" hmm "
" hmm "
" hmm "
Keluhan daripada gadis itu menganggu sedikit ketenangannya.
" hmm " wajah gadis itu dipandang tajam.
" what is your problem miss Hanis Sofea? Dah dekat 10 kali you mengeluh " tegur Adam apabila tahap kesabarannya mulai menipis.
" hmm " sekali lagi Hanis mengeluh, dijelingnya Adam tajam
Dah tau serabut dengar aku mengeluh buat² la cerdik sikit pindah aku dekat bilik lain ke tak pun letak dekat pantri senang sikit aku nak bergosip. Desis hati Hanis.
" hmm " sekali lagi dia sengaja mengeluh.
" sekali lagi I dengar you mengeluh, siap you" ugut Adam. Wajah Hanis dipandang tajam.
" hmm " sengaja Hanis mengeluh ingin mencabar kesabaran Tengku Adam Mikael yang sudah mulai menipis.
" don't say that I did not warn you my dear " ujar Adam perlahan² bangun mendekati Hanis nun di sana.
Hanis yang tidak menyedari kehadiran Adam sekali lagi sengaja mengeluh.
" hmm "
" sayang " tegur Adam tiba²
" opocot mak kau meletop, top, top " latah Hanis, dadanya diurut lalu dijeling Adam yang sudah ketawa terbahak²
Memang sah gila. Getus hati Hanis
" apa masalah awak ha! Kalau saya ada heart attack macam mana? Saya tak nak mati sia² tau. Gaji pertama pun belum rasa. " marah Hanis
" I tau you takde heart attack la tu I tegur you. You termenung apa ni sayang? " soal Adam lalu bertenggek di meja Hanis. Hanis sedikit mengundurkan kerusinya ke belakang. Nasib baik kerusinya ada roda.
Bukan muhrim. Haram. Desis hatinya
Dalam duk sibuk mengundurkan kerusinya tiba² perlakuannya terhenti.
Eh pasai apa berhenti pulak ni? Takkan ada traffic jam kut. Soal Hanis dalam hati. Keningnya dikerutkan
" asal? Dah tak boleh gerak ke? " soal Adam selamba lalu menyilangkan tangan di dada.
" dah tau tak boleh gerak lagi ditanya. bilik kecik sangat memang la setakat ni je boleh jalan. Bongok " balas Hanis kasar
Adam membeliakkan biji matanya mendengar ayat yang dituturkan oleh Hanis
" what did you call me? " soal Adam perlahan. Menahan geram
" bongok. B. O. N. G. O. K. you hear me right? " balas Hanis lalu berdiri.
Adam berjalan menuju ke arah Hanis manakala Hanis perlahan² setapak demi setapak ke belakang.
" apa awak nak ha? Jangan dekat. Saya jerit nanti " ujar Hanis takut²
Adam hanya tersenyum.
" well jerit la kalau you rasa the others can hear your voice " balas Adam semakin menghampiri Hanis.
Langkah Hanis terhenti. Diraba dinding di belakangnya.
Alahai, memang ada traffic jam ke dalam bilik ni. Ni yang tak syok ni kalau tak dah lama aku blah. Getus hati Hanis.
" sayang you raba apa tu? Bilik ni kebal kalau you nak jerit memang takde guna. " ujar Adam.
" yang awak buat bilik kecik² kenapa? Kan dah tak boleh gerak. Tepi la. Saya repot dekat mommy awak nanti " balas Hanis.
YOU ARE READING
The Temptation Of Wife
RomanceHanis Sofea - berkahwin dengan Adam merupakan kerelaannya sendiri. Namun siapa sangka dia dijadikan boneka Dia dipergunakan. Sakitnya hanya tuhan yang tahu Perkenalan antara dia dan Inspektor Shahrul membibitkan rasa cinta Dia curang? Tak! Dia hany...