ㅡ Sabtu, 24/12.
Diruang tamu, Jam 5:45 AM.
"Tak aku rasa tu perangkap." Semua mengangguk setuju dengan kata-kata Namjoon tu.
"Yelah takkan nak percayakan benda tu daripada kawan sendiri? Lebih baik Jimin pergi suruh sesiapa kan pastikan bahawa cermin tu adelah tulen." Taehyung pulak berkata.
"Haah aku sokong"
"Tul tu"
"Papejelah"
Dorang kembali menonton semula cd tu. Cd tu bagaikan dadah dan sekarang mereka sudah pun ketagihkan nya. Mahu melihat tempat lain atau wajah member lain pun mereka takkan tengok.
Adekah ianya baik?
Atau ini hanya perangkap?
The choice is yours.
---
"The choice is yours."
Aku seolah-olah terpukau dengan apa yang benda tu cakap. Sumpah, terang-terang nampak ianya hanya perangkap semata-mata.
Aku nampak cermin tu bersinar dan menghasilkan cahaya putih daripadanya. ianya macam portal.
Entah kenapa aku terasa berbelah bagi. Kenapa?..
Benda tu hanya senyum padaku. Wajahnya tak lekang daripada senyuman sinis nya tu. Walaupun aku tahu tu hanya senyuman ejekan, tapi.. aku macam rasa kata-katanya ada betulnya jugak.
"Well then, buktikan.. kalau ianya betul the mirror" senyuman dia pudar.
"Kau nak aku buktikan?"
Aku perlahan-lahan mengangguk. Senyuman mula terukir pada wajahnya. "Apa kata kau buktikan ia sendiri?"
"Ianya perangkap," aku mengacukan pistol pada dahinya. Lalu tersmirk padanya dan berkata, "bukan?"
Bang!
Dia senyum padaku sebelum tubuhnya tumbang. Tapi, apa maksud senyuman dia tu? Kenapa dia senyum padaku masa dia nak mati?
Sebaik sahaja tubuh dia tumbang, portal cermin yang bersinar dengan cahaya putih tu bertukar kepada cahaya gelap. Kini, asap hitam keluar daripadanya.
Ia meluru kearah aku. Aku terbatuk-batuk.
"Ni semua salah kau, jimin"
"Semua ni terjadi kerana kau"
"Kau menyeksa kami"
"Kenapa?"
"Kau tak guna"
"Kau tak sepatutnya terlahir pada dunia ni."
"Kau tak layak nampak dunia"
Bisikkan halus jelas kedengaran pada gegendang telinga aku. Berdesing telinga aku bila dengar bisikkan-bisikkan tu.
YOU ARE READING
gamers.
Mistério / Suspense"GAME adalah sebahagian daripada hidup aku dan tiada sesiapa boleh halang aku daripada bermain game." Dahulu , bermain game adalah hidupku aku. Tidak kira pagi menginjak , petang menyapa dan malam, hanya game sahaja satu-satunya benda yang aku had...