3 : Puaka!

888 47 25
                                    

Kitorang duduk situ balik dalam group.

"Korang dah nampak kan besar sekolah ni macam mana?"

Eleh, lagi besar sekolah lama aku. Menyempat.

"Ok, aku nak tanya, korang dah tahu kan sekolah ni ada sediakan tiga pakej subjek. Pertama, agama tulin, kedua, agama kemanusiaan 1, ketiga, agama kemanusiaan 2.

Kelas agama tulin ni mesti ada bahasa Arab dan Usuluddin. Usuluddin ni akan belajar pasal asal usul agama.

Kelas kedua ni, yang lain semua sama tapi dia sejarah amik, bahasa Arab pun dia amik. Senang cita kelas ni ada dua aliran dia boleh cekau. Tapi susah. Katanya lah sebab aku amik kelas pertama. So, aku tak pasti.

Kelas ketiga ni sama macam kelas kedua tapi dia tak ada bahasa Arab dan diganti dengan subjek Pengajian Perniagaan. Ni sapa amik kelas ni aku nasihatkan korang mesti ada asas belajar akaun ke, perdagangan ke kan? Kalau tak susah nanti" Jelas nya panjang lebar.

Huish! Susah gak subjek kat sini.

Tapi aku tak suka bahasa Arab and pada masa yang sama aku tak rasa aku boleh bawak Pengajian Perniagaan tu.

Ahh! Dilema!!

Balik ni kena buat solat istikharah gais!

Acah!

"Ha, kau ah dulu. Kau nak kelas yang mana nanti?"

Kebanyakkan ramai yang pilih satu dan tiga. Kelas kedua tu seketul je kut.

Aku?

"Ha kau?"

"K.. Ketiga kot"

"Kot? Macam mana tu?"

Eh deyy! Suka hati aku lah nak jawap apa. Persoalkan pulak.

Pada minggu seterusnya, kami diminta untuk memilih kelas yang bakal kami duduki.

"Kelas lain penuh doh! Kita masuk kelas kedua lah, tak ada orang" Ajak ku.

So selama ni kau amik subjek berdasarkan ramai ke tak ramai? Gitu?

Eh? Hehe. 😅

Dengan pantas aku dan Teah menyediakan senjata kami. Awal-awal lagi kitorang dah lekat nama kat meja.

Chop meja untuk member sekali.
Masuk-masuk je kitorang happy lah budak lelaki tak ada yang masuk kat kelas ni, tanpa berlengah lagi, kami kaum perempuan suka hati lah nak susun meja macam mana.

Tak lama tu ada 6 ketul lelaki masuk kelas tu.

Kitorang macam, asal korang masuk sini?? 😣

Baru nak feeling kelas tak ada budak lelaki.

Pastu memasing tercenguk dekat depan tu.

Woi! Nak duduk tarik lah meja tu lahai lelakiii.

Tak pepasal budak perempuan yang susun.

Lembut je orangnya tapi stylo.

So dah dapat duduk, aku just bergaul dengan budak asrama je sebab lama sikit lah kenal.

Zieda, dia memang peramah. Memacam bunyi dia buat.

Kalau korang nampak dia ni first time, korang akan rasa menyampah. Kesian Zieda.

Sebab dia paling bising dalam kelas, sapa suruh. Maaf ye Zieda. 😅

Apa pun aku suka kawan dengan Zieda ni, ada je topik nak bersembang. Memang kelakow habis.

Tu belum lagi teringat dia jatuh kat longkang. Aduh mak, yang kitorang dah tengok dia macam budak kecik main lari-lari pastu jatuh.

Weh gila tak risau member sendiri jatuh.

Crush!Where stories live. Discover now