Aku bukak phone aku. Malas ah nak jadi noob. Tak bawak phone ke sekolah. Lahai. Tu jaman aku form 5 je. Lagi satu, phone ni adalah satu keperluan. Ibu dengan ayah aku pun galakkan bawak sebab senang nanti nak contact. Bukan pakwe eh..
Haa yang pasal ni aku noob lah. Tak laku.kahkahkah.
Tak sabar rasanya nak tunggu member aku letak jawatan as exco ni. Lama lagi tuuu.
Member aku jadi berdisiplin sebab jawatan diorang lah. Huhu.
Aplikasi twitter, aku buka. Biasanya ni adalah laman sosial di mana aku meluah segala isi kepala dan hati.
Aku nampak banyak notifications. Pelik. Sebelum ni aku tak ada pun tweet best-best sehingga medorong orang tertarik dengan tweet aku. Kan aku ni skema orangnya. Ayat sememeh macam ahli politik.
Aku buka noti aku dan surprise! Schoolmate follow akuu.
Sekarang baru aku nak menyesal sebab tak private akaun tu. Aduh mak. Acane aku nak buat sesi luah meluah ni? Kang terkutuk yang follow aku ni, naya je aku.
Terus aku setting untuk privatekan akaun aku tu. Haha.
Proses pembersihan followers ni senang je. Alah, buat apa aku nak bagi kat korang, korang kan tengah cari jalan nak jadi hot. Bukan macam aku ni. Tak suka orang follow mana-mana privasi aku.
Aku ni introvert orangnya.
K.
Belum sempat aku nak buat pemprosesan membuang, aku dikejutkan dengan notifications whatsapp.
Terkejut ayee.
Aku check nama si pemberi noti itu. Dan dia adalah Ruby.
Ruby
Salam alyn. Weh, lepas cuti ni jangan lupa bawak buku tu. Nanti kita guna sama2Oh. Buku. Ruby maksudkan buku Bahasa Arab yang aku dapat dari akak upper. Yela, sem 1 lagi 2 minggu lagi weyh.
Takut mak.
Aku
Okay. Bereh boss!Ruby
Haha ok. Bye. Assalamualaikum.Aku
Waalaikumusalam.Aku buka semula app whatsapp aku.
Sampai mana aku cerita tadi? Oh, twitter.
"ah, biar lah. Nanti kalau nak kutuk, aku guna acc lagi satu tu. Hehehe"
Aku baru perasan, dah lama dia tak mesej aku.
Siapa lagi kalau bukan my soul tu.
Maybe dia busy kot. Aku ni nak lebih-lebih ni kenapa? Bukannya aku ni awek dia bini dia ke apa. Bawak bawak kan lah sedar diri tu Alyn.
Aku menghela nafas panjang seiringin dengan haruman kasturi. kahkahkah.
Harap korang faham apa yang aku cuba nak sampaikan.
"Mengeluh nampak?"
Aku memandang muka empunya suara itu. Farah.
"Ni ha asal aku rasa pishang ni walaupun aku tak duduk dekat rumah?" Aku menyandarkan badan aku pada kerusi plastik itu.
Tak selesa okay.
"Kau ni Lyn, baca lah Al-Quran tu. Biar tenang hati tu. Tak bosan pun" Jawab Farah.
Hestek shentap.
"Kau ni, asyik nak bagi ayat shentap je kat aku."
Aku mengambil buku latihan Pengajian Am aku. Aku sedar bahawasanya ini subjek yang susah bagi aku sebab dia pasal kedudukan orang atasan, pilihan raya, tu semua lah. Yang pasti, subjek ni buat aku jadi pening.
YOU ARE READING
Crush!
HumorKehidupan seorang pelajar sekolah perempuan yang sepatutnya dah habis sekolah tapi masih lagi sekolah yang jatuh cinta dengan dua orang jejaka. Dia namakan jejaka tersebut sebagai crush. Amagiler kite harungi bersama dengan Alyn, gadis pemalu yang...