"Hish Nas nie. Selalu dia yang jadi orang paling lambat tau! Menyampah je tengok. Err.." Nas menjeling.
"Kah kah kah kah lambat lagi siapa suruh kan Aishah dah membebel."
"Diam lah. Baik korang bakar ayam nie cepat sebelum aku buat kau jadi bbq."Rish mengelengkan kepala. Tak penat ke Mia asyik ketawa? Malaun tiga orang nie kan, memang. Rish yang duduk jauh nie haa boleh dengar diaorg bertiga duk membebel. Rish tersenyum dalam sendu yang ditahan. Sebak mula menghurung dada. Dia teringatkan Sarah. Selalu Sarah yang marah dia bila mengelat nak bakar ayam atau apa sahaja bahan mentah yang hendak dibakar jika mereka sekelurga membuat bbq. Lama jugak keluarga dia tak buat bbq. Kehilangan Sarah betul-betul menghilangkan keceriaan mereka. Keluhan berat dilepaskan.
"Miss her?"
Rish menoleh. Eh? Sejak bila pulak ada kat sebelah nie?
"I know you miss her. I also miss her. Both of you are my princess. But, abang pelik...."
"Please stop. Dan jangan nak pelik sangat. Sarah is my twins! She is one and only twins that I have," laju saja dia memintas ayat yang ingin dikatakan Qhusyairi. Rish pantas bangun dan menghampiri malaun tiga ekor yang riuh sekampung tu. Buat bbq pun riuh.
"Lepas nie buat apa je?"
"Macam biasa. Kitaorg malam selalunya buat bbq, lepastu main game kejap, then ada nyanyi-nyanyi bagi siapa yang nak, last sekali diaorg akan umumkan siapa yang menang untuk aktiviti yang dibuat pada waktu petang." Rish menganggukkan kepala.
"Nah. Makan. Dari tadi tengok diaorg bakar je. Tak makan pun. Dia orang sambil masak sambil makan sebab tuh bila orang datang diaorang kata baru bakar. Padahal yang dah masak diaorg tiga orang dah makan dulu." Mia and the gang dah membulatkan mata. Suka suki jiwa dia je kutuk malaun tiga ekor tu. Tapi memang betul pun. Kalau Mia borak dengan Nasuha, mulut Aishah mengunyah. Kalau Aishah dengan Mia berborak mulut Nasuha pulak yang mengunyah. Dan sebaliknya. Tak pun diaorg sama-sama mengunyah serentak. Ish³ teruk nau anak dara tiga orang nie. Rish memandang pinggan yang dihulurkan Amsyar. Ada ayam, udang, sotong, sate, nugget, sosej dan sushi. Penuh sepinggan kau. Eh kejappp..shushiiii!! Sedap tu woi.
"Banyaknya makanan. Awak nak bagi saya makan ke nak bagi jin melantak? Btw mana dapat sushi tuuu. Wahh.. Bestnya ada shushii. Dimsum ada tak?"
"Kau fikir kita kat mana? Nak dimsum pergi beli sendiri. Sushi nie aku beli petang tadi." Rish menganggukkan kepala. Beli rupanya. Fikir buat.
"Btw, kita sharing sebab tu banyak. Aku lapar giler nie. Dah jom." Pantas tangan Rish ditarik. Punggung mereka labuhkan diatas pasir manakala pinggan berisi makanan diletakkan atas tunggul kayu yang kebetulan ada disitu. Tangan Rish mula bertindak.
1..
2..
3..Paha ayam yang dari tadi direnung dicapai. Hehe, sedia lah untuk dimakan wahai ayam. Dann...
Pap..
Rish menoleh. Muka cemberut ditayangkan. Tanggannya ditampar perlahan oleh Amsyar.
"Ada aku suruh ambik? Tak ada kan?" Rish meletakkan ayam itu semula. Hmm.. Menyampah! Tadi suruh makan, bila nak makan tak kasi. Muka yang sudah sedia masam dimasamkan lagi.
"Tadi ajak orang makan, lepas tu tak kasi. Menyampah!" Aipp.. Kenapa suara macam ada orang merajuk ye? Amsyar menahan tawa. Eii! Dia nak gelakkan akuuu?? Rish menjeling. Hahahah, cutenya merajuk. Nak aje aku peluk-peluk. Geram! Comel sangat, hati Amsyar mula berkata-kata.
YOU ARE READING
Aliya Qairisha
Ficción GeneralPreviously known as My Love Qairisya ✅ complete "What the heck! Buta ke?" "Excuse me? Aku ke kau yang buta?" "Eh, awak yang langgar saya nak cakap saya yang langgar awak pula." "Yes you're." "No! I'm not!" "Yes you're." "Whatever." Perlan...