ㅡ Rabu, 8/12.
Diruang Tamu, Jam 12:39 PM.
"Kita kena berhenti sekejap. Aku rasa dah lama kita tak pergi keluar." Hoseok mencelah.
"Lek lah Hoseok, jap gi abeslah cite ni"
"Tapi kan, kalau citer ni dah habis.. so, Jimin masih lagi kita tak jumpai? Macam mana kita nak cari dia?" Soal Jin membuatkan yang lain mula terpikir.
"Dia ada dalam game tu." Kata Jungkook.
"So?"
"Kita kena masuk dalam game tu, tuk selamatkan dia." Jungkoo memcadang.
"Jungkook, macam mana kita nak masuk dalam game tu? Macam mana kalau kita mati dalam tu?" Kata Namjoon.
"Well, aku hanya cadangkan?"
"Jom tengok jelah."
---
Aku hanya duduk di meja makan. Makanan yang ada dihadapan aku tu sedikit pun tak terusik.
"Jangan dekat dengan Jihyun!"
"Itu semua adelah perangkap!"
Kata-kata tu terngiang-ngiang lagi didalam minda aku. Aku menghentakkan kepala aku atas meja makan tu.
"Kau kena percayakan aku, sebab aku adelah diri kau."
Aku pening. Mana satu patut aku percaya? Kalau aku silap pilih, mungkin alam ni akan musnah dan mungkin aku pun akan terbunuh sekali.
Tapi, aku pun tak tahu nak cakap apa. Ghost girl kata jangan percayakan sesiapa. Tapi macam mana kalau orang tu bercakap betul? Patut ke aku percaya?
Tetiba, aku teringat kotak hitam yang Mahluk dekat hospital tu bagi aku. Aku pantas mengeluarkan ia.
Ianya kotak hitam. Kotak tu kelihatan disaluti dengan sedikit darah daripada mahluk tu.
aku tertanya-tanya. Apa dalam kotak ni sampaikan mahluk tu sanggup toreh dada dia and berikan ia pada aku.
Aku perlahan-lahan membuka ia. Aku nampak dalam tu ada beberapa keping gambar.
"Apa ni?.." soal aku. Dahiku berkerut tanda pelik.
Aku belek gambar tu satu persatu. Gambar tu pelik. Sumpah pelik.
Ia menayangkan gambar beberapa orang yang aku tak berapa nak kenal. Tapi, wajah dorang memang pelik.
YOU ARE READING
gamers.
Mystery / Thriller"GAME adalah sebahagian daripada hidup aku dan tiada sesiapa boleh halang aku daripada bermain game." Dahulu , bermain game adalah hidupku aku. Tidak kira pagi menginjak , petang menyapa dan malam, hanya game sahaja satu-satunya benda yang aku had...