Chapter 24 ~ Change

127 4 0
                                    


"Okay class! Stop all the vacation vibes because all of that ends yesterday. Welcome back to Montenegro University class." Sabi ni Sir Ken tae niya huhubells waaah pwede ba magextend pa?

"Get your yellowpad paper and write an essay about your vacation and on a seperate yellowpad paper write your experience at Parvedrid." Matapos niya sabihin iyon ay umupo siya sa table niya at inasikaso ang laptop niya.

Essay ng karanasan sa bakasyon pati Parvedrid.

"Sarah! May pen ka pa?" Kalabit sakin ni Patricia.

I rolled my eyes on her.

"Really Tricia? " Tanong ko at ibinigay sakanya ang extra pen ko.

The room were filled with a peaceful silence.

Everyone is focused on the task given. Even me. But my mind was also preoccupied with something, specifically with someone.

Fernando. He seems distant these past few days. When we are together, one minute he's fine and happy, one minute he's spacing out. I don't know what's up to him.

My phone suddenly beeped so I took a glance to it and saw Fernando's name.

From: FPJ <3

Hey MY SG, care to have lunch with me later?

I silently chuckled not wanting anyone to notice me.

To: FPJ <3

Hmm. To early to ask eh? It's still our first period haha. Sure of course I would be glad to have lunch with you.

Sinend ko ito bago itago ang aking cellphone at nagpatuloy sa pagsusulat.

"Sasa..." Eyme called me while she's still writing her essay.

"Yes?" Tanong ko bago ipagpatuloy ang pagsusulat ko.

"Wala ka bang napapansin kay Fernando?" I was shocked when she asked that.

Dahil wala naman akong napapansing kakaiba sakanya. Well, at least bukod sa nasabi ko kanina ay wala na.

"Wala naman, bakit?" Nagtataka kong tanong habang nakatuon parin ang buo kong atensyon sa paggawa ng essay.

"Nothing, maybe it was just me. He was, I don't know. A little bit strange? " Napatingin ako sakanya dahil sa sinabi niya at nakita ko siyang casual paring pinagpapatuloy ang pagsulat ng essay kaya iginiya ko nalang ulit ang atensyon ko sa pagsulat.

"What do you mean?" Nagtatakang tanong ko.

"Don't mind me. Siguro ay masyado lang akong nagiisip ng kung ano ano. Anyway kamusta sila Tito?" Pagiiba niya ng topic. Ikinibit ko nalang ang aking balikat at hinayaang maiba ang aming pinaguusapan dahil sasakit lang ang ulo ko kakaisip.

"They said it was fun. You know Mom and Dad naman. By the way they bought you and our friends some stuffs you can fetch it later." Sabi ko habang isinusulat ang huling salita sa aking essay.

Gumawa ulit ako ng essay para sa susunod na topic at hinayaan nalang ang oras na lumipas.

"Okay class pass your yellow pad papers forward! Anyway class, Please check your emails on our school's official website  www.montengerouniversityph.com I emailed you your grades, regards, and something so please do check that out. And Mr Fernando Montenegro II our school president want to tell you that we have an official app just like the website you can now download it Montenegro University - Moontanians (OFFICIAL) any questions? " Litanya ni Sir Mauricio habang kinokolekta ang yellow pad papers.

Love CutsTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon