Chapter 19

187 12 0
                                    

Aizriel mengejar langkah aku. Tengok-tengok dah ada dekat sebelah. Dia berjalan selamba sambil tangan dimasukkan ke dalam pocket.

" kau nak lari dari aku eh. Aku boleh kejar la, kau pindah sini pun aku boleh cari, ini pulak nak lari dekat kawasan sekolah. Eleh "

" diam la. Siapa suruh kejar aku ? Siapa suruh pindah sini ? Siapa suruh cari aku ? Pergi berambus dengan awek kau la " jerit aku geram. Aku berjalan laju meninggalkan Aizriel di belakang. Lantak dia lah.

Aizriel terkejut. ' dia ingat, dia masih ingat pasal benda tu. Sorry Shaf, aku dah sakitkan kau '

Aizriel mengejar langkah aku. Aku buat bodoh je, pandai pandai la kau.

" oi Shaf tunggu la " jerit Aizriel.

Dia berjalan di sebelah aku. Baru nak bukak mulut sembur dia, dah ada minachi datang. Kacau line betul !

" hai Riel, boleh lagi U keluar dengan dia. U tau tak perempuan ni takde maruah ! U ingat dia keluar dengan U sorang je ke. Haritu I nampak dia keluar dengan sorang lelaki ni. Bukan main manja lagi Riel, siap peluk-peluk, suap-menyuap. Eey geli I tengok ! Better U cari perempuan lain, Riel, entah entah dah tak suci dan perempuan ni " kutuk Amelia selamba. Siap kasi senyum sinis lagi. Eey minah ni nak makan selipar saiz 6 betul !

Aku terkejut. Merapu apa minah ni ! Pelangkung jugak nanti !

" betul ke apa dia cakap tu Shaf ? Kau keluar dengan siapa ? " tanya Aizriel tegas.

Mamat ni pun satu pergi dengar cakap minah sewel ni apahal. Rasa nak pelangkung dua dua sekali, ya Allah kuatkanlah aku !

" apa kau merepek ni Lia, masa bila pulak aku keluar dengan lelaki ni. Tolong jangan samakan perangai aku dengan perangai kau ok ! Jauh beza dia ! " bantah aku tegas.

" tengok tu U, dah buat salah ada hati nak backup diri sendiri. Huh, tak malu "

" aku. Tak. Keluar. Dengan. Jantan. Berapa kali aku nak cakap ? Aku masih ada maruah la ! "

" habistu ni siapa ? Ayah U ? Ke sugar Daddy U ? " Amelia menunjuk gambar aku dengan seorang lelaki di restoran Johnny 's

Aizriel turut melihat gambar itu. Kami berpandangan lalu gelak kuat kuat. Amelia membuat muka tidak puas hati. Lagi la aku ngekek.

" hey, yang U guys gelak ni apahal ha ? Riel, patutnya you marah dia, dia dah menduakan you ! " jerit Amelia.

Aku dari tadi tak stop stop gelak. Kelakar habis ! Aduh Lia, Lia kalau nak tangkap aku ada scandal pun jangan la dengan abang Syahir. Takde taste langsung ! Kasi la Aliff Aziz ke, Khai Bahar ke sedap la nak dengar story kau !

" kau ni Lia buat aku happy la harini. Oh ya for your information, lelaki tu abang Fira. Dia baru balik dari Johor. Sekarang ni cuti sem, so apasalahnya Fira ni nak spend time dengan abang sendiri. Itu pun kau nak dengki ke, aduh senak perut aku " terang Aizriel sambil mengelap air matanya. Gelak tak hingat dunia betul !

Amelia tersentak. Aisey aku nak kenakan diorang, sekali aku kena. Malunyaaaaaa. " i have to go, my boyf is waiting for me, bye " mencecet dia lari dari kitaorang. Aku sambung gelak balik.

" suka kau eh, gelak dekat orang. Bila kena batang hidung sendiri pandai pulak sedih " perli Aizriel.

Aku terus stop gelak. Terus tersusuk dalam hati. Asalehe betul mamat ni, perli tak pandang kiri kanan. Aku menjeling dia geram. Aku terus pergi dari situ. Pergi gerai lagi bagus, boleh makan !

**********

Hari karnival sudah pun berakhir. Avengers dan Diamonds duduk di bawah khemah sambil berbual bual kosong. Barang sudahpun di kemaskan. Hanya tinggal khemah je terpacak lagi.

All About Us " Where stories live. Discover now