♡3♡

157 23 4
                                    

"Weyh!..kenapa dengan muka kau ni??".soal jihoon seperti terkejut melihat adiknya itu lebam pada muka.

"Ada masalah sikit tadi..".jimin memasamkan muka dan membawa barang-barang dapur ke ruang dapur.

"Masalah sikit tengkorak kau.. muka kau lebam kau cakap sikit..  kau tak sampai seminggu duduk sini dah jadi macam ni..macam mana nak tinggal sini..kau cari gaduh dengan siapa ni?".panjang gila soalan.soalan + bebelan.

"La..sikit je ni..bukan satu badan pun..kau tak payah lah nak marah membebel semua..". jimin sudah geram.sudahlah sakit, ditambah dengan orang tua ni membebel lagi.malas nak dengar tahu tak?.

"Sekarang aku tanya kau gaduh dengan siapa?".soal jihoon lagi. tangannya mula melihat barangan yang dibeli adiknya.

"Tak..tadi..aku nak tolong budak perempuan tu..barang dia terjatuh..pastu bila aku nak bagi dia..dia ingat aku nak buat apa-apa pulak kat dia..terus saja dia tumbuk muka aku..".cerita jimin.

Jihoon apa lagi,bantai gelak lah. takkan perempuan tumbuk boleh kalah kot?.

"Perempuan?".ketawa jihoon masih lagi bersisa.

"Yelah..".muka jimin dan monyok.

"Wey..takkan perempuan pun sampai lebam macam ni?..kau ni lembik lah..".kata jihoon.

"Ehh..kau tak rasa lagi..tak sempat nak sedia kot dia dah tumbuk..kau main cakap ja.. nampak dia tu macam tomboy.. memanglah lebam..".jimin bangun meninggalkan dapur. malas layan hyungnya itu.

•••
Hari ni jimin akan memulakan persekolahan baru di daerah baru ini.daerah kampungnya. daerah busan.

Tali kasut diikat kemas dan di galas begnya dibelakang.rambut nya di sikat ke belakang dengan menggunakan tangannya.

Jimin memandang cermin dihadapan,senyuman dihadiahkan pada diri sendiri untuk memberikan semangat.

Sebaik jimin keluar dari bilik, dia ke dapur.

"Eh,ada roti sandwich lah..". hatinya berkata pelik.

Sandwic dikunyah.sedap.

"Pandai hyung buat..".jimin tersenyum.

Jihoon awal-awal lagi sudah berambus ke tempat kerja.

Jimin keluar dan mengunci pintu.basikal di naiki dan di kayuh untuk ke sekolah.

•••
"Ok class..diam..".cikgu shinhye memberi arahan.

Setelah kelas diam,cikgu shinhye menyuruh pelajar lelaki itu masuk.

"Anyeong..park jimin imnida.. sila beri tunjuk ajar..".jimin menunduk 90° dan memberi senyuman.

"Okay..kamu boleh duduk kat tempat kosong di sebelah hyeri..".

Jimin masih membuat muka blur.manalah dia kenal mana satu hyeri.

"Jung hyeri..angkat tangan..". kata cikgu shinhye.

Gadis yang menundukkan wajahnya dibelakang kelas itu mengangkat tangannya.

Jimin bergerak ke tempat tersebut.

"Hai..".ucap jimin.

Tetapi pelajar perempuan itu masih dalam keadaan begitu dengan menundukkan wajahnya.

Jimin pelik.

"Jung hyeri!!!!".jerit cikgu shinhye tiba-tiba.

"Apa?..apa?".terkejut hyeri dan mengangkat mukanya.

"Cikgu disiplin panggil kamu.. apa lagi yang kamu buat?".soal cikgu shinhye.

Hyeri hanya buat tak tahu dan bangun dan keluar dari kelas.

Bersambung ⏩

[c] Heartbeat ; jimin°Where stories live. Discover now