35 : No

615 27 49
                                    

Hari ni ada program under mppu form 6. So, minggu ni aku tak balik lah sebab nak support member punya pasal. Kalau tak ni aku dah balik tau.

So aku sebagai kawan yang baik, stay je lah dekat sekolah tu. Di samping yang lain tengah busy buat kerja, aku pun tinggallah keseorangan.

Aku nak tolong diorang tapi aku segan lah. Takut nanti dicop gila kuasa. Lol, apa kaitan?

Yela, dulu aku hampir dipilih jadi naib president y'all. Time kena calonkan ni, betapa marahnya aku. Yela, asal aku tak tahu pasal ni? Tup tup, dicalonkan. Heh!

But aku tak jadi lah sebab masing-masing vote orang lain dan orang itu adalah Melor. Lol.

Aku pun ya Allah syukur 20 jari wehh! Pasal apa? Pasal kalau aku dapat jawatan tu, tak tau apa nak jadi dengan pembelajaran aku. Ni yang tak tanggung jawatan apa-apa pun rasa macam beban dia, seriously berat.

Kitorang like bergaduh besar lah lagi-lagi dengan si Akmal tu. Hahaha. Dia sampai carutkan kitorang tau. Ingat aku tak tahu? 😛

Okay, abaikan zaman jahil tu.

Aku duduk lah dekat kelas sambil buat kerja sekolah yang cikgu bagi. Last-last kau tahu apa, aku bukak lagu guna lappy, kuat sekadar dekat telinga aku je.

Lepastu melencong main phone. Aku apa lagi, alang-alang dah bukak phone, aku ambik lah selfie!

Aku memang, kalau bosan yang tahap babon tu, memang aku akan bukak phone then selfie. Memang cantik guys gambar aku. Well you know, this is Alyn lah. Bila aku rasa dah lawa sangat gambar selfie yang aku ambil, aku terus post dekat insta. (jap aku nak muntah jap)

Letak caption

"Keseorangan"

Lepastu ada seorang mamat ni pergi komen aku punya post. Ayat dia macam ni :

"Oi turun dewan lah, kemas dewan ni ha!" - Jamal Abdilah.

Aku yang perasan komen dia ni terus off comment. Siot lah mamat ni! Komen tu takleh ke nak indah sikit? Lagipun, tu kan kerja exco. Aku tak ada kaitan dan malas nak mengaitkan diri dengan bidang bukan kemahiran aku ni.

Aku turun ke tingkat dua untuk singgah ke toilet tapi aku nampak kelibat Melor pulak. Amboi kau bercuti, tak tolong ke exco bawah kau tu? Aku cakap dalam hati je. Malas nak sentapkan orang ni.

"Amboii, KFC dieee" tegur aku.

Dia just senyum-senyum je pandang aku. Ala senyum malu-malu kucing tu. Lepastu, aku dengan pantas terus berlari masuk ke dalam toilet. Tak tahan woi!

You know what gais? Petang tu aku stay dengan member exco yang tinggal. Aku lepak dengan diroang yang tengah buat kipas kertas tu, termasuk member aku, Farah.

"Tak puas hati betul lah aku. Dah dia ada pangkat tinggi tu tolonglah exco lain buat kerja. Ni dia goyang kaki je. Dahla balik pun time orang dah siapkan! Penat tahu tak!" Marah Wida.

"Sapa? Melor ka?" Soal aku.

"Yela. Balik je bukannya terus nak tolong ke apa. Terperuk dalam kelas main phone. Otp dengan pakwe tak berabis!" Marah Wida lagi.

"Sabar Wida. Sabar. Everything dah settle kan?" Soal aku agar gadis comel dihadapan aku ini tenang. Tolonglah tenang sekejap. Aku tengah emo ni dengan Wak Jamal toncet sekor tu! Tak, aku belum lagi habis emo dengan Wak Jamal tu. 😤

"Ha. Dah settle. Tu pun ada masalah dengan ustaz tu. Cuba kalau dia lambat ke or some unexpected things berlaku? Siapa nak cover?" Seloroh Wida lagi. Nampak, ya nampak sangat ketekunan dan ketelitian Wida sebagai exco program ni.

Crush!Where stories live. Discover now