Game ㅡ alone

7.1K 1K 361
                                    

Ahad, 10/12.

Diruang tamu, Jam 6:55 PM.

"Hoseok dah kena tangkap dengan sapa?"

"Aku pun tak tahu. Gelap sangat lah"

"Apa yang jimin akan buat nanti?"

---

"Hoseok hyung!" Aku menjerit namanya sampai tekak aku terasa perit.

Tapi , hoseok hyung langsung tak menjawab panggilan aku. Aku rasa risau gila dekat dia sekarang ni.

Aku takut dia dah ditangkap.

Aku terduduk. Mataku mula berair. Kenapalah aku bodoh sangat sebab tak selamatkan Hoseok hyung? Aku patutnya buat sesuatu semasa dia panggil nama aku tadi.

Aku menarik nafas aku dedalam. Okay, ni bukan masa tuk nangis and buat scene dilwale. Baik aku cari Hoseok dan gamers yang lain.

Aku bangun daripada posisi aku. Ni sama je macam game yang aku main sebelum ni, just bunuh mahluk yang kau nampak, then find the keys. Tapi, kali ni kena find the way out.

Aku mengeluarkan pistolku. Tanganku memegang ia seerat yang mungkin sebaik sahaja langkah aku jejak diluar bilik yang aku stay tadi.

Semuanya gelap. Tak nampak satu apa pun, kalau nampak pun hanya pudar-pudar je.

Aku mengatur langkah satu persatu dengan perlahan. Aki just takut ada benda serang aku.

Lagipun, aku dalam banggunan. Perkara yang buruk memang boleh berlaku.

Aku membuka lampu picit aku. Perlahan-lahan aku menyuluh dihadapan aku dimana arah yang aku akan tuju.

Sedang aku jalan, aku terasa macam ada cecair menitis atas kepala aku. Aku pelik. Rambutku diramas.

Ia menitis sekali lagi. Kali ni ia tertitis didahi aku. Aku mengesat ia menggunakan tangan aku. Lampu disuluh pada jariku itu.

Mata aku membulat apabila mendapati ianya darah.. dan baunya memang tak menyedapkan.

Aku berundur sedikit lalu menghala kan lampu suluh aku pada lantai. Aku dapati lantai tu dah ada banyak titisan darah.

Okay,aku rasa tak sedap hati.

Kalau ianya datang dari titisan, mesti ia datang daripada siling kan?

So.. aku menghalakan lampu suluh aku pada siling.

aku hampir terjerit. Aku nampak ada sekor mahluk yang terlekat dekat siling sambil matanya merenung aku dengan tajam.

 Aku nampak ada sekor mahluk yang terlekat dekat siling sambil matanya merenung aku dengan tajam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
 gamers.Where stories live. Discover now