[ 5 tahun selepas itu ]
" omo! Kamsahamnida! "
Aku menyerah Bekas CD game tu pada remaja dihadapan aku itu. Dia berterima kasih pada aku berulang-ulang kali sampaikan dicium-ciumya permukaan CD tu. Aku hanya tersengih. Sampai cemtu sekali gembiranya.
Setelag itu, aku menoleh kearah peminat seterusnya. Tatkala mataku memandang wajah peminat aku yang seterusnya itu, Aku serta merta tersenyum. Ternyata, ianya adalah seorang budak kecil.
Aku mengusap rambutnya lembut. " kamu minat jugak dengan Gamers? " soal aku dengan senyuman lebar terlekat pada wajah aku dan budak tu hanya tersenyum comel lalu dia meletakkan CD game yang bertajuk Gamers tu diatas meja khas tuk dapatkan photograph aku tu.
Ya, sebaik sahaja aku kembali pada dunia nyata, aku telah membuat satu game yang baru berdasarkan apa yang aku tempuhi sebelum ni. Game tu bertajuk Gamers dan sekarang, game tu dapat sambutan yang hangat dalam seluruh dunia. Aku amat bersyukur kerana masa depan aku masih lagi cerah.
"Apa nama kamu?"
" jihyun imnida "
Aku terdiam dan pikiran aku terus membayangkan wajah appa senyum pada aku sebelum dia pergi semasa dialam game tu. Tapi, dengan pantas aku menolak bayangan tu ketepi.
" ahh, jihyun-ah " aku menanda tangan aku pada permukaan CD tu lalu menulis ' for Jihyun' dibawahnya. Jihyun sudah bertepuk tangan dengan senyuman lebar tak lekang daripada wajahnya.
" jimin hyung, boleh saya tak tanya sesuatu? " soal budak lelaki tu dan aku mengangguk. " yep, dah semestinya. Apa dia ? " soal aku. Jihyun tersengih.
" apa jadi pada the controller dengan the ruler? Takkan lah dorang terus mati cemtu je.. " Soal Jihyun dengan wajah yang mengelirukan. Aku tersentak lalu pantas, aku menukar riak wajah aku dengan senyuman.
" tbh, yang the controller tu saya pun tak tahu, jihyun. Tapi yang saya pasti, the ruler mati sebab semasa dia kecil dahulu the president ingin mencuba dia jadi test kepada eksperimentnya. Dia masukkan the ruler dalam alam game tu tapi malangnya, the ruler tak dapat nak survive dan dia mati dalam alam tu. Oleh itu, the president buatkan The ruler menjadi salah satu mahluk yang gerun iaitu ghost girl." aku mengusap rambutnya yang kelihatan keperangan tu. Dia mencebik lalu membuat muka sedih.
" hurm, sedihnya.. tapi mungkin the controller tu dia masih hidup dan dia ada memerhatikan gamers lagi kan? " teka Jihyun dan ianya membuatkan aku tersenyum kelat. Aku harap sangat dia hidup lagi.
" hm, yep.. saya pun harap macam tu. Jihyun, jihyun tahu tak yang jihyun ni ingatkan saya pada seseorang? " wajah jihyun terus bercahaya. " sapa dia sapa dia? " soalnya beberapa kali dan ianya membuatkan aku tergelak sedikit.
" appa saya. Nama dia jihyun." Jihyun tersenyum lebar lalu menepuk tangannya. " tu hebat! " katanya pada aku membuatkan aku terketawa. Budak ni, memang tak boleh lah buat orang tak ketawa or tersenyum.
" okay jimin-ssi. Jihyun pergi dulu. Bye!~ " kata Jihyun dan aku mengangguk lalu melambaikan tangan aku kepadanya dengan senyuman manis tak lekang daripada wajah aku.
" kiyeowo " kataku perlahan.
" oit, jiminie. " aku tertoleh pada sebelah aku dimana suara tu datang. Ternyata ianya Yoongi hyung yang memanggil aku.
YOU ARE READING
gamers.
Mystère / Thriller"GAME adalah sebahagian daripada hidup aku dan tiada sesiapa boleh halang aku daripada bermain game." Dahulu , bermain game adalah hidupku aku. Tidak kira pagi menginjak , petang menyapa dan malam, hanya game sahaja satu-satunya benda yang aku had...