Ik glimlachte en verbrak de knuffel, ik zei:'Ja, maar u heeft zeker ook nog honger!'. Hij lachte, man ik heb die lach zo lang niet gehoord.
{Ali}
'Het eten in het vliegtuig is zo vies en tante kan super lekker koken!', zei ik enthousiast.
'Niet beter dan je moeder', zei hij zacht.Ik negeerde zijn antwoord. Ik heb geen zin in een discussie.
'Vader ik laat uw kamer wel zien!', zei ik vrolijk.
Hij lachte. Wauw...mijn vader die al twee keer al heeft gelachen op één dag! Dat is echt een wonder! Hij heeft altijd een kille blik. Waar je rillingen van angst krijgt op je rug, maar ik ben wel blij dat hij lacht. Ik liep naar de trap op, mijn vader liep achter mij. Ik liep een gang in en stopte bij de tweede deur.
'Dit is eigelijk de kamer voor gasten, maar nu slaapt niemand hier. Daardoor is het uw kamer. De mijne is op de einde van de gang en van tante kamer is tegenover de mijne', zei ik met een glimlach.
'Bedankt, zoon', zei mijn vader.Mijn glimlach werd alleen maar breder en breder.
'Het is handiger dat u nu gaat uitrusten, dan haal ik uw koffers', zei ik.
Hij knikte en liep zijn kamer in. Ik liep naar beneden en pakte mijn vaders koffers en liep de trappen op. Liep de gang in waar mijn vaders kamer zit en klopte op de deur. Ik hoorde geen antwoord dus deed ik de deur langzaam en stil open. Ik hoorde een zacht gesnurk. Ik liep stil binnen met de koffer, zette ze in een hoek naast de kast. Ik sloop naar zijn bed, sloeg de dekens om hem heen. Ik deed het licht uit. Ik sloot de deur zachtjes.
Ik liep de trap af en liep de keuken in waar mijn tante in een grijze schort stond.'Tante?', vroeg ik.
'Ja?', zei ze.
'Wat bent u aan het maken?', vroeg ik nieuwsgierig.
'Rijst met kip en nog wat dingen', zei ze.
'Hoezo, vroeg je dat?', vroeg ze en ze draaide zich om.
'Gewoon ik heb honger', zei ik terwijl mijn buik aaide.
'Je hebt nog twee uren geleden nog wat gegeten!', zei ze.
'Echt niet!', zei ik te snel.Ze keek mij met gespleten ogen aan. Ik glimlachte ongemakkelijk. Voor dat ze wat kon zeggen, zei ik:' Ik ga wel wat tv te kijken in de woonkamer'. Zonder nog op antwoord te wachten liep ik de keuken uit. Ik hoorde tante nog grinniken voordat ik naar de woonkamer inliep.
{Ayla}
Vandaag mag ik naar huis! Deze twee weken in het ziekenhuis waren echt zo saai! Eten, drinken, lezen en slapen. Verder deed ik helemaal niks! Gelukkig kan ik wel lopen, maar soms heb ik steun nodig van de muur. Alleen zit er wel een groot litteken op mijn buik. Ik zucht diep. Waarom gebeurt mij dit nou weer? Ik hoorde hoe iemand de deur van mijn 'kamer' open ging. Het was de dokter. Geen idee hoe hij heet, maar het boeit mij vrij weinig.
'Goeie morgen. Hoe voelt u zich?', vroeg hij.
'Goed, ik heb wel wat last aan mijn buik, maar verder niks', antwoordde ik zijn vraag.Hij knikte, liep naar die apparaten en deed ze uit. Gelukkig ben ik verlost van die apparaten!
'Over een uur kunt u naar huis, ik hoop dat iemand u ophaalt', zei hij.
'Ja, mijn familie haalt mij op', zei ik terug.
'Ik moet gaan. Ik wens u nog veel beterschap en nog veel gezonden jaren', zei hij met een glimlach.
'Dank u wel. Ik hoop het voor u ook', zei ik ook met een glimlach. De dokter verliet de kamer.Het uur vloog voorbij. Ik hoorde een zacht geklop. De deur werd langzaam geopend. Ik keek naar de deuropening en zag mijn zus Anaya en mijn broer Zaïd. Ze glimlachte naar mij en omhelsde mij in een knuffel. Nadat ik de mij terug trok uit de knuffel hielpen ze met mijn spullen. Zaïd had al mijn spullen in een tas gedaan en Anaya hielp mij een beetje met het lopen. We verlieten de kamer, de lift in. 'Één', zei een robot stem van de lift. We stappen de lift uit. Zaïd gaat al naar de auto en Anaya en ik checken mij uit. Als we dat hebben gedaan liepen we naar de draai deuren. Eenmaal buiten adem ik de buiten lucht in. We liepen samen naar de auto. Anaya heeft gelukkig een rijbewijs. Ik ging met moeite naast Anaya zitten. Nu hopen dat ik vader niet zie...
Hoi! Sorry voor laat publiceren. Heb je genoten van dit hoofdstuk? Zet het achter in de reacties! Dan zie ik jullie in de volgende hoofdstuk! Doei!
JE LEEST
AYLA
Teen FictionKom in de wereld van Ayla Khan. Een normaal meisje zou je denken, maar Ayla Khan is alles dan normaal... Veel geheimen waar ze niks van wist, dingen waar ze dacht dat ze niet zouden gebeuren. Ookal wordt ze mishandeld door haar vader, denk ze dat h...