"Meh sini aku tolong isikan" ujar seseorang.
Aku pon be like OMG! OMG!
"Kau ni kalut sangat lah aku tengok. Cer lek sikit. Tengok dah tumpah-tumpah dah ni. Membazir tau" Bebelnya.
Aku pon terpinga-pinga plus malu gila sebab yang lain semua tengok kitorang berdua.
"Wuuuu amboi Lim? Amboi amboi amboiii amboi amboi amboi. Amboi! Amboi!" Usik Leman sambil terbawak-bawak lagu amboi dari altimet tu.
Malu siaaaa!!
Tapi aku lek je. Walaupun jatung dah berdegup kencang, namun riak wajahku masih ku kekalkan seperti biasa. Kalau aku ni putih, mesti dah nampak merah. Disebabkan aku ni gelap so orang lain tak perasan lah aku ni tengah blushing tahap babun.
"Haa tengok tu, Alyn dah blushing dah tu! Lim, Alyn suka kau!" Ujar Leman.
Aku tersentak dengan ayat jembalang tu. Aku memberikan pandangan tajam kepadanya.
"Eh jap. Korang tak rasa seram sejuk ke?" Soal Leman kepada kepada membernya itu.
"Woi, panas macam ni kau rasa sejuk pehal?" Ujar Haziq.
"Aku syak Leman kena guna-guna"
"Mulut tu jangan nak bahabi sangat boleh tak?" Balas Leman.
'Ha! Kena guna-guna dengan aku lah! Eii Leman ni, sat gi aku tarik kau kat belakang bangunan baru tahu! Tu kaki tu kalau aku sepak dah tak rupa kaki dah. Rupa wheelchair je nanti! Huh!' 😤
Yang si Lim dah malu-malu kucing. Asal orang panggil dia Lim? Chinese ke dia ni?
Tak lah. Nama dia Khalim. So orang panggil lah Lim. Macam aku gak lah, Fadhlin jadi Alyn. Kahkahkah.
Lim, Alyn. Lim, Alyn. Lim, Alyn.
WEH! TAK KE LEBIH KURANG JE BUNYI NYE TUUU!?
DAH JODOH, TAK KE MANA.
EN EN EN ~\(≧▽≦)/~
"Berapa ringgit semuanya?" Soal Khalim.
Happy sangat punya pasal, aku senyum sampai ke telinga lah. Tapi aku cuba sorokkan yang seboleh-bolehnya.
"Seringgit je" Jawab aku sambil pandang dia. Bukan pandang macam minah gatal tapi pandang sebab aku nak la duit tu. Kang aku pulak kena ganti en? Aku dahla tak ada duit time ni. Tak pepasal.
"Seringgit?"
Aku buat muka pelik. Betul lah kan seringgit? Aku salah ke?
"Ouh! Haha. Ni aku bayarkan sekali diaorang punya. So, berapa?" soalnya.
"Lahh, yeke. Kalau camtu semuanya 5 ringgit." Jawab aku cover malu. Hek elah, malu lah sebab tersilap depan crush. Huhu. Tapi aku cover.
Hmm hidup aku sejak akhir-akhir ni banyak beno meng"cover". Bak cikgu Botam kitorang cakap, "Cover ayu, cover cun je kamu ni main depan lelaki." Huhuhu.
Aku bagilah balik bakinya kat dia.
Then dia pun blah lah. Aku masih lagi busy layan pelanggan yang ramai ni.
Sampailah habis makanan kitorang jual. Kitorang tutup gerai tu awal. Kitorang relek dulu bawah pokok sambil tengok yang lelaki lawan main tarik tali antara rumah sukan.
Rumah kuning menang akhirnya. Rumah biru nombor dua. Nombor dua pon nombor dua lah kan.
Dalam pukul 12.30 tengah hari tu kitorang di minta untuk berkumpul dalam barisan rumah sukan masing-masing untuk penyampaian hadiah dan pengumuman pemenang.
Tak, masalanye sekarang ni apesal kitorang kena berjemur bawah matahari yang tengah bersinar betul-betul atas kepala kitorang ni? Tu belum VVIP yang nak berucap. Diorang ni kalau berucap, bukan sepatah dua kata, tapi seribu berjuta kata! Ya Allah, tak nampak ke kami kehangusan ni?
Hello tuan! Kami kepanasan ni tuan. Hello! Tolong layan saya ni tuan!
Dia boleh lah, berucap pon bawah khemah. Pedehal.
Aku dengan rasa rimasnya terus berlari menyorok bawah khemah kecemasan yang kecik tu dengan cikgu sape tah. Masa tu semua dah kongka khemah tu rupanya. Aku pon kalau boleh selamatkan, just kaki aku jelah. Muka aku kalau nak selamat, kena baring dulu. Huhu. Tak, aku suruh lah diorang masuk ke dalam lagi bagi aku tak kepanasan.
Nasib baik tuala hijau aku ni aku bawak disamping aku. Bolehlah tutup kepala ni ha. Huargh! Dah macam kentang hangus dah aku hari ni.
Dalam sejam lah jugak para VVIP tu nak habiskan sepatah dua kata diorang tu.
Kini, sudah tibanya penyampaian hadiah. So far, penyampaian hadiah ni bukan main bosan. Yela sebab rumah biru tak banyak dapat no 1.
Halahhh.
Pastu time umumkan pemenang lompat jauh. Rumah kuning dapat Johan dan kau tahu tak siapa?
"Rumah kuning juara untuk acara lompat jauh lelaki!"
Masing-masing bersorak keriangan.
Pastu aku dengar budak arus dok cakap-cakap.
"Weh, form 6 ye tu?"
"Haah, form 6"
"Huish! Hawt!"
Aku kat sebelah deme ni dah ready pisau dah ni. Dasar pompuan gatal!
Eiii! Korang pergilah suka batch korang tu! Form 6 ni kan bukan gandingan korang! Form 6 ni kan penumpang je! Korang jangan nak menumpang suka kat budak form 6 ye pompuan. Study leklok dulu. Kau tu SPM belum lepas lagi. 😡
*Padahal jelouse sebab adik-adik minat dekat crush baru dia*
Aku tak boleh stop dari usha si Khalim ni. Rambut dia yang terpacak cantik tu yang buat aku terbuai-buai nak tengok dia lama-lama.
Time aku khusyuk usha dia dari pada dia ambik hadiah sampai dia nak duduk balik tiba-tiba mata dia tepat renung mata aku kejap.
Kau tahu tak dia buat apa?
Dia senyum sambil anggukkan kepala dia then tangan dia sengaja diangkat lambai ke arah aku pastu terus duduk.
KAU RASA TAK APA YANG AKU RASA SEKARANG NI!?
KHALIM WHAT?
OMG!
Yang lain semua mula pandang belakang, arah si Khalim tu lambai. Tak, masalahnya sekarang ni, semua pandang belakang dan orang yang kat belakang tu.......... AKU!
Aku pon buat tak tahu lah.
Aku dengan selamba tanya si Qey
"Weh, kenapa semua orang pandang belakang? Dahla pandang-pandang aku. Aku ada buat salah pape ke?"
"Tak, tadi. Khalim macam ada lambai orang kat arah belakang. Ingatkan, dia lambai sape. Sebab kat belakang ni kita je."
"Ha? Make sense lah. Tu je pun."
"Itu lah. Kau tahu lah kan, budak arus ni kan ramai yang minat si Khalim tu" Ujar Qey
WHUT!? BUDAK ARUS MINAT KAT KHALIM?
Ni yang malas nak bercrush ni, semua crush aku ramai peminat dan ramai saingan.
Aku ni muka dah macam cekodok. Belum lagi perangai setannye. Nauzubillah.
Siapa yang cakap suka aku tu, dia tu buta. Dibutakan dengan cinta. Nanti lepas kahwin terus jadi benci. Ni lah puncanya bilangan orang yang cerai berai semakin ramai. Kesian.
Author sedang keliru. Mohon bagi idea. Izzu or Khalim is better? irl, Khalim is the only man who I have crush on yang tegur ai and also moderate smart but Izzu is not bad though. Izzu get the brilliant brain, he is so smart but not that yang suka tegur but he is nice. Both are a very good-looking man. Please help me choose betweet these boys. Huwaaa!
The problem is, I madly in love with Khalim than Izzu right now. Lols! I found that my problem is not a problem but it's a funny story. 😂😂😂
YOU ARE READING
Crush!
HumorKehidupan seorang pelajar sekolah perempuan yang sepatutnya dah habis sekolah tapi masih lagi sekolah yang jatuh cinta dengan dua orang jejaka. Dia namakan jejaka tersebut sebagai crush. Amagiler kite harungi bersama dengan Alyn, gadis pemalu yang...