagap. kelihatan wajahnya mula panik.
" dia cakap dah takde cara lain, hyung.. ni je satu-satuya cara." pintas Jungkook. dia memandang kitorang semua satu persatu dan akhirnya aku. " lakukannya. jebal " rayu jungkook. aku tak dapat nak tahan tangisan aku bila aku pandang wajah Jungkook skang ni. Wajah dia jelas kelihatan sedih sangat.
Aku melirikkan mataku kearah Jihyun yang sedang diri tersenyum sambil melihat keadaan dihadapannya itu. Langsung takde rasa kesian or apa pada Jungkook. Dia sememangnya syaitan. kini, mata aku dan matanya bertembung dan aku memandangnya dengan pandangan yang tajam. Dia hanya tersenyum puas.
YOU ARE READING
gamers.
Misterio / Suspenso"GAME adalah sebahagian daripada hidup aku dan tiada sesiapa boleh halang aku daripada bermain game." Dahulu , bermain game adalah hidupku aku. Tidak kira pagi menginjak , petang menyapa dan malam, hanya game sahaja satu-satunya benda yang aku had...