" assalamualaikum ". Jeritku dan terus menaiki tangga untuk naik ke tingkat atas. Aku mencari-cari kelibat ibu. ' ibu dalam bilik kut ' kataku dan terus menuju ke bilik ibu. Aku melihat ibu sedang menunaikan solat. Aku terus berlalu ke bilik tanpa ada niat untuk menganggu ibu yang sedang solat.
" ughh penatnya". Aku melemparkan beg sekolah di atas meja belajar dan terus merebahkan diri di atas katil. Aku termenung sambil teringat akan seseorang. Aizriel Hazeeq. Ya, satu nama yang pernah wujud dalam hidup nya suatu ketika dahulu. Tapi, nama itu juga yang telah membuatkan hidupnya berubah 360°! Shafira bingkas bangun apabila teringat yang dia masih belum menunaikan solat zohor. Semestinya dia juga tidak mahu ingat tentang kisah pahit dalam hidupnya. Shafira berdiri di hadapan cermin. Dia melihat dirinya.
" ok syaf kau kena kuat. Jangan ingat masa lalu. Benda tu buat kau sakit right? So, lupakan. Set dalam otak cuma ada member member kau yang always support kau! Goodluck dearself ". Aku terus menuju ke tandas untuk membersihkan diri dan menunaikan solat.
**********
Sudah 2 minggu sesi persekolah bermula dan 2 minggu jugalah aizriel sering mengacaunya. Haishh rimas betul la. Mana ada aku, situlah ada dia. Rimas!
" hey fira, kau dengan aizriel tu ada apa apa ke ? Tanya farah kepada shafira.
" ada apa-apa, apa ? " soalku bingung.
" yela, aku tengok korang macam dah lama kenal je. Kat mana ada kau, situlah ada dia. Kau taukan kitaorang macam mana ? Takde la aku cuma takut. Takut dengan kisah lampau " jawab tylla pulak dengan nada sedih.
" aku dengan dia mana ada apa apa dan takkan ada apa apa. NEVER !!. ingat tu ok and stop ask the stupid questions ". " one more please tyla, aku rindu tylla yang dulu. Yang suka bagi aku gelak, yang happy, yang selalu ceriakan hari hari kita semua. Bukan tylla yang sekarang. Tylla yang sekarang dah lain. Dah tak suka senyum, nak bukak mulut pun susah. Kau kena ingat tylla, lelaki bukannya sama right ? You must fight Atylla. Jangan kasi orang pijak kepala kau. Ingat apa aku cakap ni" ok fira kalau dah bebel hahaha.
" okay okay kau menang " tylla mengangkat kedua dua tangannya seperti orang menyerah diri. " aku cuba ok ? Thank you gais sebab selalu ada dengan aku susah senang ". Kata tylla dan kami berempat terus berpelukkan. Tidak dihiraukan lagi orang yang berada dia sekeliling mereka.
" aku takkan kecewakan kau tapi aku akan jaga kau. Tunggu aku " desis hati seseorang ...
**********
Sedang asyik mereka berbual, alia yang tadi diam akhirnya bersuara...
" wei guys, weekend ni busy tak ?" Sampuk alia.
" nope. Kenapa? Nak ajak kita orang dating ke ? " shafira tersengih .
" jom parade weekend ni kita movie date. Jom lah kita kan dah lama tak out sama sama lagipun exam dah nak dekat masa nilah kita guna untuk release tention dalam kepala otak korang tu. hari hari hadap buku boleh juling mata aku".
" great, nanti aku mintak tolong abang aku hantarkan. Amacam ? [Smirk] kata atylla memberikan cadangan.
" ha set pukul 5 okay ?" Tanya alia pula.
" okay cun ". Jawab atyla penuh semangat. Siapa sahaja tak kenal atylla kalau bab bab melepak ni dialah nombor satu hahahaha.
" berjanji dengan kau ni pukul 6 pun tak nampak batang hidung " perli shafira.
" ish, aku bangun awal la lagipun korang datang rumah aku kan. Memang tak lah nak ambik sorang sorang, kesian abang driver aku nanti hahahaha "
Mereka bertiga mencebikkan bibir tanda menyampah.
" aku gurau je lah sayang sayang aku sekalian. Yelah nanti aku jemput korang dari rumah eh, siap bentang red carpet gituw. Tarik muncung sorang sorang tu baru tahu " atylla membuat gaya gedik.
Terhambur ketawa daripada atylla apabila melihat mereka bertiga berlari menyelamatkan diri. Karenau itulah yang selalu membuatkan hari hari atylla ceria. Dia bersyukur mempunyai sahabat yang sentiasa memahami. Mereka lah kekuatannya di saat ini.
YOU ARE READING
All About Us "
Novela Juvenil" All About Us " mengisahkan 4 orang gadis iaitu Aryana Shafira , Atylla Addena , Alia Afrina dan Farah Athilia yang mempunyai kisah silam sehingga mengubah kehidupan 4 orang gadis itu . Aizriel Hazeeq muncul setelah sekian lama mencari seseorang...