18 : Ganggu Siapa?

565 37 26
                                    

I..zzu?

"Don't split the bean lah Zayyad."

Aku mula pelik dengan diorang.

"Baik kau cakap betul-betul weh, aku tak faham nii"

(¬_¬)

Aku buat muka toya. Setiap muka yang ada kat dalam kelas tu aku pandang.

"Habis tu? Kau nak dia ni ganggu kau lagi?" Ujar Zayyad kepada Izzu. Jeling aku bukan main mamat neh. Puih. Macam pompuan!

Ganggu?

"Apehal ni? Kau nak kata aku ni mengganggu relay Izzu ke?" sampuk aku. Ingat aku nak sangat ke kat Izzu ni? Baik aku amik si Aniq tu. At least dia caring.

"Pandai pun. Sama pandai macam abang kau tapi tu la, langsung tak berbakat macam abang kau" Balas Zayyad sambil memeluk tubuh. Muka kerek gila.

'Pak!'

Aku dengan selamba mengangkat kaki aku ke atas kakinya.

Ya! Kasut aku jenis sedikit bertumit.

MUAHAHA

"Babi sakit lah!!!" Marah Zayyad.

Eh? Jap. Aku sepatutnya sakit kaki lagi kan?

Ah siot.

Aku tahan rasa sakit tu. Alyn, tahan Lyn tahan. Jangan buat lemah. Eii tak macho ah nanti.

Yang lain masing-masing ternganga sampai nak tercabut rahang.

Izzu tu crush je ye. CRUSH!

Aku menyedut udara dalam kelas itu sedalam yang mungkin walaupun kelas tu bau macam sampah nak buat aku termuntah.
Werk!

"Eh Zayyad! Kau dengar sini elok-elok eh! Aku, walaupun aku ni perempuan, tapi watak aku tak sama macam perempuan lain yang kau tuduh tu! Kalau kau rasa aku ni memang dah ganggu relay sahabat kau ni, okay! Lepas ni aku tak akan bertembung dengan sahabat kau ni! Eii aku tak hadap lah!! And one more, don't even mention my brother just for make a difference. Dasar monyet!"

Ok. Pehal ada monyet tetiba ni?

Aku terus mengangkat kaki aku keluar dari kelas. Kelibat member aku, aku abaikan. Aku terus berjalan dengan muka yang mencuka itu.

Aku masuk ke dalam toilet dewan. Bukannya kat block form 6 tu tak ada toilet, saja nak cari ketenangan. Jauh sikit dari setan-setan tu.

Aku berdiri depan singki. Kaki yang sakit, aku biarkan.

Tangan aku mula meraba paip di singki. Muka aku, aku basahkan. Aku tengok muka aku pada pantulan cermin.

Mata sebelah nampak sepet sikit. Lubang hidung tak sekata. Sebelah kecil sebelah besar. Gigi? Ok, gigi cun! Muka? Cun! Putih. Tapi tak lah seputih minah Korea tu. Putih melayu je. Tinggi? Boleh tahan lah tapi kalau jadi model memang tak lepas lah. Kurus? Tak. Aku nampak gemuk lah. Maybe sebab tulang aku jenis yang rangka besar. Huhu.

"Alyn"

Aku tersentak dengan teguran dari seseorang. Aku menoleh.

Yela. Kang si Zainab penunggu sekolah ni yang seru aku, hah lain jadinya nanti.

Zainab.

Seram tak?

Muehehehe

"Eh? Melor? Kau buat apa dekat sini?" soal aku.

Pelik jugak lah, dalam banyak-banyak toilet yang ada, dia mai sini buat apa? Jauh kut.

"Aku dari pejabat bincang dengan cikgu pasal program iftar jamaie bulan depan." Jelasnya.

Crush!Where stories live. Discover now