ıı. Game ㅡ wrong

5.4K 988 204
                                    

Di Café

"g-ghost girl?"

Mata aku hampir tak berkelip buat 5 minit. Perempuan tu hanya pandang aku dengan pandangan yang pelik.

"Ghost?.." soal perempuan tu dengan pelik. Kening nya diangkat.

Jimin, ghost girl tu hanya permainan. Dia tak mungkin ada di alam nyata.

Lagipun, dia dah..

mati.

"Ah.. mianhae." Kata aku lalu cecepat mengutip buku tu balik lalu menghulurkan ia pada perempuan tu.

Sejurus tu, aku terus berlalu pergi ke meja aku kembali. Pungung aku dilabuhkan diatas kerusi.

Betul ke tadi perempuan tadi yang aku nampak tu ghost girl?

Tapi takkan lah. Muka dorang sebijik.

"Ah, papejelah." Jawab aku sendirian.

"Excuse me," aku terus memandang kearah empunya suara tu. Ternyata, ianya perempuan yang berupa macam ghost girl tu.

"Y-Ye?" Balasku. Aku masih lagi tergagap-gagap sebab takut dengan apa yang aku nampak sekarang. Bila aku tengok muka perempuan tu, ia membuatkan aku teringat balik kenangan pahit aku dalam alam yang lain.

Aku nak lupakan semuanya. Tapi, sekarang dia dah hancurkan semuanya.

"Boleh tak saya duduk sini? Tempat lain dah penuh." Kata perempuan tu. Aku terdiam sebentar lalu mengangguk perlahan.

Dia meletakkan bukunya diatas meja lalu duduk. Ditangan kanannya, dia memegang secawan kertas coffee.

Aku lihat buku-buku yang dia ambil tadi masa dekat rak buku.

"Games, the chronicle of gamers"

Gamers.

Aku dapat rasakan memori hitam aku kini berulang kembali. Kepala aku mula sakit dan pandangan aku mula berpinar-pinar.

"awak okay?" Soal perempuan tu. Dia nampak risau dengan keadaan aku tapi aku hanya endahkan dia.

"Aku okay." Balasku. dia macam terdiam lalu mulakan bacaan buku yang dipilihnya.

"Boleh aku tanya, buku apa yang kau baca tu?" Aku dengan sengaja ingin menyoal soalan tu pada Perempuan tu.

"Ah~ buku ni?" Dia menunjukkan jari telunjuknya pada buku tu lalu Aku mengangguk.

"Aku memang suka game sejak semenjak ni. Tak tahulah kenapa, tapi main game ni dah macam hobi aku sekarang. Sebab tulah aku baca buku ni supaya aku boleh jadi gamers yang handal." Jawab perempuan tu panjang lebar. Aku hanya angguk, angguk dan angguk.

Bersemangat sampai Begitu sekali dia nak jadi gamers.

"Tadi awak cakap, ghost girl bukan? hantu character yang ada dalam resident evil 7?" Soal perempuan tu lagi. Aku hanya mengangguk lalu menyisip coffee aku.

wajah perempuan tu bersinar. Dia menghadap aku dengan pandangan yang berharap. "Awak minat game jugak ke?" Soalnya padaku membuatkan aku terhenti daripada melakukan sebarang tingkah laku buat sebentar.

Aku melirikkan mataku kearahnya lalu mengangguk perlahan. Mulutku sedikit pun tak bergerak.

"wah! Jinjja?! Omg" perempuan tu start lah excaited dia tu. Aku hanya duduk diam sambil sambung lakukan kerja aku.

 gamers.Where stories live. Discover now