ıı. Game ㅡ they aren't human

5K 826 457
                                    

15 January

"Tak sangka tadi kau cuba tuk bunuh aku, Jimin. Aku sedih." Namjoon mula bangun. Dia menghadap aku dengan pandangan redupnya.

"Kau--kau paksa aku, Namjoon. Aku takkan bunuh kau tanpa sebab." Balas aku dan Namjoon hanya tergelak sinis. Yang lain hanya memandang aku dengan pandangan dingin, seperti orang takde perasaan pun ada gak.

" kau sanggup bunuh kawan kau hanya sebab nak selamatkan betina ni?" Namjoon menunjuk jari telunjuknya pada Yunju menyebabkan aku memandang yunju yang seluruh tubuh badannya kelihatan mengigil teruk tu.

"Kau buat dia trauma. Kau tahu tak? Aku bukan backup yunju or apa, tapi tengoklah apa kau dah buat dekat dia." Kata aku. Namjoon terdiam, dia pandang aku lalu menggeleng perlahan.

"So, nama dia yunju? Hai yunju!" Kata Namjoon sambil melambaikan tangannya pada yunju. Yunju makin menunduk. Mungkin masih lagi berasa takut pada Namjoon.

"Apa dah jadi dekat korang ni? Please lah stop." aku merayu. Rasa nak nangis pun ada, tapi aku tak boleh tunjukkan kelemahan aku pada dorang ataupun dorang akan pandang rendah padaku.

Tapi, kalau lawan aku adalah dorang, sumpah aku tak boleh lawan.

Sebab walau macam mana pun, dorang still kawan aku.

"Berhenti? Hah, hampir 4 kitorang tunggu kau Jimin, tapi kau langsung tak temui kitorang. Kitorang terperangkap dalam alam ni, tapi ada kau kesah?" Aku terdiam, lidah aku kelu dan takde satu perkataan pun keluar daripada mulutku.

tu sebab, aku ingatkan semuanya dah tamat.

"Sekarang, game dah start. Apa kata kita tamatkan sahaja ni terus?" Kata Yoongi. Dia pandang aku dengan pandangan yang redup. Memang bukan yoongi yang aku kenal selamani.

"Kau akan mati ditangan kitorang, jimin. Hidup kau akan tamat dan Alam Game ni akan menguasai dunia. Say bye bye~" namjoon berkata dengan sinis. Senyumannya jelas mengejek aku, kelihatan dia memang puas hati bila lihat aku macam ni.

Aku mengerutkan dahiku. Aku memegang tangan yunju seerat yang mungkin, untuk memulakan langkah.

"Tak, aku takkan biarkan." Aku menumbuk wajah Namjoon dan, dia tersungkur kebelakang. Yang lain membuka langkah tuk belasah aku.

Tapi, dengan pantas aku membuka langkah seribu. Aku lari sepantas yang boleh tanpa memusingkan kepala aku kebelakanh. Yunju dibelakang aku sedang menyusun langkah leklok tuk berlari.

"Omo, jimin! Dorang ekori kita!" Aku mendengar Yunju memberi tahu aku dengan keadaan resah. Aku menelan air liur aku, menakala minda aku berpikir macam mana nak lepaskan diri daripada dorang.

Rules kata tak boleh keluar daripada funfair ni. Jadi aku kena lari dalam kawasan funfair ni jelah. Aku terus memasuk kedalam jalan yang berlekuk supaya mereka keliru.

Mata aku kini ternampak sebuah patung kepala yang besar. Ianya berbentuk clown, tetapi ia nampak macam dah terbiar. Aku yakin tempat ni bagus kalau dijadikan tempat persembunyian aku dan Yunju.

 Aku yakin tempat ni bagus kalau dijadikan tempat persembunyian aku dan Yunju

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
 gamers.Where stories live. Discover now