2 : Sesi Kenal

1.2K 47 22
                                    

Malam lepas solat maghrib, kitorang pergi prep. Memandangkan kitorang tak ada kelas lagi so satu batch duduk kat satu kelas.

Yang lelaki duduk kat bahagian depan, yang perempuan sibuk bergosip kat belakang.

Sesi kenal mengenal pun berlaku.
Yang aku tak boleh blahnya memasing bukak cerita pasal budak arus.

Entah. Sekolah ni menggerunkan bagi kitorang.

Yela, masuk-masuk dapat first impression camni.

Hampeh! 😧

"Time aku masuk tu, ada seorang budak ni boleh cakap dengan member dia 'Macam dapat ke upu tu'.. Kalau aku tak dengar tak apa, tapi aku dengar. Berangin je aku! " Luah Nab.

Amboi, camtu sekali deme pelaku kami?

"Betul weh, akak yang satu dorm dengan aku ada cerita, budak-budak sini amalan turun temurun, kau budak baru, hormat kitorang yang dah lama duduk sini" Berdesing je telinga ni weh.

Amboi, sekolah macam bapak kau punya je.

"Pastu ada kes akak tu tegur budak bawah, dia boleh menjerit balik kat akak tu kata 'Kau menumpang je kat sini!'... Hekeleh, lek ah, kau tu yang salah sebab guna public phone time bukan waktunya. Ditegur melenting! " Sambungnya lagi.

Menumpang? Habis dia tu menyewa ke? Tak paham aku.

Mula lah rasa menyesal gila nak mati masuk asrama dan sekolah sini.

Ni kalau mengadu kat ayah dengan ibu mesti kena perli je. Sebab aku sendiri yang buat pilihan.

Haduh.

Dulu aku sangka sekolah ni hebat. Tapi meleset betul sangkaan aku tu.

Hebat sebab senior depa yang dulu je pun. Berlagak !

Aku ni jenis pendiam. Agak susah nak rapat dengan orang.

Istilah rapat bagi aku tu di mana aku selesa nak luahkan perasaan aku kat depa.

Tu je.

Yang tak tu, masih dalam proses.

Esoknya, kitorang budak-budak baru ni ada orentasi lagi. Hmm. Ni dah hari yang ketiga.

Masih awal lagi. Pagi tu kitorang di minta untuk berbaris.

Entah kenapa tiba-tiba aku rasa nak pitam. Dahla time tu Naib Presiden tengan berucap.

Tangan aku terus genggam tangan Teah.

"Teah, teman aku pergi toilet" Ucap aku sambil menahan kepala yang memberat itu.

"Eh Alyn, kau ok tak ni?"

Aku terus terduduk kat tar tu. Sakit sangat kepala aku. Mata aku tak boleh nak nampak dengan jelas.

"Eh? Kenapa ni? Bangun-bangun, awak rehat dekat atas dulu" Akak tu terus hulurkan minyak cap kapak.

Yang aku dah menangis sebab tahan sakit.

Tak pernah-pernah macam ni, tetibe je hadir tanpa diduga.

Eceh!

So aku ditempatkan di perpustakaan mini tingkatan 6.

Lepas aku tepek minyak cap kapak kat kepala aku, aku pun tertidur sekali dengan si Teah.

Tahan sakit punya pasal.

So, lepas sedarkan diri, kitorang buat keputusan untuk join orentasi.

Malu gila kut, time turun tu aku terintai-intai nak masuk dewan.

Crush!Where stories live. Discover now