12 : Err Aniq?

647 45 20
                                    

Lagi tiga hari saja cuti mid year nak habis. Aku? Tak nampak ke aku tengah siapkan sejarah ni?

Disebabkan aku ni dah melampau berada di zon seleasa, selama seminggu aku goyang kaki layan korea, dan minggu ni, baru hari ni aku sedar bawasanya aku kena jugak siapkan kerja ni.

Cikgu sejarah kitorang not that easy guys.

"Alamak, tinggal lagi 7 soalan tapi ni semua aku tak tahu nak dapat jawapan dekat mana. Heish! Soalan apa yang cikgu bagi ni? Tak ada pun kat internet??"

Bayangkan, dari 33 karangan tu, aku tinggal nak buat 7 lagi karangan. Dalam tak sampai seminggu aku boleh buat dalam 26 karangan.

Hebat kan?

Apa? Aku ? Takbur?

Eh tipaahhhh ! Selama ni aku merendah diri tau. Ini lah masanya aku nak takbur. Kau nak apa lagi tipaahh? Kau diam je eh tipah. Aku tak suka dengar nyalakan anjing nation ni!

Huh!

Pen tu jangan cakap lah. 5 batang pen aku habis sebab buat karangan ni. Yang tak syoknya bila dakwat pen habis time aku tengah syok menyalin. Lahabau punya pen. Padahal kat dalam tiub tu ada je lagi dakwatnya, cuma dia buat hal tak mo keluar.

Sumpah menguji kesabaran keperempuanan aku.

Dengan kekuatan yang aku ada, nak tahu gak ke apa aku buat dengan pen tu?

Tak. Aku tak buang dan tak beli baru. Nak tahu aku buat apa?

Aku pergi tiup lah bontot tiub dakwat pen tu.

Yeay! Akhirnya.

Aku kena beli baru jugak.

Aku tiup tadi macam gaya orang ketagih je. Macam orang hisap gam. Sakit siak pipi aku. Dakwatnya tak keluar pun.

Aku buat keputusan masuk bilik abang.

"Abang! Kau ada pen biru tak? Dakwat pen habis lah" Aku buat muka chomel aku.

"Cer tengok dalam pencil case abang kat atas meja tu. Kalau ada, adalah"

Aku teruja. Terus aku pergi selongkar pencil case abang tu.

Wat de hek? Tak ada pun!

"Tak ada pun?" Soal aku dengan perasaan hampa gilus!

"Pergi beli lah" Jawab abang sepatah yang sejak balik rumah ni asyik layan movie je. Huh!

Aku keluar dari bilik abang. Aku ada idea baru!

You know what? Curik pen ibu. Ibu ni biasanya suka letak pen merata-rata. So, as a good daughter, aku akan kutip pen tu.

Tapi malangnya, secebis warna biru pun tak ada di mana-mana.

Aku mengeluh tu memang kalah orang kerja konkrit tu. Weh, tahap kemalasan aku nak pergi Maju Edar tu mengalahkan segalanya tau. Nak pakai baju lengan panjang, tudung, stokin dan ajak sesiapa yang free.

Ya. Aku mengeluh lagi. Haih..

Aku, apa lagi. Pergi tweet ah kat twitter.

'Pen buat onar ketika matanya hendak melakukan amal jariayah'

Nampak tak gais gaya aku punya penulisan kat twitter? That's why tak ramai follow aku kat twitter. Dak tak hot. Pastu ayat sastera sangat. No jokes, No punny.

That's why I think cerita yang ni macam hambaruddin.

Malam tu jugak aku ajak ayah pergi keluar beli pen. Disebabkan Maju Edar pasti tutup pada jam 8, aku ajak pergi Weng Seng. Kedai alat tulis yang best gak lah.

Crush!Where stories live. Discover now