Sudah tibanya hari yang menggerunkan sampai boleh tercirit bila berkata tentangnya. Final exam for sem 1! 😱
Aku gigih gila kot study. Well aku ni sepisis study last minutes, bukan macam si dia. Eh? Tapi setiap pasangan kan saling melengkapi kan?
Contohnya aku dengan Izzu. Izzu kacak, aku hawt. Izzu pandai, aku kureng. Halemak , asal saweet sangat ni! Auchhh~!
Dush!
"ha! Berangan keje kau eh?" Sapa Teah yang entah dari mana dia datang sambil menepuk bahu aku kuat ok, KUAT.
Oh, dia dari tadi kat sebelah aku.
"Kau ni, aku baru nak berduaan dengan lovely aku. Sibuk jee" 😑
"Lovely apa sakai kalau lagi satu tak tahu yang kau tu wujud?"
Eh, bagilah semangat sikit kat member sendiri ni. Aduh, suke beno buat aku rasa down tetibe.
"Kalau dia tak tahu aku ni wujud, dia tak follow lah insta aku" 😌
"Tu mesti kau dm dia, mintak follow back"
Kuang hajaq punya ayat. Ingat aku ni slut ke?
"Dia follow aku time aku tak kenal die lagi okey. Dia follow aku dulu. Eh, kau pehal nak jeles sangat nihh? Ni mesti sebab dia tak follow back kau kan?"
"Sorry not sorry. Please lah. Izzu is not my taste walaupun comel macam park bogum sekali pun! Syafiq kyle more better okay!" Jawab Teah sambil memeluk tubuh.
Aku membuat muka meluat. Dey, sejak bila member aku sorang ni jadi macam ni? Seraamm.
"Hey, aku tak kata pape pun pasal syafiq kau tu. Aku punya kau jangan cakap macam-macam yeee.."
"Alyn dengan Teah, jawab soalan aku ni" Ujar Leman yang merupakan master dalam subjek pengajian am.
Aku dengan Teah tersentak. Kitorang sebenarnya dalam extra class member-member. Ala, kalau kitorang tahu kawan tu best dalam subjek tu, terus kitorang mintak dia ajarkan, kiranya guru muda la gitu dan salah seorangnya adalah Leman.
Walaupun dalam cerita ni Leman ni bebal tahap kronik, tapi pandai gila babi. So, jangan pandang sebelah mata kat manusia sepisis dia ni.
"Alyn jawab soalan nombor satu, Teah jawab soalan nombor dua" Arah Leman.
Now, semua pasang mata dalam kelas ni mengambil perhatian kepada kitorang berdua termasuk Izzu, sang pencuri hati.
Auch.Aku terus dup dap dup dap tengok soalan kat papan putih tu.
"Baca soalan dengan jawapan sekali" Arahnya lagi.
"Siapakah manusia yang berjaya menambat hati saya? "
Aku tergamam.
Eh? Betul ke soalan ni? Aku usha sekali lagi sambil betulkan spectacle aku yang comey ni. Aku bukan berangan lagi kan?
"Soalan ape ni?" Soal aku dengan muka yang berbaur blur nak mati. (._.)
"Jawab je la" Leman mendesak aku menjawab soalan. Manakala yang lain sibuk menganjing.
"Wuuuuu!! "
"Okay aku jawab!" Jerit aku yakin.
Mata semua fokus kat muka aku. Jangan sampai nampak bulu hidung dah la.
"Park Bogum"
"Park Bogum ke Izzu?" Soal Leman.
Semua senyap. Mungkin terkejut dengan usikan Leman itu.
Weh, aku lagi lah terkejut.
Mata hati aku terbeliak. Tapi mata sebenar aku masih lagi buat muka blur. Oh shit kau Leman.
YOU ARE READING
Crush!
HumorKehidupan seorang pelajar sekolah perempuan yang sepatutnya dah habis sekolah tapi masih lagi sekolah yang jatuh cinta dengan dua orang jejaka. Dia namakan jejaka tersebut sebagai crush. Amagiler kite harungi bersama dengan Alyn, gadis pemalu yang...