Gimics
" berita baik guys "
Beberapa orang lelaki di situ mula memalingkan wajah mereka untuk menghadap si empunya suara tersebut. Di wajah mereka, terukir riak kesungguhan apabila mendengar lelaki tersebut berkata sedemikian.
" the portal, is finally working. We've done our jobs "
Lelaki itu tersenyum senget menampakkan giginya yang tersusun rapi. Tiba-tiba kelihatan sebuah cermin yang besarnya sebesar seorang manusia dibawa masuk oleh dua lelaki yang dikenali sebagai kawan sepasukan dengan lelaki tersebut. Kesemua tumpuan mula tertumpu pada cermin yang serba besar dan menarik itu.
Setelah beberapa tahun lamanya mereka berhempas-pulas, akhirnya semua telah siap seperti sedia kala. Laksana kan apa yang 'father' menyuruh mereka lakukan. Mereka kini sudah laksana kan nya. Rasa bangga tak terkata.
" apa yang kita tunggukan lagi? Marilah kita on kan portal tersebut. "
Mereka semua mula memandang antara satu sama lain. Dengan senyuman yang manis dan sinis, salah seorang lelaki mengheret seorang perempuan yang ditutup mulutnya dengan seutas tali yang panjang dan tebal. Hampir sahaja terkopak mulut perempuan itu kerana ikatan tali tersebut terlalu ketat pada mulutnya.
Keadaan perempuan itu memang seribu kali ganda teruknya. Kelihatan seperti dah bertahun lamanya dia dikurung oleh beberapa orang lelaki itu sebagai tebusan untuk portal yang ingin mereka jayakan itu.
Dengan kerutan di dahinya, perempuan itu memberontak apabila matanya mula menangkap sebuah cermin besar dihadapan mereka. Matanya terbuntang buat seketika kemudian dia terus memberontak dengan sekuat hatinya. Tetapi lelaki yang memegangnya itu amat kuat darinya. Lelaki itu menampar perempuan itu dengan kuat membuatkan perempuan itu tersungkur. Kemudian rambut perempuan tersebut ditarik kasar oleh lelaki itu tanpa belas kasihan.
" diam! Kau mahu hidup kan? Diam aku cakap!"
Tengking lelaki itu cukup membuatkan perempuan itu takut dan trauma. Dengan badan yang mengigil, dia cuba menahan rasa takutnya yang dikelilingi dengan beberapa lelaki yang amat dikenalinya. Cuma dia tahu yang lelaki-lelaki itu bukan yang 'sebenarnya'.
" kau buka kembali portal ni dan aku akan lepaskan kau. " balas salah seorang lelak diantara sepasukan itu kepada perempuan tersebut. Perempuan itu nampak seperti tidak mahu melakukan nya, tapi pada masa yang sama dia takut dengan apa yang akan mereka lakukan padanya jika dia enggan.
Mereka sememangnya syaitan, yang bertopengkan manusia.
" aku tak akan. " tegas perempuan itu. Dengan segala tenaga yang dia ada, dia menepis tangan yang lelaki itu tahan nya lalu dia menumbuk kesemua lelaki yang ingin mendekatinya. Berkat hasil tenaga nya yang sisa itu, di sekeliling nya kelihatan banyak lelaki yang tumbang kerana tumbukan padu oleh dia. Tercungap-cungap dia jadinya.
" Semua ni sudah ada pengakhiran nya jadi kau tak perlu memulakan nya semula! " tengking perempuan itu semula. Salah seorang daripada lelaki itu tersenyum sinis dengan kekuatan yang perempuan di hadapan nya itu ada.
" sebenarnya itu hanyalah permulaan. Father creates us not for nothing. Plus, President was already dead. So we should take the rule now. "
Senyuman lelaki itu makin melebar apabila melihat eksperiasi wajah perempuan itu seakan terkejut dengan kata-katanya. Sinis sahaja senyuman nya. Yang lain turut sama tersenyum. Barangkali puas dengan eksperiasi yang ditunjukkan oleh perempuan itu.
Lelaki itu kemudian perlahan-lahan mendekati perempuan itu lalu tangan nya diraih lembut. Terhinjut bahu perempuan itu apabila dia dapati merasakan sentuhan lelaki pada tangannya. Dia ingin menepisnya, tetapi lelaki itu menggenggam tangannya dengan kuat sekali. Dia tak dapat membuat apa-apa.
Wajah lelaki itu didekat kan pada perempuan tersebut. " you should be the one who rule us. " dia kemudian nya mencium lembut tangan perempuan itu. Terbuntang mata perempuan itu apabila melihat tindakan lelaki yang dianggap nya itu gila. Tindakan nya gila.
" why me? Aku jijik nak masuk ke alam itu semula. "
Lelaki itu kemudian nya memandang wajah perempuan itu. Matanya tajam memandang sepasang biji mata perempuan itu. Perempuan tersebut gasp perlahan apabila melihat mata lelaki itu perlahan-lahan bertukar warna ke pada kemerah hitaman. Rasa takut mula menguasai dirinya.
" because you are the Ruler and We are the player " lelaki itu kemudian nya mengusap wajah perempuan itu dengan lembut dan kemudian mencium pada dahi perempuan itu. Perempuan itu perlahan-lahan mengalirkan air matanya yang berwarna keputihan merah. Perempuan itu menangis teresak-esakkan dengan air mata yang ganjil.
Kulit wajahnya perlahan-lahan bertukar menjadi putih pucat. Urat-urat mula timbul pada permukaan kulitnya dan sedikit daripada matanya mula bertukar warna. Warna sama seperti mata lelaki tersebut.
Seorang lelaki mula melangkah kehadapan. " so we tell you what we should do, and you must control us. "
Perempuan itu menangis lagi, separuh daripada matanya mula bertukar warna.
" tolong, jangan begini Jimin.. "
Lelaki yang bergelar Jimin dimana dia sedang memegang tangan perempuan itu mula dilepaskan perlahan-lahan. Senyuman sinis tak lekang daripada wajah.
" too bad, too late. "
Dan cermin itu mula berkerak, serpihan nya tertanggal satu persatu dan kelihatan ada lubang hitam di dalam cermin tersebut. Yang lain dah tersenyum gembira.
" we are home back, father. "
...
Amacam? HAHAHAHA
#fytakkejam
YOU ARE READING
gamers.
Mystery / Thriller"GAME adalah sebahagian daripada hidup aku dan tiada sesiapa boleh halang aku daripada bermain game." Dahulu , bermain game adalah hidupku aku. Tidak kira pagi menginjak , petang menyapa dan malam, hanya game sahaja satu-satunya benda yang aku had...