Hoii allemaal, sorry voor het laat publiceren van hoofdstuk 3. Het is wel een lang hoofdstuk.
Ik vond het raar dat ze een ring had, terwijl ze niet is getrouwd. Mijn ouders geven haar nooit een ring. Wie kon die ring toch geven....
Ik dacht de hele tijd wie heeft die ring aan tante Amina geven? Maar terwijl ik in mijn gedachte was, was ik vergeten dat Zaïd tegen mij zat te praten.
Hij zei de hele tijd: 'Ayla, wat is er?'.Hij zei: 'Heb je niet geluisterd naar wat ik zei?'.
Ik werd rood en zei niks. Maar hij kwam der al achter dat ik niet zat te luisteren. Dus zei hij: 'Je hebt zeker niet geluisterd, maar dat doet er niet toe'.
Het was even stil en hij zei: 'Was mijn zus in dromen land?'. We keken elkaar aan en we lachten. Hij zei: 'Maar Ayla waar zat je aan te denken?'.
'Huh..Ik dacht wie heeft die ring aan tante Amina gegeven?', zei ik.
Hij zei: 'Misschien een vriendin die ze goed kent?'.
'Ik denk het niet, omdat ze zelf niet zulke vriendinnen heeft',zei ik.
'Huh.. wat bedoel je?', vroeg hij. En hij stak zijn schouder op.
'Ik bedoel dat het haar vriendinnen het niet zullen zijn, maar wie dan wel?', vroeg ik.
Zaïd zuchte en zei:'Ik heb geen idee'.
'Weet je wat, we laten het nu wel zo oke', zei ik.
'Oke, zoals jij wilt',zei hij. En ik lachte.
Later praatten we over alles en nog wat. Tot het zo laat werd dat mijn moeder zei: 'Nu moeten jullie wel slapen'.
'Nou, moeder waarom moeten we nu slapen?', zei hij
Ze lachten en zei: 'Het is tien uur in de avond dan moet je wel slapen'.
'Oke, moeder we gaan slapen', zei ik lachend.
'Ayla kom op, ik kan nu nog niet slapen', zei hij. Ik gaf een blik dat hij naar onze moeder moest luisteren. Hij zuchte ging uit mijn kamer en ging naar zijn eigen kamer. Hij zei: 'Allah hafiz!'.
Lachend zei ik: 'Allah hafiz!' En ik viel snel in slaap.
De volgende dag was al aangebroken.
Ik werd laat wakker ,want ik had het eerste uur uitval. Daar was ik wel blij mee, want Nederlands was uitgevallen. Maar ik heb ook slecht nieuws en raad eens wie het was, het was weer mijn tante Amina! Ik had echt zin om haar te slaan met een stok, maar ik moest mijzelf inhouden. Jammer genoeg. 😔
Ze vroeg: 'Hoe gaat het?'.
Mijn ouders gingen weg. Om een of andere verzekering of zo iets. Dus ik was alleen met haar.
En zei: 'Ik was goed tot jij hier kwam, en hou eens op met dat geslijm. Ik kan er niet meer tegen!'.
Ze keek me boos aan. Ze wou mij een klap geven, maar toen kwam Zaïd en ze durfde niks meer. Ik was wel opgelucht. Als Zaïd niet zou komen. Dan zou ik niet weten wat mijn tante zou doen met mij.
Ik dacht als ik nou eens vraag van wie ze die ring heeft gekregen, zal ze dan liegen of juist niet? Dus ik vroeg: 'Tante van wie heeft u die ring gekregen?'.
Ze keek mij verward aan en zei: 'Welke ring?'. En ze deed de ring van haar ringvinger af.
'Weet u het niet meer?. Die ring die u liet vallen',zei ik. En ik merkte dat mijn ouders terug waren.
Ze werd rood en zei:' Degene die mij die ring heeft gegeven ken je toch niet!'
Mijn vader zei: 'Misschien ik wel?' Hij zei het op een boze manier. Ze schrok zo erg dat ze de ring liet vallen. Ik keek goed naar die ring en zag een mooie vogel afgebeeld. Ik dacht het zou wel een man zijn die de ring gaf, toch?
Mijn moeder zei: 'Ik denk dat we ergens anders dit moeten gaan bespreken'.
Mijn vader keek mijn moeder begrijpend aan en zei: 'Amina, kom je dan gaan we naar de woonkamer'.
Zaïd en ik wachten tot mijn vader, mijn moeder en mijn tante weg waren en ze deden de deur dicht. Toen stapte ik uit mijn bed en ging naar de deur. En legde mijn oor tegen de deur. En Zaïd deed dat ook. En we luisterde naar het gesprek.
Mijn vader zei: 'Luister Amina van wie heb je die ring gekregen?'.
Zij zei: 'Van een goede vriendin'.
Zaïd zei: 'Ik zei je het toch het is gewoon een vrien..'.
Ik onderbrak hem en zei: 'Sttt...'.
Mijn moeder zei: 'Zie je probleem opgelost!.
'NEE Alina, ze liegt kijk naar haar gezichtsuitdrukking ze liegt', zei hij
Ik hoorde gesnik en ik dacht dat het Tane Amina was en ik had gelijk. En ze zei: 'Oke, broer u heeft gelijk ik loog'.
'Ik zei het toch Zaïd!', zei ik.
'Ayla, Sttt...', zei hij.
'Ik zeg het nog een keer wie heeft die ri..', zei mijn vader met een boze stem.
Ze onderbrak hem en zei: 'Ik heb die ring van Idrees gekregen'. Ik kon mijn oren niet geloven. En ik hoorde een harde klap...
Daar ben ik weer! Zou jij weten waarom tante Amina die ring heeft gekregen van Idrees? Zet het achter in de comments! En Ik zie jullie weer in het volgende hoofdstuk! Doeii!
JE LEEST
AYLA
Teen FictionKom in de wereld van Ayla Khan. Een normaal meisje zou je denken, maar Ayla Khan is alles dan normaal... Veel geheimen waar ze niks van wist, dingen waar ze dacht dat ze niet zouden gebeuren. Ookal wordt ze mishandeld door haar vader, denk ze dat h...