Hoofdstuk 9

34 4 8
                                    

Ik vergrendel mijn telefoon. Ik zag een ééntje boven op het whatsapp app. Dus ik klikte erop. Ik zag dat ik een appje kreeg van een onbekende nummer. Wie kan dat zijn? Heb ik een stalker? Nee. Ik hoop van niet...

{Ayla}
Ik zag dit op whatsapp:

???=Hey, sorry dat ik je heb gekwetst in de bus, het spijt me.
Ik=ik weet niet waarover je het hebt? Ik weet niet amper wie je bent.
Na dit appje was ik een beetje verward, maar diegene appje mij weer over een minuut ofzo!
???=O, ja sorry was ik vergeten te zeggen dat ik je nummer heb. Trouwens ik ben Ali. Oo, gelukkig! Ik was aan het stressen
Ik= Van wie heb jij mijn nummer?.
Ali=van de groeps app
Ik= O, ik was dat helemaal vergeten. En je hoeft niet je excuses aan te bieden, want je kan het toch niet meer recht zetten.

En ik deed mijn vliegtuigstand aan. Om geen berichten van hem te krijgen. En ik ging naar de keuken, want ik had berenhonger. Ik pakte een zak chips en ging voor de tv zitten. Ik keek nog een paar series. En terwijl ik het niet door had zat Zaïd naast mij. Hij pakte ook van het chips. En ik keek een beetje verward naar hem toe.

Ik zei: 'Hé dit is mijn zak chips'.
Hij zei: 'Ik zie je naam er niet op'.
'Maar ik heb hem eerder gepakt', zei ik gemeen terug.

Ik pakte het zak chips en zette de zak naast mij zodat Zaïd hem niet kon pakken. Hij zuchte en keek boos naar de tv scherm. Ik vond het gemeen wat ik deed, dus gaf ik de zak naar hem. Hij keek blij naar mij toe. Hoe kan je blij zijn met een zak chips? Toen hij der achter kwam dat de zak chips naar hem gaf.

Zei ik:'Ik moest delen, maar dat deed ik niet dus daarom heb ik het aan jou gegeven, sorry'.
'Is niet erg, Ayla',zei hij met een glimlach.

En ik trok mijn deken omhoog zodat hij er ook in kon liggen. Hij kwam er gezellig bij. En we keken ongestoord onze tv-programma's. Na een tijdje was Zaïd in slaap gevallen op de bank. Ik maakte hem wakker, en bracht hem naar zijn eigen kamer. Hij ging liggen op bed ik gooide de deken over hem heen. En na een minuut hoorde ik hem zacht snurken. Tenslotte deed ik het licht uit.

Ik zei zacht:'Allah hafiz' en deed de deur rustig dicht.

Ik ging naar mijn kamer, ik pakte mijn telefoon. Ik klikte op whatsapp om mijn zus te appen, maar het lukte niet om het te sturen. Ik checkte mijn wifi en kwam er achter dat ik het op vliegtuigstand zat. Ik drukte op de knop om de vliegtuigstand uit te zetten. En wachtte tot dat ik wifi had. Ik keek weer naar whatsapp en zag dat Ali wel 40 berichten heeft gestuurd. Hoe kan je zoveel berichten sturen? Er stond allen dat hij spijt had. Ik vond het wel schattig, maar ik dacht ik praat morgen wel met hem. Ik vind face to face beter dan op whatsapp te praten.

Ik appte nog snel mijn zus waar ze was. Ze zei dat ze over 5 min bij de voordeur stond. Dus wachtte tot ik de bel hoorde. En keek uit het raam wie het was. Gelukkig het was Anaya, mijn zus. Ik deed de deur open.

Ze zei:'Aslam u aleikum' en ze gaf mij een glimlach.
'Walekum assalam', zei ik en gaf haar een glimlach terug.

Ze zag er vermoed uit. Dus maakte ik voor haar tosti's, want dat is haar lievelingseten. En ik zei:'Anaya, kom je. Ik heb tosti's gemaakt'.
'En heb je ook, aardbei limonade?',zei ze. Ik lachte en zei:'Ja dat heb ik ook'.
'Dan kom ik er nu gelijk aan!',zei ze.
Ik legde haar tosti in de woonkamer met de glas limonade. Ze riep:'Hé waar is de tosti en de limonade?'.
'In de woonkamer gekkie', zei ik. Ik zag haar rennen naar de woonkamer. En ze glimlachte als ze de tosti ziet.
Ze zei:'Dankje zusje'. Ze ging op de stoel zitten.
Ik zei:'Ik doe het met liefde'.

Ik zat naast haar op een andere stoel. We zaten nog te kletsen. Over alles en nog wat. En na een kwartier was mijn ouders thuis. Ik vond het raar dat mijn vader niks tegen mij iets zei. Of dat hij niet boos is. En tegendeel hij leek zo vrolijk. En hij ging rechtstreek naar zijn kamer. Ik vond het raar, want hij zegt altijd ik heb honger, maar ja wat kan ik nou doen. Ik ging naar mijn moeder.

Ik zei:'Waar was je?'.
'Oo gewoon boodschappen doen',zei ze.
'Zolang?',zei ik.
'Ja, ik ging na het boodschappen met je vader ergens naar toe', zei ze.
'O, oké',zei ik. Ik was wel nieuwsgierig, maar ze zou het toch niet zeggen.
'Waar is Zaïd?',zei ze.
'Zaïd is aan het slapen, want we keken tv-series en toen viel hij in slaap',zei ik.
'O, oké dankje Ayla', zei ze. Ze verliet de woonkamer.

Dan ging ik met Anaya verder te praten. En na een tijdje had ze haar tosti op. Ze eet altijd langzaam, en daar heb ik echt een hekel aan. We gingen naar mijn kamer om wat weer door te kletsen. Na een paar minuten hoorde ik een geluid van een telefoon. En ik keek naar mijn scherm. Het was weer Ali! Kan hij nooit een keer ophouden. Ik keek weer terug naar Anaya.

Mijn zus zei:'Wie is dat?'.
'Wie is wat?',zei ik.
'Iemand appte je? wie was diegene?',zei ze.
Ik nam een zucht en zei:'O dat, dat is Ali. Hij is een nieuw klasgenoot'.

Heyy, vinden jullie deze hoofdstuk leuk? Zet het achter in de comments. Dan zie ik jullie weer het volgende hoofdstuk! Doei!

AYLA Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu