Chapter 13

219 15 0
                                    

" adikk, dah siap belum, cepatlah ! Orang dah lapar ni. Nak keluar pergi makan je pun bukannya nak pergi mana, tak payah la siap over sangat " jerit Syahir dari tingkat bawah.
" kejaapppp, sikit lagi " aku mencapai beg dan terus turun ke bawah.

" okay dah siap, jum " ajak ku.

" syukur sikir dapat abang yang penyabar macam abang kamu ni. Kalau orang lain, confirm letak jawatan jadi bf kau " perli Syahir lagi.

" eleh, tunggu sekejap pun dah bising. Tadi orang mandi lama lah, badan melekit banyak buat kerja. Orang kata mandi lama-lama ni boleh hilangkan stress atau sakit-sakit badan " jawab aku. Eh betul ke ? Bantai je la.

" orang lain kata jugak, mandi lama-lama ni borak dengan syaitan " jawab abang selamba.

" pandai-pandai je buat teori sendiri. Dah jangan nak merapu, jum adik dah lapar ni "

Abang sengih. Aku keluar dan terus masuk ke dalam kereta. Selepas mengunci pintu, abamg masuk ke dalam kereta.

" nak makan dekat mana ni ? " tanyaku.

" Aeon, senang sikit. Lepas makan terus cari barang dapur "

Aku mengangkat bahu memberi isyarat ' tak kisah janji dapat makan '

Abang terus menukar gear ' D ' dan bergerak menuju ke destinasi yang dirancang.

*********

Aeon 's Mall

Aku masuk ke dalam Aeon dan terus menuju ke restoran Journey 's. Abang ? Dia follow je aku nak makan apa. Almaklumlah sayang adik !

" serious nak makan dekat sini ? Kenapa tak naik foodcourt je ? Sedap ke ? "

Punyalah banyak soalan dia. " serious la kalau dah duduk macam ni. Foodcourt tak sedap. Dekat sini sedap, adik dah pernah makan dah haritu dengan kawan-kawan adik. Dessert dia gempak " aku membuat thumbs up dan mengangkat kening.

" betul ni ? Okay, abang ikut je. Kalau tak sedap adik bayar eh " jawab abang selamba. Dia mengangkat tangan memanggil waiter lalu memesan mihun tomyam, nasi goreng kampung dan sepotong kek sebagai pencuci mulut.

Setelah menunggu 5 minit, makanan pun sampai. Apalagi makanlah ! Abang Syahir makan dengan berselera sekali. Sampai nasi goreng aku pun dia rembat ! Nampak sangat tak senonoh.

" sedap kan ? Itulah adik dah cakap makanan dekat sini sedap. Harga pun not bad. Laim kali jangan banggakan sangat makanan dekat foodcourt tu, banyak lagi makanan yang best-best "

" not bad la. Ini pum sebab dah lapar sangat, so ikut je lah " jawab abang ego.

" tak kisahlah, janji kalini bukan guna duit adik "

" dengan abang sendiri pun nak berkira. Tapikan, ada satu lagu makanan yang sedap dekat sini. Popular pasal dessert la. Makanan pulak ala-ala western sikit " terang abang lagi. Saja nak pancing aku la tu.

" yeke ? Dekat mana ? Lepas ni pergi jum " ajak aku. Hahahaha aku bukan boleh dengar pasal dessert, laju je ajak pergi.

" dekat atas area foodcourt. Nah habiskan kek ni dulu then baru gerak " kata abang sambil menyuapkak kek ke dalam mulut aku. Aku apalagi nganga la ! Kek kut, siapa sanggup tolak ?

Sedang enak mereka tengah suap menyuap tiba-tiba ada satu figura melihat adegan suap menyuap itu dengan perasaan benci.

' huh, dekat sekolah bukan main baik. PRS konon, tolong cikgu la sangat. Dekat luar perangai hancur. Semua jantan kau layan. Yang ni kau suap-suap, dengan Aizriel kau tepuk tampar dengan jantan lain kau buat apa pulak ? Kau tunggu Shafira, harini kau enjoy dulu eh, esok-esok kau menangis la pulak ' bisiknya di dalam hati. Dia tersenyum sinis lalu beredar dari situ.

All About Us " Where stories live. Discover now