Pov Angel
Ik ben Angel, 19 jaar. Mijn beste vriendin, Olivia, woont bij mij in omdat ze anders geen onderdak heeft. Ze laat vaak mensen hierheen komen, en probeert zo voor mij een lief te zoeken. Gewoon, om mij terug te bedanken voor het onderdak. Maar vandaag ging het er over. Ze nodigde Matthew uit, een jongen die ik echt niet moet. Het lijkt wel of hij mij stalkt ofzo. Vorige week vier keer in de supermarkt, nu komt hij nog bij mij thuis ook. Ik zei tegen Olivia dat ik echt niet met hem wou praten, of zelfs maar de deur open zou doen of hem binnenlaten. Zelfs niet voor een miljoen. Ugh Olivia kan zó hard zeuren. Ik had hem binnengelaten.
Ik had hem veel erger verwacht, gewoon omdat hij mij continu achtervolgde ofzo. Ik ondervraagde hem.
'Heb je een vriendin?'
'Euh, nee die heb ik niet, ik denk niet dat ik hier anders zat...' antwoordde hij.Eigenlijk viel Matthew nog wel best mee.
'Heb je een deftig inkomen? Een huis? Of studeer je nog? Zit je op kot?'
Echt een kruisverhoor.
'Ik euh... Ik studeer nog, en zit dus op kot... Is dat een probleem?'
'Nee hoor, hoe oud ben je? Wat studeer je?' vroeg ik.
'Ik euh... Ik ben 19 en ik studeer euh... psychologie...'
'Je gebruikt wel heel vaak het woordje euh hé? Of beeld ik me dat gewoon in? Hoe komt dat?'
'Ik kan gewoon euh... moeilijk uit mijn woorden komen...' verklaarde hij.
'Ahzo, moet je iets drinken... Matthew...?' vroeg ik.
'Ja, euh, ik zou wel een colaatje lusten.' antwoordde hij.
'Ben zo terug...' stamelde ik.
Olivia stond in de keuken, te wachten. Ze wou waarschijnlijk horen hoe het tot nu toe al was geweest.
'Gaat dat stopwoordje ooit weg?' vroeg ik haar.
'Ja hoor, bij mij heeft hij dat niet. Als hij zich goed voelt bij iemand gaat het direct weg. Goed nieuws, toch?'
'Ja heel goed nieuws, kan je me een colaatje doorpasseren alsjeblieft?'
'Yeah, sure. Alsjeblieft.'
Ze passeerde me de cola.
'Dankjewel.'
'Ga nu maar snel terug naar je date' lachte Olivia.
Ik zag dat Matthew opgeschoven was. Meer naar mijn kant van de zetel. Ik gaf hem de cola en ging weer zitten. Toen ik eenmaal zat, schoof hij steeds dichterbij. Plots nam hij zijn glas cola en dronk ervan. Ik keek naar hem. Hoe zorgvuldig hij alles op dronk tot op de laatste druppel. Ik had niets door toen hij weer dichterbij aan het kruipen was, omdat ik aan het verdrinken was in zijn ogen. Zijn ogen waren zó mooi! Het waren net kristallen. Blauwe kristallen met een groene buitenrand.
Ik denk dat dat het moment was dat hij mijn gezicht in zijn handen nam en me kuste. Ik kuste hem terug. Hoe kon ik zoiets doen? Ik mocht hem niet, remember?
Het was hemels. Ik wou niet stoppen met hem te kussen. Dit voelt te goed. Ik kan nu niet stoppen, dan denkt hij nog dat ik hem niet leuk vind...
Uiteindelijk is het toch moeten stoppen, omdat we beiden buiten adem waren. Awkward. Ik vroeg hem waar hij op kot zat.
'Hier in de straat.' was zijn antwoord.
'Moet je dat zelf betalen?' vroeg ik.
'Ja.' was zijn korte antwoord.
'Je kan altijd hier komen wonen, chillen, hangen.' lachte ik.
'Ja, ik zou het euh... leuk vinden. Slapen we dan in één kamer?' vroeg hij uitdagend.
'Zullen we nog wel zien, als je je gedraagt...' grapte ik.
'Oké, deal!' riep hij.
Ik glimlachte en hij kwam weer dichter bij. We kusten.
Wauw, ik kan echt niet geloven dat ik nu al met Matthew heb gekust. Ik ken hem slechts, wat? Een uur ofzo?
Olivia kwam de living in. Shit. Ik kan moeilijk ineens stoppen met kussen omdat zij eraan komt, toch? Ze liep gewoon door naar de trap om naar boven te gaan. Oef.
'Wie was dat?' vroeg Matthew.
'Dat was Olivia' antwoordde ik.
'Olivia Hughes?'
'Ja, zei is degene die jou hierheen heeft laten komen. Daar ben ik haar heel dankbaar voor!'
'Ow, dan zal ik haar ook maar eens moeten bedanken zeker?' grapte hij.
JE LEEST
I'm falling for you
RomanceAngel is een meisje van 19. Olivia, haar beste vriendin die bij haar inwoont, probeert altijd vriendjes voor Angel te zoeken. Matthew, in het begin een ambetante jongen, maar nadien een hele romantische, charmante jongen, wordt het vriendje van Ange...