Sinaran mentari menganggu lenaku. Pandanganku yang pada mulanya kabur kini menjadi lebih jelas. Perlahan² aku bangun lalu duduk bersandar di kepala katil.
Kejadian malam tadi masih jelas di ingatanku. Adam telah menodaiku tanpa rela.
Teringatkan Adam aku segera menoleh ke sebelah namun hampa dia tidak menemani tidurku malam tadi.
Aku bangun dan menuju ke bilik air. Tubuhku berasa sedikit sengal akibat perbuatan Adam malam tadi.
Aku kini berdiri di bawah pancuran air. Perlahan² aku melorot ke bawah menekup muka dengan telapak tanganku. Tubuhku sedikit terhinjut. Aku menangis lagi kerana orang yang sama.
" kau memang tak guna ! Dasar buaya sengal ! " jeritku.
Biarlah jika mereka dengar sekali pun. Sungguh aku penat. Sampai bila harus aku lalui semua ini ?
Teringat akan kata² semangat yang diberi oleh Zafran membuatkan aku terasa ingin berjuang tapi bukan untuk Adam. Perjuangan aku adalah untuk kedua² ibu bapaku. Aku akan mencari pembunuh mereka sampai dapat.
Adam ? Entahlah belalang aku pun buntu. Perlukah aku untuk terus mencintai dia sedangkan dia sedang berbahagia dengan si sewel Rania.
" agak² kan berapa lama kau nak mandi ye ? " teguran itu mengejutkan aku. Nasib tak terlatah
" none of your business " balasku
" actually bukan I nak berkira cuma you kena faham ye yang air tu bukan free tau kena bayar jugak bila sampai masanya " balas si dia yang sedang enak menyandar diri di sinki sambik menyilang tangan di dada.
" berkira betul kan sekarang. Ingatkan boss macam awak ni jenis yang baik, boros tapi sayang kedekut " balasku
" well depends on situation la ada time I boros and kadang² kalau boros jugak tak baik kan amalan syaiton "
Eleh habis perbelanjaan perkahwinan kau dengan si sewel Rania semalam tak pula membazir. Kalau dah syaiton tu syaiton la jugak.
Aku hanya membuat muka menyampah. Malas mahu menjawab. Kang kalau aku jawab senyap dia nanti. Biasalah kalau dah lawyer kan semua orang tak dapat mematahkan hujah aku.
" I'm sorry about last night. I didnt meant to hurting you "
Aku memandang Adam pelik. Selepas apa yang dia buat berani dia mintak maaf. Kalau aku ketua mafia dah la aku pancung kepala dia bagi pirana makan dia punya tutt tutt..
" Hanis ? Will you forgive me ?" Adam berjalan mendekati aku
" berani awak kan ? Selepas apa yang awak buat awak ingat senang ke saya nak lupa ? Where is your promises ? " ujarku perlahan
Adam kini berlutut di tepiku. Perasaan malu aku buang ke tepi. Bukan apa aku sedang mandi kut plus I'm wearing anything.
Kami kini saling bertatapan. Tubuh Adam turut dibasahi air. Aku memandang wajah suamiku. Baru 7 bulan kami berkahwin kini bahtera yang dibina kini diserang garuda. Dah tentulah garuda tu si Rania kekwat tu kan
" je t'aime ma femme " ( I love you my wife )
ucap Adam lembut lalu mengucup dahiku." awak mengata saya kan ? How could you baru je mintak maaf dah mengata saya balik nasib baik laki tau kalau adik saya dah lama saya sepak " marahku kerana sepatah haram pun aku tidak faham pertuturan Adam.
Adam hanya tersenyum.
" apa tengok²? Korek biji mata baru tau !" marahku lagi sebenarnya aku malu apabila ditenung sebegitu
" Adam ! Stop staring on me " ujarku. Adam menarik aku ke tubuhnya. Aku menekup mukaku ke dada Adam
" Je ne sais pas comment exprimer que Je t'aime tellement " ( I don't know how to express that I love you so much )
Adam berkata lagi dalam bahasa asing. Aku memandangnya tajam" sekali lagi awak cakap dalam bahasa alien memang saya tak teragak² nak campak awak keluar dari tingkat tiga ni tau " ugutku
" campak la kalau berani. Badan kurus macam cicak ni mampu ke nak angkat abang sado macam saya ? " gurau Adam
" hei ! Cicak² pun isteri awak la " marahku lalu memukul dada bidang Adam
Adam ketawa dengan kelakuanku. Perbuatanku terhenti apabila Adam mencapai tanganku.
Pipiku diusapnya lembut. Terasa sakit akibat usapan itu mungkin kesan tamparan Adam semalam.
" I'm sorry " tutur Adam lembut
" it's okey. Saya tak apa² " aku tersenyum senang
Adam dah mintak maaf untuk kesalahannya sudah cukup buatku. Buat apa bergaduh lama² kan ? Adat la hidup berpasangan suami isteri. Setiap perkahwinan mesti akan ada perselisihan faham antara suami isteri tapi apa yang penting salah seorang mestilah mengalah. Jadi dalam cerita aku sekarang ni Adam sudah pun memohon maaf. Dia sudah sedar akan kesalahannya jadi aku tak nak la ego sangat karang aku juga yang merana kan ?
" sayang ? Termenung pulak dia " teguran Adam mematikan lamunanku. Baru je nak perasan ala² ustazah bagi tazkirah sikit dah diganggu oleh iklan. Hehe
" jangan tinggalkan saya " ucapku tiba². Sungguh aku takut jika Adam betul² berubah
" I wont " janji Adam
" sayang tak sejuk ke mandi lama² macam ni ?" aku tersipu malu apabila ditegur begitu. Gila kau tak sejuk agak² sejam dah kut aku mandi. Sekali dengan Adam mandi
" kenapa ? Abang sejuk ke ? " soalku nakal
" nope but I feel damn horny with your condition right now " anak mata Adam mulai menghitam bagai menahan sesuatu
" what wrong with me " aku terasa ingin menggoda Adak sekarang. Dadaku rapatkan kepada dada Adam. Aku kini menindih tubuh Adam.
" whoa you look amazing my dear, you make me wajt to fuck you in every way " balas Adam lalu menukar posisi kami. Aku kini berada di bawahnya
Mulutku diciumnya lembut. Ciuman kami lama kelamaan bertukar ghairah.
" I can't stand it anymore "
****
YOU ARE READING
The Temptation Of Wife
RomanceHanis Sofea - berkahwin dengan Adam merupakan kerelaannya sendiri. Namun siapa sangka dia dijadikan boneka Dia dipergunakan. Sakitnya hanya tuhan yang tahu Perkenalan antara dia dan Inspektor Shahrul membibitkan rasa cinta Dia curang? Tak! Dia hany...