5 : Usha

847 36 82
                                    

Hari isnin adalah hari di mana kaki kau akan sakit.

Perhimpunan gais.

Sebagai pelajar tingkatan 6 yang baru masuk, kami jadilah baik sikit.

Sikit je.

Kitorang berhimpun kat dalam dewan.

So dengarlah cikgu-cikgu arus perdana tu berucap.

Disebabkan tak ada kena mengena dengan form 6, kitorang mula lah bising.

Aku ni jenis yang baik sikit. Aku walaupun tak nak dengar ucapan tu, aku just mengelamun usha orang. Tapi mulut diam.

Tiba-tiba mata aku terpanah kat lelaki yang jatuh dari langit tu. Dia just berdiri tegak macam nak kawad tu.

Lahaiii segak gila~!💘

Hari ni dia pakai baju warna biru. Asyik banget! Pepagi mata aku dah disimbah dengan benda manis.

 Asyik banget! Pepagi mata aku dah disimbah dengan benda manis

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Alahai~😙

Aku kena tahu nama dia apa dan dia kelas mana.

Mula lah kerja spy aku hari ini.

Lepas habis perhimpunan, kami semua balik ke kelas.

Disebabkan lelaki guna tangga belakang, aku akan usha dia masuk kelas mana.

Aha!

Aku masuk dalam kelas, pintu kelas aku sedaya upaya buka seluasnya. Depan dan belakang.

Nampaknya usaha aku tak sia-sia.

Omo! Omo! Aku nampak dia lah!

Comelnya!😄

Dia tiba-tiba berhenti di depan kelas aku. Aku pandang je lah dia. Pastu dia pandang aku pastu dia senyum pastu omaii! Aku dekat syurga ke ni!?

Aku terus pandang member sebelah aku.

Malu lah aku nak pandang dia lama-lama.

Farah yang nampak kejadian tu mula panggil aku.

"Alyn, I think there is something wrong with him" Ujar Farah.

La kenapa ni?

"Why?"

"Wei Setiausaha, Khai panggil ni" Tiba-tiba mamat sekor ni ganggu perbincangan kami. Sibuk!

"Ada orang tanya, kaki kau dah ok ke?" Soal Khai.

"Siapa yang tanya tu ha?"

"Aku lah,siapa lagi?" Jawab Khai.

Hekeleh. 😑

"Dah, terima kasih je lah sebab risaukan aku ye Khai ye" Saja aku buat macam tu. Dia ni suka ejek aku lah apa lah.

Hari tu ejek aku tempang.

Crush!Where stories live. Discover now