"Kau suka aku ke?"
Gais, dia pandang aku macam tu gais. Mana tak gugur iman aku gais.
Ya. Keadaan aku time tu kaku. Tapi di sebabkan ego, aku buat macam biasa. Aku tak layan dia.
"Bila boleh bukak pintu ni!?" Aku ketuk pintu tu berkali-kali dengan harapan ada yang menyahut seruan aku itu.
"Cikgu Nazir tengah call Cikgu Najib untuk bawakkan alat-alat. Lama lah kot sebab Cikgu Najib di luar kawasan" Jawab Haziq secara terperinci.
Lama lagi! Macam mana aku nak hindari diri aku tanpa menjawab persoalan jejaka sebelah aku ni? Huwaaa! 😫
"Ehem! Kau tak jawab pun soalan aku" Khalim cuba mengambil perhatian aku dengan soalannya tadi itu.
Eyyy, saya tak ada proper answer lah awak! Tapi aku cuba juga untuk menjawab.
"Macam mana kau boleh terfikir nak tanya soalan tu?" Aku tak jawab soalan dia, tapi aku yang bagi dia soalan.
"Kawan-kawan kau selalu usik aku dengan asyik sebut-sebut nama kau. Aku pun entahla tak tau nak cakap apa" Jawab Khalim dengan tenang.
Aduh. Ni mesti kerja budak-budak 6 ketul tu. 😑 Siap korang lepas ni.
"Sorry" Aku tiba-tiba rasa bersalah.
"Kenapa cakap sorry pulak?" Soal Khalim.
"Sebab buat keadaan kau tak tenteram?" Aku buat tangan macam ni 👉👈 depan dia.
"Takde lah susahkan aku. Izzu tak marah ke kawan kau start buat macam ni?" Soal Khalim lagi. Apesal Izzu pulak nak marah aku. Eh, aku tak faham sekarang ni.
"Wait wait wait! Ha? Izzu nak marah? Buat apa dia nak marah?" Aku buat muka pelik. Yela, pelik lah dengan pernyataan si seketul Khalim ni.
"Yela, awek dia kena sailang"
"Awek dia kena sailang pun apa kaitan dengan aku?" Dah kenapa mamat ni? Sailang-sailang pulak.
"Kau kan awek Izzu. Izzu tak marah ke kawan kau ejek-ejek kau dengan aku?" Jelas Khalim. Okay, aku faham maksud dia. Dia ni kata yang aku ni awek Izzu? Serious lah Khalim kau fikir macam tu?
"Eh? Kau ni dah salah faham ni. Aku dengan Izzu mana ada apa-apa. Kitorang kawan je lah. Cuma..."
"Cuma?"
"Dia lain sikit. Dah tak tegur aku dah. Mungkin dah bahagia kot sekarang tu yang aura pelik dia tu datang." Jelas aku. Eh jap! Sejak bila aku pandai nak cerita pasal Izzu dekat orang lain ni? Member aku pon aku tak cerita lagi tau pasal ni.
Aku tutup mulut aku. Manakala Khalim pandang aku pelik.
"Sorry sebab cerita pasal ni dekat kau. Melebih pulak aku ni" Aku terus menyubit bibir aku. Haih, lama lagi ke ni?
YOU ARE READING
Crush!
HumorKehidupan seorang pelajar sekolah perempuan yang sepatutnya dah habis sekolah tapi masih lagi sekolah yang jatuh cinta dengan dua orang jejaka. Dia namakan jejaka tersebut sebagai crush. Amagiler kite harungi bersama dengan Alyn, gadis pemalu yang...