Chapter 37

175 12 0
                                    

Avengers dan Diamonds sudah berada di belakang rumah. Apalagi, basuh pinggan la ! Aiseymen nasib buat ramai-ramai. Kalau sorang, hm memang esok la aku masuk rumah.

" abang Syahir dengan Kak Cha mana ? " tanya Farah.

" tukar baju. Kejap lagi turun la " kata aku. Berani diorang tak turun, tengok la nanti, roboh pintu tu aku ketuk !

Tidak lama kemudian abang Syahir dan kak Cha pun turun. Mereka membawa sabun pencuci pinggan.

" nah, mari mula perang ! " kata abang Syahir.

Lelaki mencuci pinggan manakala gegirls membilasnya.

Cuci pinggan pun boleh riuh sekampung. Avengers la ni, main buih pulak ! Yang perempuan pun taknak kalah, apalagi pancut air la ! Habis semua lenjun.

" hoi korang ni melebih betul ! " jerit Darwin.

" padan muka ! Siapa suruh shampoo rambut orang ! " kata Farah bengang. Dia menjeling Darwin.

Kami mengekek gelak. Memang patut pun kena pancut air. Darwin pandai-pandai sahaja menuang sabun pencuci pinggan di atas kepala Farah. Katanya terapi rambut !

" amboi, ni cuci pinggan ke buat taman tema air ? " tegur mama.

Kami terkejut lalu tersengih.

" two in one ma " kata abang.

Mama menggelengkan kepala. " haih, dah besar pun perangai macam ni lagi. Dah buat cepat, nak maghrib dah ni. " kata mama lalu berlalu masuk ke dalam rumah.

" baik bos ! " jerit kami serentak.

Selesai sahaja mencuci pinggan kotor semua berlari cari bilik air. Nasib kau la nyah kalau lambat !

Selepas membersihkan diri, kami solat maghrib berjemaah yang diimamkan oleh abang Syahir.

********

" penatnya harini ! " jerit Atylla. Kami berkumpul di luar rumah. Ambil angin malam.

" penat apa ? " tanya Zarish.

" penat makan, penat berlari ambik barang, penat buat kerja, semua la. Penat ! " kata Atylla.

Alia dan Farah mengangguk. " betul tu, penat gila harini. Aku rasa balik ni aku terus tidur ! " sambung Farah.

" hm aku kasi korang rehat seminggu, okay kan ? Minggu depan family aku pulak. Jangan tak datang pulak ya ! " kata aku.

" eh mestilah datang ! Dah la buat dekat kampung kau. Boleh cari parka " kata Alia sambil tersengih.

" ehem ehem. Gatal pulak tekak ni. Ehem .. " kata Iqbal. Dia berdehem kuat.

Alia sengih. Saja test je tu.

" eh jom lah balik. lambat sangat dah ni " kata Farah. 

mereka mengangguk setuju. 

" thanks korang tolong kemaskan rumah tadi " kata Alia. 

" no hal la, kitaorang gerak dulu " ujar Iqbal lalu mereka pun beredar pulang. 

-----------------------------------------------------------

All About Us " Where stories live. Discover now