ıı. Game ㅡ what

4.6K 754 143
                                    

The Last Experiment
11:11 PM | 270117 | MAZE

" apa? " aku berkata dengan pandangan yang bebetul terkejut. Muka aku kemerahan dan mataku terbuntang luas.

" kau dengar aku, jimin. Kita adik beradik" kata Jungkook lalu menunduk dan hanya memandang tangannya. Yunju yang berada disebelahnya hanya mampu terdiam menakala yang lain dah gasp.

" macam-- macam mana kita boleh jadi adik beradik?" Soal aku pada Jungkook. Bibir aku terketar-ketar. Tak sangka selama ni kawan yang aku anggap cam adik aku sendiri sebenarnya adalah adik aku yang sebenar cuma lain darah daging. Means, adik tiri.

" jihyun sebelum kawin dengan Mrs Park, dia ada scandal dengan mak aku dan noona--" aku memandang Jungkook lalu terus memotong kata-katanya.

" jap, mak kau dan yunju?.." soal aku dan Jungkook mengangguk. Aku sekali lagi bingung dengan situasi yang aku hadap sekarang.

" yep.. lupa nak bagitahu korang yang aku dan Yunju adalah adik beradik sama darah daging. " jungkook tersenyum sekilas pada Yunju dan Yunju hanya mengangguk. Aku ternganga.

Jadi ni bermaksud yang aku ada dua adik-- laki dan perempuan?

" kenapa aku tak tahu pasal ni?" Soal aku sendirian. Aku pelik jugak.. omma tak tahu ke pasal hal ni sampaikan tak bagitahu aku lagi?

Atau dia sengaja taknak bagitahu aku?

" hm, semasa jihyun buat scandal dengan mak kitorang, jihyun masih lagi tak berkahwin dengan mak kau, jimin. Selepas dorang kawin barulah jihyun bagitahu hal yang sebenarnya pada Mrs Park. " sambung Yunju dengan bersemangat. Dia memandang aku macam nak memberikan aku pandangan yang kesian je.

" mrs park pada mulanya tak bersetuju. Tapi bile dah lama-lama.. barulah dia dapat accept kitorang melangkah masuk kedalam kawasan rumahnya. Dia layan kitorang okay lah setakat ni " jungkook tersenyum kecil.

" dorang nak player yang pakar dalam bidang game semua. Tapi, masalahnya dorang tak tahu mana nak cari orang yang pandai sedemikian. Jadi, jihyun kenakan satu sumpahan dekat kau supaya kau addict dengan game dan masukkan kau kedalam alam ni bila umur kau meningkat ke 22 tahun. Sebab tulah kau dipilih." Jungkook bangun daripada tempatnya lalu letakkan tangannya pada bahuku.

" aku mintak maaf sebab sepanjang persahabatan kita, aku tak bagitahu walaupu aku dah tahu benda ni lama" aku tersentak lalu memandang wajah Jungkook. " kau dah tahu semua ni lama dah?" Soal aku dengan nada yang diubah. Jungkook terdiam seketika lalu memandang aku dengan pandangan yang takut.

" kenapa? Kenapa kau baru bagitahu aku sekarang? Kenapa bila keadaan dah jadi cenni kau nak bagitahu? Kenapa?!" Aku hampir menjerit dengan keseluruh tenaga yang aku ada.

Terhinjut bahu semua yang berada disitu. Yoongi mengatur langkah kearah aku lalu menepuk-nepuk bahuku. " mungkin ada sebab kenapa Jungkook taknak bagitahu kau. " bisik yoongi pada Jimin sahaja. Yang lain memandangnya macam dorang tu gay. Berbisik bagai.

" aku tak boleh nak bagitahu kau, jimin. Aku mintak maaf. Masa tu memang aku teruk orangnya. Aku mintak maaf, jeongmal mianhae." Kata Jungkook. mukanya ditundukkan tanda menyesal.

aku mengeluh perlahan. aku ni seorang yang pemaaf dan selalu kesiankan orang. jadi ianya akan jadi susah tuk aku marahkan Jungkook.

 gamers.Where stories live. Discover now