"Aduhh!"
"Kan dah jatuh! Kan aku kata duduk elok-elok! Berangan Izzu la tu" ujar Peja.
Tangan aku mencapai tangan Peja yang kecil tu. Gaya macam nak tolong aku bangun. Tapi....
"Tu, aku nak kertas yang kau pegang tu"
"Ceh, ingatkan nak tolong aku bangun ke apa. Nah amik amik, tak hadap pon lah" Rajuk ku.
"Rep, kau tengok Alyn kau ni. Layan lah dia"
"Kenapa dengan Alyn aku?"
"Uyooo Rep, dah pandai eh sekarang dengan Alyn. Cia cia cia!" Usik yang lain.
"Jangan macam-macam ye" Aku bangun dan duduk semula di atas kerusi aku.
Arif ni siapa? Dia ni kawan Izzu. Sahabat Izzu sejak sekolah menengah rasanya. Geng Izzu ni nampak lah karisma kekacakkan diorang ni.
Arif ni kitorang panggil dia 'Dude Kpop' sebab muka, style dah macam kpop. Tapi gaya pak-pak ustaz. Hahaha. Hensem lah gak tapi Izzu moreee handsome!
"Tak dapat si dia, Arif pon boleh Alyn. Arif bagi line hijau lagi tu. Auch! " Sampuk Teah. 🙊🙈
"Eh babinya ayat"
"Betul lah Teah cakap tu" Sampuk Peja pula.
Sumpah satu kelas kuat menganjing aku.
"Rep, kite kena start couple ni rep. Best ni dapat sokongan awal dari member" Ujar aku.
"No hal. Nanti kita rehat sama-sama hahaha"
"Uyoooo!"
Dan..
Deme menganjing lagi.
🐶🐶🐶🐶🐶
Aku mengelamun jauh. Dan sememangnya aku teringatkan si Mawar.
Mawar.
Adik perempuan Izzu yang berusia 14 tahun. Form 2 lah kiranya.
Kenapa aku mimpi dia sampai macam tu? Ke petanda yang dia memang tak suka aku? Yela kan, budak arus mana suka sangat dengan kitorang ni, form 6 ni. Em.
"Susah weh kalau macam ni!" Aku meletakkan kepala aku di atas meja. Rungsing sangat bila fikir kan dia.
"Apa yang susah? Kau tak belajar, memang lah susah. Merungut je keje" Tiba-tiba satu suara menyahut.
Aku rasa aku sorang je kat kelas ni. Hmm.
Aku dengan pantas, terus mengangkat kepala aku. Nak melihat gerangan si suara.
Fahim and the gang.
"Kau ni, bagi lah salam ke apa? Aku ingat aunty karipap tau yang tegur aku tadi" Ujar aku selamba.
"Suara jantan aku ni kau kata suara mak cik karipap?" Ujarnya sambil bercekak pinggang.
"Hahahaha Fahim mak cik karipap!" Tawa Arif yang lagi kuat menganjing.
"Dua-dua serupa, memang patut lah couple"
"Kau jangan, nanti ada yang jeles. Betul tak? Haha" Ujar Arif.
Aku membuat muka. Pi lantak korang lah ye. Aku ada masalah lagi besar sekarang ni.
Mawar.
Alahh. Aku ni dahla pemalu. Acane aku nak tegur dia baik-baik. Dia pun aku usha, jarang sangat senyum. Dia just senyum dengan member dia je. Hmm.
YOU ARE READING
Crush!
HumorKehidupan seorang pelajar sekolah perempuan yang sepatutnya dah habis sekolah tapi masih lagi sekolah yang jatuh cinta dengan dua orang jejaka. Dia namakan jejaka tersebut sebagai crush. Amagiler kite harungi bersama dengan Alyn, gadis pemalu yang...