first day

1.2K 33 0
                                    

Tok !! Tok !!
" Shaf, Shaf..., bangun cepat ! Kamu dah lambat nak pergi sekolah ni " jerit ibu sambil mengetuk pintu bilik dengan kuat. 

Aku terjaga setelah mendengar ketukan pintu itu. " ugh malasnya nak pergi sekolah. Dah la harini first day " runggut aku. 

Yaa first day, setelah sekian lama bercuti panjang. Bukan ponteng ok, cuti akhir tahun la hahahaha . Aku melihat jam di atas meja belajar. Aku membuntangkan mata apabila melihat jarum jam menunjukkan pukul 7:30 a.m. " ya Allah dah lambaattt " jeritku sambil berlari menuju ke tandas untuk membersihkan diri. First day pun dah lambat .

Setelah siap memakai baju sekolah , aku mengemaskan ikatan rambut. " ok done " . Aku mencapai beg sekolah dan berlari turun ke bawah . Aku terus menyambar tangan ibu untuk bersalaman dengannya . " bye ibu , Shaf dah lambat ni ". 

" ha ye la , bawak motor baik-baik " kata ibu sambil menggelengkan kepala dengan perangaiku . 

" baikkkk " jeritku . Setelah memakai kasut , aku terus mencapai helmet dan naik motor scuter kesayanganku untuk ke sekolah.

Aku memarking motor aku dan terus berlari masuk ke kelas . Sesi perhimpunan telah pun berakhir . ' betul lambat aku sampai, movie punya pasal la ni sampai datang lambat haish ' desis hatiku . Setelah berada di hadapan kelas , aku melihat suasana yang agak bising. " sah cikgu tak masuk lagi , yess " . Aku terus duduk di tempatku iaitu bersebelahan dengan Tylla . Ok nama panjang Atylla Addena..

" hoi apahal lambat sangat kau sampai ha ?" Tanya Alia yang berada di hadapan ku.

" bangun lambat la apa lagi hehe " jawabku dan tersengih ke arahnya .

" itulah kau , ni mesti kes tengok movie sampai tak reti nak tengok jam sekali kan ? tau la movie tu best tapi kau kena tidur awal sebab bla bla bla . Ok Alia Afrina memang kaki bebel . Kena tahu benda tu.

" aaa... " aku baru mahu membidas kata kata alia tapi aku terdiam apabila melihat dua figura yang sedang melangkah masuk ke dalam kelas bersama-sama dengan cikgu Balqis .

" ok class , harini ada dua pelajar baru yang akan berkongsi kelas dengan kamu semua . Kamu berdua boleh perkenalkan diri masing masing " kata cikgu balqis lagi.

" nama saya Zarish Zafri . you can call me zarish , zaf or nak manja lagi boleh panggil rish . Umur ocf la 17 kalau tak buat apa masuk kelas ni " katanya sambil membuat muka " smirk " . Ok poyo .

" My name  Aizriel Hazeeq . You can call me riel or hazeeq ." Kata lelaki yang berada di sebelah zarish .

" omaigoddd handsomenya !!!" Kata Amalina dan Shasha serentak .

Dan terdengar la suara paparazi-paparazi di dalam kelas ini. " ouch handsome ", " smartnya dia ! " dan suara-suara lain. 

" ok baiklah , kamu berdua boleh duduk di belakang shafira dan atylla " kata cikgu Balqis sambil menunjukkan tempat mereka berdua .

" ok cikgu " kata mereka serentak dan mula bergerak ke tempat yang cikgu Balqis tunjukkan kepada mereka .

" hello pretty , we see again huh " kata zarish kepada shafira sambil mengangkat keningnya .

Aku menjeling mereka berdua dan terus mengeluarkan buku dari beg . " erghh semak , lelaki memang tak boleh jalan senyap senyap ek ? Perlu ke tegur , cuit sana - sini . Kacau je. Dengan orang lain lantak kau la nak kacau ke apa ke , aku tak ambik port.  tapi kalau aku , salah orang la bro ".

Alia , atylla dan farah memandang aku dengan pandangan yang pelik . Mereka dah kenal ke ? Pernah jumpa ke? ada apa apa affair ke ? Bermacam macam soalan yang berlegar di kepala mereka bertiga . Adakah betul aizriel dan shafira ada hubungan ?jeng jeng jeng....

" wassap bro " tegur darwin dan iqbal kepada aizriel dan zarish lalu menghulurkan tangan . Huluran mereka disambut mesra oleh aizriel dan zarish lalu beredar ke tempat duduk mereka .

—---------------------------------------------------------------
Hello gais ! Ok ini first novel yang author pernah buat , tengah try lagi ni hahaha . i hope you guys enjoys this novel ! Part 1 bosan sikit kan ? Ok part 2 nanti insyaAllah author akan buat panjang sikit . Jangan lupa komens and vote ya !

All About Us " Where stories live. Discover now