♡16♡

100 16 2
                                    

Hyeri membuka matanya.dia berasa asing.dia kat mana ni?.

"Aku..kat mana ni?".hyeri memegang dahinya.basah.

Terdapat kain basah pada dahi hyeri.dia mengambil dan mengalihkan dari dahi.

Hyeri bangun dan terlihat badannya tertutup rapat oleh selimut.rambutnya juga terurai.

"Kenapa dengan aku?".hati hyeri masih tertanya-tanya.

Hyeri bangun dalam keadaan duduk dan membuka selimut dari menutup tubuhnya.

Matanya tiba-tiba terpandang seorang namja yang sedang tidur di atas lantai.

Jimin tidur dalam keadaan duduk dan menyandar ke dinding.jimin tidur di lantai dengan memakai singlet putih yang menampakkan otot lengannya.

Hyeri pantas mengambil bantal yang ditidur tadi dan baling ke arah jimin sehingga namja itu tersedar.

"Aku kat mana ni??".soal hyeri kasar.

"Huh?..apa ni?".soal jimin yang masih mamai.

"Aku tanya kau lah..aku kat mana?!!!".hyeri menjerit marah.

"Eh,kau kat bilik aku la..".jimin menjawab malas.

"Bilik kau?".

"Yalah..semalam kan aku bawa kau kesini..".jimin berkata selamba dan memejamkan mata semula.

"Apa kau dah buat kat akuuu!!!". jeritan hyeri membuat mata jimin mencelik semula.

"Apa aku buat?..kau ni lah..aku mengantuk lah..".jimin masih lagi ingin tidur.

"Apa kau dah buat kat aku semalam dalam bilik ni..dan kenapa kau bawa aku ke sini tanpa aku sedar..apa kau buat?". soal hyeri tegas.

Jimin memandang hyeri.

"Kau jangan salah faham..".jimin bergerak ke katil.

"Kau jangan nak dekat dengan aku..aku sepak muka kau nanti..".hyeri sudah bergerak ke belakang.

"Tak..ni semua bukan macam yang kau fikir..aku tak buat apa-apa..".jimin tetap duduk di katil itu untuk menenangkan hyeri.

"Aku tak nak dengar lah!!".jerit hyeri.

"HYERI!".jerit jimin sambil tangan mengunci erat tangan hyeri ke kepala katil.

Jimin mendekat ke arah hyeri. muka hyeri jelas takut.

"Apa dia nak buat?".sempat hyeri berkata didalam hati.gulp,dekat nya!!.

"Kau dengar sini baik-baik.. aku bawa kau balik sebab aku nampak kau tidur kat dalam bilik latihan..bila aku pergi dekat kau rupanya kau demam..so aku bawa kau datang sini jaga kau sebab aku tak tahu rumah kau.. so kau jangan fikir bukan-bukan sebab aku bukan lelaki yang macam tu..".jimin berkata panjang dengan matanya tak lari memandang anak mata hyeri.

Hyeri agak malu dengan keadaan jimin yang terlalu dekat itu kerana singlet yang di pakai jimin terlalu luas di bahagian lehernya sehingga menampakkan badan jimin.

Hyeri memusingkan mukanya ke kanan bagi mengelakkan dari terus memandang.pipinya jelas merah.

Jimin mendekatkan lagi jaraknya dan berkata.

"Kau faham apa kau cakap?..so jaga sikit mulut kau dan jangan sesekali nak menuduh..". jimin melepaskan pegangannya.

Jimin keluar dari bilik itu.

Hyeri hanya mampu memandang kepergian jimin dari situ.dia mengeluh berat.

Bersambung ⏩

[c] Heartbeat ; jimin°Where stories live. Discover now