Lepas kejadian malam .tu, aku dengan Khalim jarang bercakap dah. Kalau jumpa pun, aku terus lalu jalan lain nak menyorok dari dia. Dia pun senyap je. Tak busy nak tegur aku.
Aku rasa dia malu lah.
Aku tak cerita pun dekat sesiapa pasal ni. Bukan aku tak percaya sesiapa, aku just tak nak gelabah nak excited pasal ni depan orang. Tapi, disebabkan dah lama, aku berusaha untuk meluahkan perasaan aku kepada seseorang yang aku percayai.
Hanani dan Wida.
"Weh Wida, Khalim tu kan, kalau dekat kelas dia macam mana?" Aku soal mereka berdua. Mereka hanya biasa. Tak syak apa-apa.
"Dia tu pendiam weh" Jawab Wida.
Pendiam? Like, SERIOUSLY!?
"Yeke?"
"Kenapa?"
Aku berdebar sampai tak tahu nak mulakan macam mana cerita aku ni.
"Khalim, dia panggil aku yeobo"
Hahaha. Aku dengar ye gais apa yang dia cakap malam tu setelah aku merekod semula ingatan aku sehingga setiap pergerakan bibirnya aku dapat tahu dia tengah cakap apa. Hebat tak saya?
"WEH! GILA AH!" Wida menjerit terkejut.
"BAPAK BERANI DIA!" Diikuti Hanani.
"Ye weh. Aku fikir dia memang macam tu suka cakap main sembur aje" Aku membuat riak muka pelik.
Memang dia maksudkan ke apa yang dia luahkan malam tu? Weh, aku memang suka dia tapi, aku tak sedia kot!
Daripada aku risaukan pasal ni, lebih baik aku risaukan pasal exam sem 2 dengan assignment lagi. Pehh!
"Kau suka dia ke Alyn?"
Glup!
🔔🔔🔔🔔🔔
Esok, aku pergi ke koperasi nak beli ais krim. Yeay! Aku pergi sensorang sebab malas nak join yang lain makan dekat kantin. Entah, tak ada mood nak makan kat situ.
Time jalan nak menghala ke koop tu, aku nampak lah si Wida dengan si Hanani ni berdua dekat pondok yang aku maksudkan.
"Woi! Korang dating tak ajak!" Sapa aku dari jauh. Aku menghampiri mereka.
"Eh Alyn!"
"Weh, tadi kan, Khalim kan...." Belum sempat Wida nak habiskan cerita dia, aku stopkan dia.
"JAP WEH, AKU NAK BELI AIS KRIM JAP!" Aku terus berlari masuk ke dalam koop dan beli ais krim secepat yang mungkin. Wida dengan Hanani hanya melihat aku dengan riak mengusik gitu. 😏
Lepas beli, aku terus duduk berhadapan dengan mereka berdua. Eh? Hehehehe. Sapa kata aku tak suka dia? Aku suka je, tapi tu lah, aku segan lah. 🙈
Bapak gedik kau Alyn!
"Ha, sambung balik" Sambil aku dengar, sambil aku bukak aiskrim itu perlahan-lahan.
"Yeobo kau langsung tak fokus time belajar. Kau ada cakap apa-apa ke kat dia?" Soal Wida.
Aku pun be like WHAT?! Σ(O_O;)
"Ha? Weh, aku tak pernah cakap dengan dia lepas hari tu tau! Takkan korang nak cakap aku puncanya?" Aku gigit ais krim aku dan mula nak rasa ngilu pasai ais krim tu sejuk ngaaatt!
"Broken lah tu. Mesti dia anggap kau nak lari dari dia. Kau suka dia kan?"
Glup!
"Sikit lah. Tapi takde lah sampai suka nak kahwin. Yang tu takde lah" Aku menidakkan perkara itu. Aku rasa lega bila dapat berterus terang macam ni.
YOU ARE READING
Crush!
HumorKehidupan seorang pelajar sekolah perempuan yang sepatutnya dah habis sekolah tapi masih lagi sekolah yang jatuh cinta dengan dua orang jejaka. Dia namakan jejaka tersebut sebagai crush. Amagiler kite harungi bersama dengan Alyn, gadis pemalu yang...