13

2.2K 62 44
                                    


Under hela skoldagen hade jag funderat på vad Caroline hade sagt, och försökt att inte känna mig sårad utav det. Hon förtjänar en kille som Felix, fast jag vill inte att den killen ska vara Felix.

På eftermiddagen när skoldagen äntligen tog slut och jag var på väg ut ifrån skolan så hör jag Caroline ropa mitt namn bakom mig. När jag vände mig om hastigt så ser jag henne komma springandes med jackan slarvigt på. Hon når fram till mig, andfått och ser glad ut. Hennes ansikte lyser lycka och hon är exalterad över något.

"Jag har pratat med Felix" tjuter hon och jag tvingar på mig ett leende.

"Berättade du för honom att du tyckte om honom?" frågar jag och hon skakar på huvudet.

"Nej men vi bestämde att vi skulle hem till honom, för att jag sa att vi behövde prata om en sak" säger hon och tar mina händer i sina. "Han kommer närsomhelst hit."

"Du kanske inte ha så höga förväntningar." mumlar jag och ångrar precis det jag sa.

"Vad menar du?" 

"Jag menar att du kanske ska ta ut lyckan efter att han har sagt att han gillar dig också" säger jag och smeker hennes hand med min tumme.

"Du har rätt" säger hon och ska precis säga något mer när vi hör Felix säga hennes namn.

Jag vänder på huvudet, ser honom komma närmre oss. Han ställer sig bredvid Caroline och flackar med blicken mellan oss.

"Är du redo för att gå?" frågar han henne och hon nickar glatt.

"Vi ses imorgon Gabi!" yttrar hon och kramar om mig snabbt. Hon tittar sedan på Felix och mig, väntar på att vi också ska kramas.

"Jag måste skynda mig, Oscar väntar på mig. Vi har extremt bråttom" säger jag och ler mot Caroline, och tittar sen rätt in i Felixs ögon, innan jag vänder på mig och går därifrån. 

Jag puttar upp porten, går ut ifrån min skola. Jag ser direkt Oscars bil parkerad utanför skolan och jag förtränger tanken utav Felix.

Jag går snabbt bort till Oscars bil, öppnar bildörren och hoppar in. Han tittar upp ifrån sin mobil, stänger av den och fäster blicken på mig medans jag sätter på bältet. Han startar bilen och jag vänder ansiktet mot fönstret.

"Har du haft en lång dag idag?" frågar han och jag känner hur han lägger sin hand på mitt lår. 

"Ja" svarar jag och tittar ner på hans hand. Han tar sedan istället min hand, flätar ihop våra händer med varandras. Det är handen där ringen sitter och jag tittar länge på våra ihop flätade händer. Det känns inte bra, inte lika bra som när Felixs hand håller i min.

"Gud vad jag älskar dig, Gabriella" säger Oscar plötsligt och jag låtsas ler.

"Jag älskar dig med" yttrar jag och för första gången så känner jag mig tveksam. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oscar låser upp dörren till vårt hem, och jag känner hur det luktar mat. Vår lägenhet är lite nersläckt och han tar min hand när jag har fått av mig skorna.

Jag följer med Oscar ut ifrån hallen, och ser hur han har tänt massor av ljus och dukat upp köksbaren med mat och fina glas.

"Oj" är allt jag får fram utav den fina gesten. "Men är inte maten lite kall?" frågar jag och det känns som om jag förstör stämningen.

Ugly TrophyWhere stories live. Discover now