Hoofdstuk 27-Oké, richten, adem en trekker.

18 1 0
                                    

Pak mijn pistool en richt hem op de jongen voor ons...

{Ayla}

'Wat ben jij aan het doen? Ga terug nu naar de auto en snel!', zei Ali kwaad.
'Niet voordat ik jou heb geholpen', zei ik eigenwijs.
Hij grom geïrriteerd. 'Best', zei hij.

Oké hoe werkt dit ding?

'Nou, je richt op waar zijn hart lig, haal diep adem en haal de trekker over', zei ze met een duh-manier.

Ben je gek?! Ik ga het niet op zijn hart richten!

'Best, richt het dan op zijn been ofzo', siste ze.

Oké, richten, adem en trekker. Richten, adem en trekker.

'Zo zo, jij bent zeker Ayla. De dochter va-', zei de onbekende.
'Ooh hou je mond gewoon. Je weet zelf dat ze goed is in schieten! Dus als je haar boos wilt hebben praat gewoon verder!', zei Ali grijnzend.Ik en schieten?! Ali kan goed liegen, want de onbekende jongen keek mij bang aan. Plus een gek gevoel stroomt in mijn lichaam.

'Sukkel het is geen "gek gevoel". Nee dat heet macht', zei ze.

Ik en macht, ja man. Laat me niet lachen Hussain

'Hoezo Hussain?', vroeg ze.

Nou omdat we de zelfde naam hebben en het zelfde achternaam, maar tweede naam niet. Daarom noem ik je Hussain

'Ja dat denk jij ja, maar luister goed naar mij. Dan kunnen we Ali en ons zelf uit deze situatie redden', zei ze.

Oké Hussain

'Oké "Said" fijn dat we samen werken', zei ze.

Vind ik ook. Jij bent toch beter in schieten. Dus is het niet handiger als jij mij een beetje helpt met schieten en vechten?

'Maak je niet zorgen, als er iets is. Dan geeft onze lichaam mij de leiding', zei ze.

Oke.... maar één ding moet je beloven, wij doden deze persoon voor ons NIET. Oké?

'Nou, ik vond net zo leuk als wij iemand zouden doden, maar ik beloof dat ik hem niet ga  doden', zei ze zuchtend.

Oké, goed. Dan weet jij zeker wie hij is?

'Ja, hij heet Tim Peters. Zijn vader is een goeie vriend van Zahid Khan. En hij is super goed in schieten. Zijn zwakteplek is zijn rechter knie schiet, want daar is hij ook een keer in geschoten. Anders in zijn schouder', zei ze

Oké, maar hoe weet jij dat?

'Zo zo, was Dé Ayla Hussain Khan aan het dagdromen?', vroeg die ene Tim. En hij richt zijn pistool op mijn voorhoofd.

'Kan ik beter aan jou vragen Peters', zei ik. Ik sloeg makkelijk zijn pistool weg. Dan hoor ik een hard gegil. Ik keek voor mij. En zie een gat in Tim's knie.

Heb ik dat gedaan?

'Nee dat hebben wij gedaan, je moet geen 'ik' zeggen, want ik ben hier ook nog "Said"', zei ze.

Sorry hoor, ik wil geen ruzie met je Hussain.

'Zo wil ik het horen', zei ze.

Snap ik, maar wat moeten we dan doen?

'Goeie vraag, euhm, wat dacht je dat we dat we onze vijand allemaal schieten in hun schouder of been. Nee, wacht we schieten ze gewoon in hun been EN schouder!', zei ze enthousiast.

Goed idee! Dan schieten we ze ook in hun hart!

'Hey! Zo winnen we wel! Als we niet winnen dan maak je zo mooi dat je niet meer kan opstaan. En doe niet zo sarcatisch', zei ze.

Oké wat jij wilt, maar hoe ziens ze eruit?

'Het zelfde als ons, maar in een rode kleur, maar als we zo nog meer "praten" dan hebben we verloren. En wij verliezen nooit', zei ze.

Oké, Hussain

'Lets the party begin! Yeeeyy!', zei ze vrolijk.

Ik zucht diep. Ineens richt ik -wij- weer op die Tim. Haalt diep adem en schiet één keer op zijn knie en de andere op zijn schouder. Ali kijkt mij met open mond aan en Tim? Die ligt te huilen als een baby. Ineens hoor ik gelach in mijn hoofd. Wie is dat? Ooh ja Hussain!

'Dacht je dat het Ali Baba was dan?', vroeg ze grijnzend.

Grijnzend? Ik zie het niet, maar voel het heel goed. Jammer genoeg.

'Ik ben blij dat je innerlijk eindelijk heb gevonden!', zei Ali.

Ik glimlach, ik zelf ben ook blij dat ik Hussain heb, ze is wel handig in dit soort dingen. Hé als ze goed is in geschiedenis, dan haal ik gewoon een tien in plaats van een drie.

'Hey hallo?! Ik ben net zo dom als jou en bedankt voor je compliment. Jij bent ook wel oké', zei ze.

Dankje? We moeten winnen. Hoe heet hun leider?

'Hij heet Zahid Said Khan', zei ze.

Wacht is dat niet...

Ja, ha! Wie zou dat nou weer zijn...

Maar ik weet dat ik laat een deel heb gezet, het spijt mij. Ik ben druk bezig met school. Sorry. Hè ik doe mijn best. Oké ik ga al. Doei!

(Sorry voor fouten)

AYLA Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu