14
Tahsin, Elif ve ben deyip deyip duruyordu, bir güzel, mutlu hayatı yaşamaktan söz ediyordu. Elif ona, bu hayata umut bağlamıştı anlaşılan. Yapabileceğim hiçbir şey yoktu.
Ekmeğim bitmişti. Oradan ayrılmadan önce, Elif'in kulağına: "Ona asla güvenme."
"Tahsin bana dedi ki: Ona asla güvenme."
Tahsin güldü.
Elif'e acıyarak baktım ve oradan uzaklaştım.
Yolda Rauf çıktı karşıma.
Çok üzgündü. Elif'i kaybettiği için çok üzgündü. Onu abla kardeş bellemişti.
"Gidip onu kurtaralım."
"Faydası yok, gerekeni yaptım."
Rauf ağlamaklıydı, bir sürü şey anlatıyordu beni ikna etmek için, sonra ağlamaya başladı, onu teselli etmeye çalıştım, bana kızdı, "korkaksın" dedi, "sen gelmesen gelme, ben tek başıma kurtaracağım onu." Tuttum elinden. Tokadı yapıştıracaktım ama son anda tuttum kendimi, bunu tutup kaldırdım bir omzuma, "bırak beni!" diye zırlıyordu. Onu Ali'nin yanına götürdüm, yolda uykuya dalmıştı, uyanmasın diye onu uygun yere bıraktım yavaşça.
"Bu bir yere kaybolmasın Ali" dedim. Kenarda ben de kıvrılıp uykuya daldım.
Ertesi gündü. Ali yoktu, Rauf'tan eser yoktu. "Yiyecek aramaya gittiler" diye düşündüm. Dün geceyi unutmuştum.
Oradan ayrılmak üzereydim, Ali bağırdı arkadan, koşarak geldi yanıma, ekmeği uzattı, aldım.
"Rauf hastanelik oldu" dedi.
Biz uyuduktan sonra Rauf uyanmış, Elif'i kurtarmak için dört beş çocukla konuşmuş ama hiçbirisi cesur çıkmamış, Rauf da tek başına yola düşmüş, bir bıçakla. Onun başına ne gelecek diye merak eden çocuklardan biri de arkadan onu takibe koyulmuş. Tahsin'in eski tren istasyonundaki yerine gitmiş Rauf;"ablamı ver, ona kötü
bişiy yapmana izin vermeyeceğim." Tahsin ona bişiyler demiş kovmuş ama Rauf bağırıp çağırmaya, elindeki bıçağı sallayarak konuşmaya devam etmiş. "Ver ablamı, it oğlu it!"
"Çocuk, elimde kalırsın, git başımdan! O zorla kalmıyor burada."
Rauf taş atmış uzaktan, Tahsin'in başı yarılmış. Tahsin onu yakalamak için koşmuş, ayağı takılan Rauf düşmüş. Tahsin ona elindeki baltayla vuracağı sırada Elif arkadan odunu indirmiş. Ensesi acıyan Tahsin kıza bir tokat atıp yere savurmuş. Sonra Rauf'u tekme yumruk dövmeye devam etmiş. Kız, yerden kalkıp yine engel olmak istemiş ama Tahsin birkaç tokatla onu yine yere sermiş, bayıltmış. İstasyondaki bekçi sesleri işitmiş, polise haber vermiş, polis gelmiş, sonra ambulans, Rauf ambulansa koyulmuş.
"Tahsin nerde?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YALNIZLIKTAN KAÇIK(BASILACAK)
RomanceAhmet Ayşe'yi görür görmez tatlı ve muhteşem sinyaller almış, sarsılmış, bunu belli etmemişti. Amerika'dan gelen o büyülü etki sonra hep aklına gelip kartal gibi süzülmüştü kalbinin derinliklerinden kafasına doğru gömgök biçimde... sıkıntılı geceler...