9 : Wayang & Shopping

660 34 29
                                    

Pagi itu aku dengan yang lain lepak kat KFC. Kat sini, situ je lah tempat yang boleh dibuat lepak anak-anak muda kita ni.

Nak pergi Mall almaklumlah aku ni orang kampung. Mana ada bangunan pencakar langit kat sini.

Hari ni aku pakai baju blouse warna kelabu dengan seluar slack. Outfit peberet aku. Kahkah.

Aku dengan Teah tumpang Ruby naik kereta. Jalan-jalan pergi shopping beli baju.

Eh tak. Sebenarnya aku nak lari dari kena buat kerja rumah. Mentang-mentang aku sorang je anak perempuan, aku yang kena uruskan semua.

Gila tak fed up?

"Lepas ni kita tengok wayang kat KS nak?" Soal Ruby.

"Aku ok je, Alyn? Mak kau marah tak kalau pergi KS ni?"

Erk. Marah tu memang lah marah tapi kalau tak bagi tau dia pun ok je. Janji tak balik lambat.

Ok. Ok. Aku nakal aku tahu tu. Sekali sekala kan?

"Aku ok je janji tak balik lambat."

Eh? Jap! Aku nak check duit aku. Tinggal berapa eh. Duit minyak campur duit shopping. Erm. Banyak lagi ni.

"Okay, lepas ni kita pergi sana"

Hampir setengah jam dari KFC ke KS tu. Sempat aku tidur dalam kereta tu.

"Nak parking mana ni wei?"

"Eh tuuu, ada kereta nak keluar tu!" Seloroh aku.

"Okay!"

Kami bertiga keluar dari kereta. Kitorang terus masuk ke bangunan itu.

Situ ada wayang, situ ada bowling, situ ada tempat karaoke, situ ada tempat jual buku, situ pun ada tempat makan.

Shopping?

Kitorang shopping dekat luar tu macam ada baazar up town macam tu la.

Kitorang masuk ke kaunter untuk beli tiket. Kitorang nak tengok cerita suicide squad. Herly Quinn dan Joker.

Lepas kitorang beli tiket, kitorag nak lunch dulu. Perut berkeroncong dah ni.

"Weh, jom makan dulu. Aku lapar la.." Tutur aku.

"Aku pun.."

"Jom! Dekat sana ada gerai makan best!" Ujar Ruby.

Aku membelek jam pada telefon aku. Hmm baru pukul 12. Kemudian kaki aku mula melangkah mengikuti langkah Teah dengan Ruby. Tiba-tiba jugalah mata aku tertancap pada tubuh fikikal yang aku kenal.

Mata aku fokus menganalisi gerangan si baju biru itu. Eh? Tu, macam kenal je? Tak mungkin lah.

"Kau usha siapa Lyn?" soal Teah.

"Tak, aku ingatkan tadi tu member sekolah kita, ada orang muka macam dia tadi.. Dahla , jom !" Aku tarik tangan Teah.

Nasib baik bukan Izzu woi. Mati katak puru aku kalau tu Izzu tadi.

"Ya, nak order apa?"

"Saya nak nasi ayam dengan jus tembikai" Jawab aku.

"Saya nak nasi pataya dengan limau ais" Jawab Teah

"Saya nak nasi usa dengan air kosong ais" Jawab Ruby.

"Okay, tu je ke?"

"Oh, ni bayar asing-asing ye? Ha tu je" Ujar Ruby.

"Okay, tunggu kejap" Dia terus berlari masuk ke dalam dapur.

"Kak Leha oi ! Nasi ayam satu, nasi pataya satu , nasi usa satu!" Ujarnya ala-ala gaya abang selly upin ipin tu dengan hanya sekali lafaz.

Crush!Where stories live. Discover now