Game ㅡ unsure

6.5K 1.1K 552
                                    

Khamis, 8/12.

Di ruang tamu, Jam 7:56 PM.

"Korang, aku tak rasa kita duduk kat sini hanya beberapa jam yang lalu" semua memandang Namjoon.

"Apa?"

"Kau tengok calender."

Semua mengeluarkan phone mereka lalu check calender.

"Ommo! Sekarang dah 8 disember!" Hoseok berkata.

"Jap.. jadi dah berapa hari kita adr kat sini?" Soal Yoongi pulak.

"Lebih daripada seminggu."

---

Aku nampak yang lain berkumpul dekat pintu belakang sambil senjata mereka siap dipegang pada tangan.

Aku memandanh Jihyun. Muka dia nampak selamba.

"Jihyun, betul ke kita nak lari daripada game ni?" Soal aku. Jihyun pandang aku lalu mengangguk.

"Ye, semestinya."

Aku bingung lagi. "Jap," aku bersuara dengan kuat cukup tuk membuat mereka bertujuh memandang aku.

"Wae jimin-ah?"

Aku mengetap bibirku. "Korang tak rase ke, Rancangan ni tak membawa kita kemana-mana?" Aku akhirnya mengutarakan apa yang aku nak cakap sejak tadi.

Mereka semua memandang aku dengan pandangan yang berkerut.

"Apa maksud kau?" Hoseok menyoal aku.

"Yelah, salah sorang daripada kita adelah the controller. So, kalau kita semua pergi, ini bermakna kita pergi bersama the controller and the controller tetap tahu dimana lokasi kita sebab dia bersama dengan kita." semua orang memandang satu sama lain.

"So, apa function kita nak lari daripada semua ni?" Aku memandang mereka semua satu persatu.

Semua terdiam. Malah, jihyun pun terdiam sama.

"So, kita kena keluarkan the controller daripada kumpulan kita." Yoongi bersuara.

yang lain mula merenung Yoongi. "Yoongi-ah, kau tahu ke siapa--"

"Tak, jihyun tahu." Yoongi menunjukkan jari telunjuknya pada Jihyun.

"Kau cakap tadi yang kau tahu siapa sebenarnya the controller kan? So, cakap lah." Kata Yoongi.

Jihyun tersengih. "kalau aku cakap, korang nak buat apa pada dia?" Kata Jihyun dengan nada yang mengejek. Geez, aku mula benci diri aku yang jihyun pakai tu.

"Kita akan tinggalkan dia. Dekat sini." aku memandang Yoongi dengan mata yang membulat.

"Yoongi, walaupun dia the controller, tapi dia tetap kawan kit--"

"Well, kau yang cakap kan kalau kita semua pergi, benda ni tak kemana." Kata-kata Yoongi menyentap aku. Pergh, sakit gila hulu hati aku.

"Now, Jihyun." Namjoon menyampuk. "Cakap lah sapa"

Jihyun menunduk. Keluhan dilepaskan olehnya.

 gamers.Where stories live. Discover now