Aku duduk kat tempat aku. Meja aku dah macam tempat beranak untuk tikus je.
Aku duduk kat lantai pastu aku susun lah bawah meja aku yang berterabur. Lantak situ kain aku nak kotor ke apa.
Tiba-tiba aku jumpa sampul surat warna coklat kat dalam meja aku.
Aku tanpa ragu-ragu bukak lah. Yela, pelik kot. Sejak bila aku ada sampul ni? Beli pun tak pernah. Kalau sampul duit raya adalah.
Aku tarik lah benda kat dalam sampul tu keluar.
WEH !! SIAPA BAGI NI !!?
Dalam surat tu kata, dia nak aku pergi ke locker buku aku.
Aik? Mana dia tahu locker aku? Heh! Aku syak ni mesti kerja member aku ni.
Tak Teah , Ruby. Tak Ruby, Farah. Tak pun Zieda. 4 mangkuk ni mana boleh percaya.
Aku pun pergilah kat locker aku. Eh? Kau tahu tak?
Aku lupa aku ada letak sticker nama aku kat depan locker aku tu ha ha ha. Cam budak-budak.
Aku bukak lah.
Kau tahu aku nampak apa kat dalam tu?
Satu bungkusan kecil dalamnya ada gula-gula dan surat lagi ? Ok.
Surat apa pulak ni?
Jangan memain dengan aku.
Ok. Aku nak baca ni. Sabo sabo.
Dia kata ' Sorry ' je.
Hmm aku fikir jap, ada orang buat salah dengan aku ke?
"Ha! Buat apa tu ha termenung dok usha kertas tu ha?" Sergah Ruby tiba-tiba.
Gila tak terkejut? Dah terbang nyawa aku sekor.
Untuk pengetahuan semua, Alyn adalah serigala bernyawa 9.
"Kau nak aku mati awal ke? Weh, kau tau tak ni tulisan siapa?" Aku terus tanya Ruby. Malas nak marah. Marah pun tak ada faedah.
Ruby terus rampas kertas yang aku pegang tu.
Setiap inci dia belek.
"Surat cinta ke ni? Kau bercinta dengan siapa?"
Aku rampas balik kertas tu. Tak tau takyah lah nak over sangat sampai kata ni surat cinta.
Siapa kat dunia ni nak suka aku?
Oh gula-gula tu aku makan time aku ngantuk kat kelas.
Terima kasih lah sebab bagi aku gula-gula ni. Berkhidmat jugak kau. Haha.
"Kau ada marah sesiapa ke Alyn?" Soal Ruby.
Entah.
Eh jap !
Tak kan lah!
"He he he... Aku rasa ada, tapi aku tak tahu ni dia bagi personal atau dengan member dia sekali" Aku muncungkan bibir. Berfikir kononya.
Tak kan lah geng si Izzu tu yang bagi? Ehh tak mungkin tak mungkin. Ah, lantak ah. Malas aku nak fikir.
Aku masukkan surat tu dalam pensil case aku.
"Kau marah siapa doh? Personal? Member? Cer cerita kat aku" Ruby suruh aku cerita, aku cerita lah.
Tak nak bagi fake hope.
"Oooo.. Apa lagi, peluang ni Lyn!" Ruby angkat kening dia berkali-kali.
Ingat comel ke?
Memamg comel pun. ㅠㅡㅠ
YOU ARE READING
Crush!
HumorKehidupan seorang pelajar sekolah perempuan yang sepatutnya dah habis sekolah tapi masih lagi sekolah yang jatuh cinta dengan dua orang jejaka. Dia namakan jejaka tersebut sebagai crush. Amagiler kite harungi bersama dengan Alyn, gadis pemalu yang...