ATYLLA POV
Oppo F1 di atas meja solek menjerit jerit minta diangkat .
" Eyy dia menjerit pulak dia " dengan langkah malas Atylla mencapai handphone nya di atas meja solek . Tertera nama alia di skrin telefon nya . ' Dah kenapa call aku petang petang ni ' desis hati Atylla .
Laju jarinya menekan button hijau di skrin .
" Hoi tylla kau dekat mana " Alia memulakan bicara
" Eh eh dia ni salam tak bagi nak marah marah orang , ada apa ? " atylla bengang disergah begitu .
" Oi makcik , kau lupa ke harini kita ada movie date sama sama "
Atylla menepuk dahinya . Sungguh dia terlupa , alamak macam mana aku boleh lupa ni .
" Gimme 10 minutes " pinta Atylla .
" 10 minutes je , lambat kitaorang gerak dulu . " lalu panggilan dimatikan . Faham sungguh mereka dengan perangai kawannya yang seorang itu .
Atyla mencapai tuala lalu menuju ke bilik mandi .
10 minutes later ....
' okay done '
Dia hanya mengena kan Croptop dan Highwaist . Simple . Dia mencapai jacket dan slingbag nya di atas katil lalu beredar keluar dari bilik . Yaa dia sudah lambat , habislah dia dimarahi dengan tiga ekor beruk tu . Rungut Atylla .
END POV
" Hoi budak , cepatlah " jerit Haqqif abang kepada atylla dari luar rumah .
" ye ye sabar la. Orang nak bawak kereta tak kasi, nak sangat hantar kan ? So tak payah la bising ugh " Atylla menghentak kan kaki nya tanda protes .
" Ha hentak lah kaki tu kuat kuat , biar pecah simen rumah ibu ni. memang tak la aku nak bagi kau bawak kereta aku, nanti habis jahanam. Kau kan suka hentak hentak " Perli Haqqif .
" Cepatlah ! " jerit atylla dari dalam kereta .
Haqqif menjeling tajam .
Haqqif melangkah masuk ke dalam kereta , enjin kereta dihidup kan . Pintu kereta dihempas kuat . Kereta alza yang dipandu Haqqif bergerak meninggalkan kawasan perumahan mereka .
Kereta yang dipandu Haqqif berhenti di hadapan rumah shafira . Atyla keluar dari kereta dan segera mendapat kan mereka .
" Sorry guys , aku lambat " Atylla menayangkan muka seposen .
" Ha tahu pun kau lambat " balas Shafira
" Tak laku lah muka seposen kau tu , kau cari baju apa yang lambat sangat ni , aku tengok simple je ke kau tempek bedak sekilo ? " ejek alia geram .
" Hoi nak gerak ke tak nak ni , kalau taknak, aku gerak dulu " Menyampah betul Haqqif dengan perempuan ni , sikit sikit nak bebel . Macam dah takde kerja lain .
" Diam lah kau " jerit mereka berempat serentak .
" Okay girls , chill . Aku gurau je " bingit telinga Haqqif . Ingin saje dia tinggalkan mereka semua di situ .
Mereka berempat masuk ke dalam kereta . Atyla menghempas pintu kereta dengan kuat . Sakit betul hati dia dangan perangai abang nya itu . Annoying ..
Kereta mereka bergerak ke tempat yang dituju ' Ipoh Parade ' ...
25 minit kemudian
Haqqif memakir kan kereta di Parking Lot .
" Fuh susah betul nak dapat Parking dekat Parade ni " bebel Haqqif .
Mereka berempat keluar daripada perut kereta . Laju kaki alia melangkah menuju ke pintu masuk . Tiba tiba tangan nya ditarik dari arah belakang , langkah alia mati .
" Ada apa tarik tarik ni ish " bengang alia . Hampir saja dia terjatuh .
" Sabar lah , tuu ha " jari Farah menunjukkan ke arah Atyla dan Haqqif .
" Haih bergaduh lagi lah tu , tak habis habis .. Bila lah diaorang ni nak berbaik ." shafira mengeluh .
**************************
" Wei cepatlah , movie apa ni " kata farah .
" Horror movie jum " Alia memberi cadangan
" Weh cepatlah , sakit kaki aku berdiri lama lama ni " Shafira mengadu
" Dah dah tak payah pening pening biar aku je yang belikan . Korang stay sini , jangan tinggal aku pulak . Berani lah korang nak tinggal aku , tahu la apa aku akan buat "Kata Atyla sambil membuat muka [ smirk ]
" Takde siapa berani punya nak tinggalkan kau " Balas Shafira lalu mereka bertiga ketawa
" Tunggu aku kejap " Atylla melangkah menuju ke arah counter tiket .
Setelah 7 minit berbaris . Atylla muncul bersama tiket di tangan nya .
" Done , so guys kita nak pergi mana ? "
" Alaaa kita pergi makan lah , aku lapar ni " Kata Farah sambil tangan nya diletakkan diperut .
" Kau kalau bab makan memang laju kan , tuu tuu pipi tu makin tembam aku tengok " usik Alia
" Weh serious ke ? Naik sangat ke , Nampak gemuk sangat ke ? Arghh tak boleh jadi ni aku nak kena diet hm tapi ... makanan tu terlalu menggoda lah " balas Farah lalu memuncungkan bibirnya
" Banyak lah kau punya menggoda , kalau kau tak nak makan kau duduk sini . Nak pergi makan pun lambat , jalan terkedek kedek " opss Atylla dah mula naik angin .. haih Atylla ... Atylla cuba lah bawak bersabar sikit hehehe.
-----------------------------------------------------------------
Okay disebabkan chapter 4 ni panjang sangat so author skip kan ke chapter 5 yaaa :)
YOU ARE READING
All About Us "
Teen Fiction" All About Us " mengisahkan 4 orang gadis iaitu Aryana Shafira , Atylla Addena , Alia Afrina dan Farah Athilia yang mempunyai kisah silam sehingga mengubah kehidupan 4 orang gadis itu . Aizriel Hazeeq muncul setelah sekian lama mencari seseorang...